מערכת COL | יום י"ג ניסן ה׳תשס״ט 07.04.2009

"סקוֹלקאַ סטוֹאִיט בּוּקְבַה וְו תּוֹרֶה?"

זה עשרות שנים עוסקים חסידי חב"ד במבצע אות בספר תורה. מאות אלפי יהודים זוכו באותיות בספרי תורה כלליים ואחרים. אך הילדים גודלים – והנה נולד דור חדש "אשר לא ידע את יוסף". ושוב כותבים ספרי תורה, ושוב קונים אותיות... "כל המעוניין לקנות אות בספר התורה – נא לגשת למזכירה" לסיפור המלא
השלט התלוי במתיבתא חב"ד-ליובאוויטש במוסקבה היה מיותר לחלוטין. כל תלמידי המוסד כבר עומדים בתור, אוחזים בידם 30 רובל – סכום סמלי שנקבע כמחיר האות. אך לא מדובר כאן בבחורים חסידיים מבטן ומלידה. הנה אלכסנדר אריאל – בחור שהגיע למוסקבה מקאזאחסטן, ורק לפני שבוע נכנס בבריתו של אברהם אבינו. לצידו יוסי, מענדל, שלום, חיים – בחורים שהוריהם עדיין אינם שומרים מצוות, אבל הם נחושים בהחלטתם לקנות אות בספר התורה היקר.
ספר התורה נתרם למתיבתא על ידי ידיד המתיבתא מר קלמן סימקין. כל תלמידי המוסד נוכחו בסיום המיוחל. בכתיבת האותיות כובדו התורם ובני משפחתו, מנהל מוסדות החינוך הרב יוסף-יצחק ליפסקר, הרב הראשי לרוסיא הרב בערל' לאזאר. ולצד כל המכובדים, בלטו נציגי שבעת כיתות המתיבתא שזכו בגופם לכתוב אות בספר תורה.
הלב התרחב בעת נאומו המיוחד של הרב הראשי לרוסיא הרב בערל לאזאר, הרגשות גאו בזמן ריקודי השמחה, אבל לא היה רגע מרגש יותר מהשעה בה עלו הבחורים, כיתה כיתה ומחנכיה ומדריכיה, לקבל את התעודה המיוחדת המעידה על רכישת אות בספר התורה של המתיבתא.


ובכן, סקוֹלקאַ סטוֹאִיט בּוּקְבַה וְו תּוֹרֶה? כמה עולה אות בספר תורה?
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.