מערכת COL | יום י"ג ניסן ה׳תשס״ט 07.04.2009

עולים בדרגה: מהבן החמישי, לבן החכם

רבים מהעולים החדשים, שהגיעו ארצה בשנים האחרונות, חסרים ידע בסיסי בכל הקשור לחג הפסח ומצוותיו, מה שגרם להם להיות בבחינת הבן החמישי, זה שכלל אינו יודע על לשולחן הסדר. השנה, אחרי קורס מזורז באומר ובשיר בהלכות ומנהגי הפסח, הם יוכלו להימנות עם הבן ה"חכם" שב"ארבעת הבנים' ● אגף קליטת העלייה של צעירי-אגודת-חב"ד בראשות הרב מאיר ורזוב מארח מדי יום בכפר-חב"ד קבוצות של עולים חדשים מכל קצות הארץ ומדגים לפניהם כיצד לערוך את 'סדר' פסח לסיפור המלא
עולים בדרגה: מהבן החמישי, לבן החכם
הרב ורזוב (מימין) עורך "סדר" לדוגמא בחולון

רבים מהעולים החדשים, שהגיעו ארצה בשנים האחרונות, חסרים ידע בסיסי בכל הקשור לחג הפסח ומצוותיו. שבעים שנות דיכוי רוחני מעבר למסך הברזל, גרמו ליהודים להיות בבחינת הבן החמישי, זה שכלל אינו יודע על לשולחן הסדר.

השנה, אחרי קורס מזורז באומר ובשיר בהלכות ומנהגי הפסח, הם יוכלו להימנות עם הבן ה"חכם" שב"ארבעת הבנים'. מושגים כמו אפיקומן, ארבע כוסות, וכורך כבר לא יהיו זרים להם.

אגף קליטת העלייה של צעירי-אגודת-חב"ד מארח מדי יום בכפר-חב"ד קבוצות של עולים חדשים מכל קצות הארץ ומדגים לפניהם כיצד לערוך את 'סדר' פסח.

במסגרת התכנית מבקרים העולים במאפיית המצות הגדולה בכפר-חב"ד ולומדים על החג ומצוותיו. לאחר מכן הרב מאיר ורזוב וצוותו עוברים עם העולים על השלבים השונים של ליל הסדר - צעד אחר צעד. העולים טועמים מהמרור, מהחרוסת ומהכרפס, קוראים קטעים מההגדה, מסבים כבני חורין ושרים משירי הפסח.

פעילות האגף אינה מסתפקת באירוח קבוצות בכפר-חב"ד. הרב מאיר ורזוב וצוות הכליזמרים שעמו תר את הארץ לאורכה ולרוחבה, ומקיים במרכזים קהילתיים, אולפני קליטה, ואולמות - ביחד עם בתי חב"ד – סדרי פסח לדוגמה, ממש קרוב לבית.

התכנית קלילה, וחייתית ומהנה. הרב ורזוב מספר על מנהגי החג, הכליזמרים מנגנים את שירי החג בעברית, רוסית ואידיש, והעולים החדשים מרגישים שאכן יצאו ממצרים. ההופעה של לקהת הכליזמרים היא חלק מרכזי במסיבות החג.

"המוזיקה, שחצובה מתחת לכיסא הכבוד, ממלאת תפקיד חשוב מאוד בתהליך שבירת הקרח בינינו לבין העולים החדשים שחוששים קצת בהתחלה", אומר מנהל האגף בצעירי-חב"ד.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.