מערכת COL | יום ט"ז ניסן ה׳תשס״ט 10.04.2009

ynet: גידול בפניות להשתתף בסדר פסח ציבורי

בערב חג הפסח פורסמה כתבה באתר ynet תחת הכותרת: "גידול בפניות להשתתף בסדר פסח ציבורי" ● "סדרי פסח עם חב"ד יש לא רק במזרח הרחוק, אלא גם כאן, קרוב לבית", אומרים מארגני הסדר ב"צעירי חב"ד", המפעילים 230 בתי-חב"ד ברחבי הארץ ומקיימים מאות סדרים, לציבור ישראלי המבקש לחגוג את החג באווירה המיוחדת של חב"ד ● "בין הפונים יש מי שמציינים כי בשנים הקודמות היו מארחים בביתם בליל הסדר אורחים רבים, אולם השנה, בעקבות המצב הכלכלי, אין ביכולתם לשאת בעלויות הגבוהות של ארוחת החג", אמר הרב יוסף יצחק אהרונוב, יו"ר צעירי חב"ד  לסיפור המלא
ynet: גידול בפניות להשתתף בסדר פסח ציבורי
בערב חג הפסח פורסמה כתבה באתר ynet תחת הכותרת: "גידול בפניות להשתתף בסדר פסח ציבורי". "סדרי פסח עם חב"ד יש לא רק במזרח הרחוק, אלא גם כאן, קרוב לבית", אומרים מארגני הסדר ב"צעירי חב"ד", המפעילים 230 בתי-חב"ד ברחבי הארץ ומקיימים מאות סדרים, לציבור ישראלי המבקש לחגוג את החג באווירה המיוחדת של חב"ד.

"בסדרים האלה משתתף קהל מגוון מאוד וסביב השולחנות נוצר שילוב מאוד מיוחד", מסביר הרב יוסף יצחק אהרונוב, יו"ר צעירי חב"ד. "מצד אחד משפחות ישראליות רגילות, שבאות לסדר בגלל האווירה המיוחדת שבו. ולצידן משפחות נזקקות, אימהות חד-הוריות, קשישים, גלמודים, עולים חדשים וכדומה", הוא מוסיף, "בין הפונים יש מי שמציינים כי בשנים הקודמות היו מארחים בביתם בליל הסדר אורחים רבים, אולם השנה, בעקבות המצב הכלכלי, אין ביכולתם לשאת בעלויות הגבוהות של ארוחת החג".

מה נשתנה הלילה הזה?

סימני המשבר הכלכלי ניכרים היטב. צעירי חב"ד מדווחים על גידול של כעשרים אחוזים במספר הפניות להשתתף באחד מסדרי הפסח הציבוריים. "בשנה שעברה ערכנו ארבע-מאות סדרים ברחבי הארץ, ובהם השתתפו כעשרים וחמישה אלף ישראלים. השנה, שבוע לפני החג, כבר נרשמו בבתי חב"ד יותר משלושים אלף משתתפים, וכרגע אנו כבר מתקרבים לארבעים אלף", אומר הרב אהרונוב.

הרב ירחמיאל גורליק, שליח חב"ד בחולון, המארגן את הסדר הציבורי במתנ"ס וולפסון בעיר מספר כי "חוץ מהאוכלוסיות המסורתיות של המשתתפים בסדר, כמו קשישים ועולים חדשים, ראינו השנה גם עשרות משפחות ישראליות ותיקות המבקשות להשתתף בסדר. רבות מהן נפגעו בחודשים האחרונים מפיטורים ממקום העבודה ומחפשות אופציה זולה יותר להעביר את החג בצורה שמחה ועם משתתפים רבים, ולא בצמצום ובאווירה קשה בבית".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.