מערכת COL | יום י"ד ניסן ה׳תשס״ט 08.04.2009

בפסח: אבטחת-שיא על עשרות בתי-חב"ד מחשש לפיגועים

מאבטחים חמושים אבטחו אמש (רביעי) עשרות בתי-חב"ד, בעיקר במזרח, לקראת ליל-הסדר - בהם צפויים להשתתף רבבות מטיילים ישראלים ● רמת האבטחה הועלתה בעקבות הפיגוע בבית-חב"ד במומביי לפני ארבעה חודשים ● בחלק מבתי-חב"ד, נבנו קירות בטון והותקנו דלתות משוריינות  לסיפור המלא
בפסח: אבטחת-שיא על עשרות בתי-חב
מאת מנחם כהן, מערכת COL

בעשרות בתי-חב"ד, בעיקר במזרח, תהיה הלילה (רביעי) אבטחת-שיא לקראת ליל-הסדר, בהם צפויים להשתתף עשרות-אלפי מטיילים ישראלים. מזה מספר שבועות שמאבטחים, חלקם מישראל, עורכים תוכניות אבטחה יסודיות על בתי-חב"ד שונים, מחשש לפגיעה.

לפני שנה, בחג-הפסח, הוצבו מאבטחים ישראלים בבתי-חב"ד שונים במזרח - בעקבות התראות על פיגועים שמתכנן חיזבאללה, כנקמה על חיסולו של רב-המרצחים עימאד מורנייה. השנה, הועלתה רמת האבטחה בצורה חסרת-תקדים בעקבות הפיגוע הקשה בבית-חב"ד במומביי - לפני ארבעה חודשים.

כזכור, לפני שלושה שבועות נערכה ישיבה סגורה בסוכנות היהודית, בהשתתפות מזכיר הממשלה, נציג משרד החוץ, יו"ר הסוכנות, ונציגי בתי-חב"ד. הדיון נסוב על אמצעי הביטחון שיש לנקוט, כדי להגן גם על מוסדות יהודיים ובניהם בתי-חב"ד.

חומות בטון, דלתות זכוכית

כחלק מהיערכות, החליט בית-חב"ד המרכזי בתאילנד, לשפר את מערך האבטחה בארבעת בתי-חב"ד הפרוסים במדינה, בצ'אנגמאי בצפון תאילנד, בבירה בנגקוק ובאיי הנופש הפופולריים - קוסמוי ופוקט שבדרום המדינה.

בבית-חב"ד הראשי של המדינה, בבנגקוק, הוחלפו קירות הזכוכית בקירות מבטון מיוחד, הובאה מישראל מסגרת מיוחדת לדלת הכניסה ודלת הזכוכית תוחלף בדלת מזכוכית משוריינת, כל זאת במטרה ליצור כניסה מאובטחת שתמנע מפגעים בתוך הבניין.

על-פי הדיווחים, הוספו פתחי מילוט, שודרג מערך המצלמות ההיקפי והוצבו קוביות בטון ("בטונדות") בכניסה לבניין, כדי למנוע פריצה של רכב תופת למקום. בכניסה לבניין מוצב גם מאבטח ישראלי יחד עם שוטר מהיחידה המיוחדת של המשטרה התאילנדית, ובליל הסדר יתוגבר מערך האבטחה בעשרות שוטרים נוספים.

גם בבית-חב"ד בקפריסין החליטו לא לקחת סיכונים. בעקבות איומים חוזרים ונשנים על בית-חב"ד, החליט הרב זאב רסקין - בהתייעצות עם גורמי ביטחון, למגן את בית-חב"ד עם חומות בטון.

אמצעי אבטחה דומים נערכו גם בבתי-חב"ד בהודו ובנפאל.

רבבות יחגגו עם חב"ד

אל בתי-חב"ד המאובטחים - קטמנדו, תאילנד, הודו וקפריסין, צפויים להגיע הלילה עשרות-אלפי ישראלים שיחגגו את ה'סדר' כהלכתו, באווירה חמה ונעימה. 

כמידי שנה, בבית-חב"ד בנפאל בניהולם של הרב חזקי ורעייתו חני ליפשיץ, נערך ה'סדר' הגדול בעולם. ה'סדר' יפתח שעתיים לפני כניסת החג, בשירה וניגוני-חג. הרב ליפשיץ יסביר למטיילים, באמצעות מיקרופון, כיצד עליהם לנהוג עם יתקדש החג.

לצד השלוחים הפועלים ללא הפסקה להצלחת ה'סדרים', יסייעו רבות עשרות בחורים שנשלחו למזרח על-ידי ה'מרכז-לענייני-חינוך'. הם מצטרפים למאות בחורים שנשלחו לבתי-חב"ד רבים בעולם. "העלות מסכמת בעלות של מאות-אלפי דולרים", סיפר לנו השבוע גורם ב'מרכז-לענייני-חינוך' שהביע תקווה שה'סדרים' יעברו בשקט ושלווה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.