מערכת COL | יום י"ב ניסן ה׳תשס״ט 06.04.2009

ילדי הגנים בתל אביב במסע של יציאת מצרים ואפיית מצות

רחוב מרכז בעלי מלאכה שבלב תל אביב המה בימים האחרונים אלפי ילדים מגני הילדים והחטיבות הצעירות בעיר תל אביב שהגיעו להשתתף באפיית מצות מדגימה ובמסע בתערוכה של מנהרת הזמן על יציאת מצרים וליל הסדר ● בתוך כך, נמסר כי בית חב"ד ליובאוויטש תל אביב בשיתוף הקרן למורשת ישראל ובסיוע ועידת התביעות, חילקו בימים אלו מעל 1,200 סלי מזון לנזקקים בעיר תל אביב לסיפור המלא
ילדי הגנים בתל אביב במסע של יציאת מצרים ואפיית מצות
רחוב מרכז בעלי מלאכה שבלב תל אביב המה בימים האחרונים אלפי ילדים מגני הילדים והחטיבות הצעירות בעיר תל אביב שהגיעו להשתתף באפיית מצות מדגימה ובמסע בתערוכה של מנהרת הזמן על יציאת מצרים וליל הסדר.

המאפייה והתערוכה הוקמו בבית חב"ד בתל אביב ע"י השלוחים יצחק ביר ויחזקאל גבירץ והינה חלק מתערוכה אטרקטיבית לילדים שהופקה ע"י רחל גבירץ, תערוכה המאפשרת לילדים לחוות את סיפורי ההגדה ומנהגי חג הפסח בדרך חווייתית ומרתקת.

לא בכל יום מזדמן לילד תל אביבי לחזור שלושת אלפים שנים אחורה ולחוות את יציאת מצרים. אך כאן במנהרה מגלים הילדים את הדרך שעשו בני ישראל החל מהירידה למצרים ועד ליציאה ממצרים.

מיד לאחר קריעת ים סוף וחצייתו בחרבה בתוך הים עומדים הילדים מול הר סיני וכשהם מבקשים מעומק ליבם שהקב"ה יוריד להם את התורה, הם מבחינים להפתעתם בלוחות היורדות מהשמים על ההר.

בתחנה הבאה נפגשים סביב שולחן ליל הסדר מפואר בלווי ההסברים על סימני הקערה ומנהגי ליל הסדר.

בחדר הוידיאו מוקרן סרט משעשע על הכנת הבית והניקיון לפסח וכעת הילדים כבר מוכנים לשאול את ארבע הקושיות וכל שנותר להם הוא לאפות מצות.

בפינת הרחוב שליד גינת שיינקין ניצבת מאפיית המצות שם מקבלים הילדים תדרוך קצר ורואים את התנור, הבאר ומרכיבי המצה- הקמח והמים 'שלנו' וכשהם לבושים בסינרים וחבושים בכובעי אופים ניגשים לרדד את המצה ולעשות בה חורים שהרי כולנו בני חורין...

בתום אפיית המצה כל ילד מקבל ערכת בדיקת חמץ מעשה ידיו, הגדה מאויירת וכמובן את המצה הטריה האישית שלו ואז הוא כבר מוכן לפסח כשר ושמח.

בתוך כך, נמסר כי בית חב"ד ליובאוויטש תל אביב בשיתוף הקרן למורשת ישראל ובסיוע ועידת התביעות, חילקו בימים אלו מעל 1,200 סלי מזון לנזקקים בעיר תל אביב.

בסלי המזון ארזו מתנדבי ופעילי חב"ד מצות, דגים, יין, סוכר, שמן, לפתן ומצרכי מזון נוספים וכמובן חומר הסברה על מהות החג, בעברית וברוסית ונרות להדלקת נרות שבת וחג.

המשפחות שהגיעו השבוע לבית חב"ד לקבל את המצרכים הודו על העזרה כאשר בפיהם מילות תודה על ההתחשבות של מרכז חב"ד תל אביב במצבם הכלכלי. יצוין כי בית חב"ד הנו הגוף הגדול בת"א שמחלק מצרכי חג לנזקקים בכמויות כאלו. גם הגופים העירוניים של מחלקת הקליטה והרווחה בעיר תל אביב מפנים את מטופליהם לקבל מצרכים לחג במרכז חב"ד תל אביב.

הרב יוסף גערליצקי יו"ר בית חב"ד בתל אביב מסר כי על אף המיתון, השתדלו במרכז חב"ד לחלק מצרכים לכל הנצרכים. הרב גערליצקי מוסיף כי המבצע הגדול והמרגש הזה מתבצע על פי יוזמתו וקריאתו של כ"ק הרבי מליובאוויטש, המשמח את ליבם של המשפחות וזוכה לתהודה גדולה בעיר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.