מערכת COL | יום י"ג ניסן ה׳תשס״ט 07.04.2009

ברכת החמה: עדיף בטיסה

בפני הגר"ש וואזנר הוצגה השאלה כיצד יש לנהוג לגבי ברכת החמה כאשר מצויים במהלך טיסה. הגר"ש וואזנר פסק, כי יש לברך את ברכת החמה ברגע הנץ החמה ולא יאוחר מחצות היום לפי השעון המקומי במקום בו מצוי המטוס, והוסיף כי בברכת החמה במהלך טיסה במטוס יש מעלה יתירה ● בתוך כך, התארגנו מספר אברכים מבני ברק, וחכרו מטוס מחברת 'ארקיע' על מנת שיוכלו לקיים את ברכת החמה בהידור. הטיסה תיערך רק במקרה שמזג האוויר יהיה גשום, ויקשה על החפצים במצווה לראות את השמש  לסיפור המלא
ברכת החמה: עדיף בטיסה

'בחדרי חרדים'

במעמד הסדרת מכירת החמץ של 'אל על' אצל הגר"ש וואזנר ע"י מנכ"ל החברה מר חיים רומנו, הוצגה בפניו השאלה ע"י רב החברה הרב יוחנן חיות, כיצד יש לנהוג לגבי ברכת החמה כאשר מצויים במהלך טיסה מהכא להתם.

הגר"ש וואזנר פסק, כי יש לברך את ברכת החמה ברגע הנץ החמה ולא יאוחר מחצות היום לפי השעון המקומי במקום בו מצוי המטוס. הגר"ש ואזנר הוסיף שבברכת החמה במהלך טיסה במטוס יש מעלה יתירה.

הגר"ש אף הביא עובדה ממעשה רב של אחד מגדולי התורה בארה"ב, שכדי לקיים ברכת הלבנה במועדה במצב של עננים עבים, המריא לטיסה קצרה כדי שיוכל לברך. הוא הדין בברכת החמה.

בתוך כך, התארגנו מספר אברכים מבני ברק, וחכרו מטוס מחברת 'ארקיע' על מנת שיוכלו לקיים את ברכת החמה בהידור. הטיסה תיערך רק במקרה שמזג האוויר יהיה גשום, ויקשה על החפצים במצווה לראות את השמש. מחיר הטיסה עומד על 300$, כשהמארגנים מציינים שהטיסה היא ללא כוונת רווח.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.