מערכת COL | יום י"ט ניסן ה׳תשס״ט 13.04.2009

מושל ניו-יורק: "יש לי אהדה מיוחדת לרבי ולליובאוויטש"

וְעַל כָּל הָאָרֶץ כְּבוֹדֶךָ (תהילים, קח): מושל מדינת ניו-יורק דייויד פטרסון ושני בתי המחוקקים של מדינת ניו-יורק, הכריזו על 107 ימי חינוך לכבודו של הרבי ● "יש לי אהדה מיוחדת לרבי ולליובאוויטש", אמר המושל בנאומו ● הרב שמואל-מנחם-מענדל בוטמאן, מנהל צעירי-חב"ד העולמית, התמקד בדבריו על נושא החינוך של הרבי: "הרבי התכוון לכל ילד, ללא הבדל דת ולאום" לסיפור המלא ותמונות
מושל ניו-יורק:
מימין: הרב ישראל רובין, הרב בוטמאן, המושל ומנהיג בית-המחוקקים ● צילום: מיוחד ל-COL
מאת כתב COL בניו-יורק

מושל מדינת ניו-יורק דייויד פטרסון ושני בתי המחוקקים של מדינת ניו-יורק, הכריזו על 107 ימי חינוך לכבודו של הרבי. המושל מסר את ההכרזה באופן אישי והדגיש שיש לו אהדה מיוחדת לרבי ולליובאוויטש. המושל הזכיר לרב שמואל-מנחם-מענדל בוטמאן, מנהל 'צעירי-אגודת-חב"ד' המרכזית שכל שנה במשך הרבה שנים הי' הוא, כסנטור, נושא נאום לכבוד הרבי.

יושב-ראש המסיבה לכבוד הרבי, שלדון סילבר - מנהיג בית-המחוקקים והאיש השני בחשיבותו בממשל - אמר שהוא מרגיש זכות להיות יושב-הראש של המסיבה בכל שנה לכבוד הרבי. "אני רואה משימה זו כאחת מזכויותיי האישית", התבטא.

הרב בוטמאן הודה למר סילבר בחמימות רבה ואמר "שאנחנו יודעים במשך כל השנים שהוא ידיד שאפשר לסמוך עליו בכל הזמנים".

הרב ישראל רובין, שליח הרבי באיזור אולבני, המנהל את הפעולות המסועפות באיזור (הכולל מספר שלוחים ומספר בתי-חב"ד) התמקד על שיטתו של הרבי להגיע לכל חוג ולהשפיע על כל הגורמים ועל כל הזרמים. בדרכו האופיינית הסביר הרב רובין את המיוחד בשנה זו כשנת הקהל ושנת "ברכת החמה".

בהתאם להוראת הרבי לרב בוטמאן בשנת תשנ"א כשפתח את הסענאט בוואשינגטון "נעם מיט זיך א פושקע און זאהלן אלע זעהען וואס דו טוסט און זאהלן זיי וויסן אויף וואס געלט דארף גיין" (="קח אתך קופסת צדקה וכולם יראו מה אתה עושה וידעו על מה כסף צריך ללכת") הביא הרב בוטמאן אתו קופסת צדקה, נתן צדקה, והתרים את המושל ויושב-ראש בית-המחוקקים ששמחו על המצווה.

הרב בוטמאן הודה על הכרזת ימי-החינוך לכבוד הרבי וציין שכשהרבי מדבר על חינוך, אין כוונתו רק על החינוך של הילד היהודי, כוונתו היא חינוכו של כל ילד בלי הבדל דת ולאום שכולם ידעו "שיש עין רואה ואוזן שומעת, ושהעולם איננו ג'ונגל".

הרב בוטמאן הדגיש שהרבי הבטיח לנו שאנחנו נמצאים בדור האחרון של הגלות והדור הראשון של הגאולה ואנחנו יכולים למהר עוד יותר את הגאולה ע"י הוספה, בלשונו של הרבי, בפעולות של טוב וחסד.

בהמשך המסיבה, חולקו מצות-שמורה לחברי ה'אסמבלי' והסנאט היהודים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.