מערכת COL | יום י"ב ניסן ה׳תשס״ט 06.04.2009

מתנה לרבי מעיר הולדתו: אולימפיאדת חסידות ● גלרייה

שרשרת אירועים בעיר ניקולייב, עיר הולדתו של הרבי. לקראת יום הבהיר י"א ניסן התקיים אולימפיאדת חסידות, בו למדו בשקידה רבה מאות תלמידי בתי ספר אור אבנר חב"ד בדרום אוקראינה: אודסה, ניקולייב וחרסון ● לאחר שבועות של לימוד, שינון וחזרה נבחרו מכל בית ספר נציגים שייצגו את בית ספרם באולמפיאדה  לסיפור המלא
מתנה לרבי מעיר הולדתו: אולימפיאדת חסידות ● גלרייה

שרשרת אירועים בעיר ניקולייב, עיר הולדתו של הרבי. לקראת יום הבהיר י"א ניסן התקיים אולימפידת חסידות, בו למדו בשקידה רבה מאות תלמידי בתי ספר אור אבנר חב"ד בדרום אוקראינה: אודסה, ניקולייב וחרסון.

התלמידים למדו מתוך חוברת מיוחדת שהופקה לכבוד אירוע זה והיא מידע כללי על שושלת אדמו"רי חב"ד, מושגים בחסידות, סיפורים חסידיים, פתגמים חסידיים ואף ניגונים.

לאחר שבועות של לימוד, שינון וחזרה נבחרו מכל בית ספר נציגים שייצגו את בית ספרם באולמפידה.

האירוע החל בטקס ליד מצבת הזיכרון שהוקמה ליד הבית של הרבי בהשתתפות אורח כבוד השליח הרב גרשון מענדל גרליק מראשוני וותיקי שלוחי כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו.

כן כיבדו בהופעתם ראש העיר ניקולייב מר ולדימיר צ'ייקה, ומנהל הדתות של המחוז מר אלכסנדר קוסטשנקו, ומאות יהודים וילדי ישראל מדרום אוקראינה.

הרב גרליק מסר מכתב קודש שקיבל מהרבי לקראת י"א ניסן ה' תשל"ב והשליח הרב שלום גוטליב פתח את האירוע בהקראת מכתב קודש זה של הרבי.  

לקראת הסיום רגשה את קהל המשתתפים מקהלת הילדים של בית ספר "אור מנחם" ניקולייב,
בשיר מיוחד "הרבי שלנו" שנכתב והולחן ע"י צוות בית הספר.

לאחר הפתיחה הרשמית התכנסו כל המשתתפים בבית כנסת להקהל ול"אולמפידת החסידות". החידון כלל מגוון רחב של שאלות שנשאלו בצורה חוויתית ומעניינת ! במהלך הכינוס הוקרנה מצגת המסבירה את מהות שנת "הקהל" בזמן בית המקדש ועל משמעותה היום לפי דברי הרבי. המשתתפים בחידון זכו ב"דיפלומה" מכובדת, והמנצחים זכו בפרסים יקרים וחסידיים. 

את הרעיון הגו והוציאו לפועל: השליחות גב' דינה גוטליב וגב' פסי אסרף מניקולייב, בסיוע הפעיל של הבנות השלוחות ממכללת בית רבקה בכפר חב"ד: חיוש אהרון   וחני אלטהויז. ליווה את ארגון האירוע השליח ר' יהודה שי' אסרף  מניקולייב.

תרמו להצלחת האולימפידה והחידון, השליחות גב' חי'ה וולף מעיר חרסון, וגב' נחמי ויגלר, מאודסה.

עם סיום האולימפידה התוועד הרב גרליק עם נוער יהודי צעיר, וערך התוועדות חסידית עם חברי הקהילה היהודית. להתוועדות הגיעו שלוחי הרבי, הרב יוסף יצחק וולף רבה של חרסון והמחוז, והרב לוי יצחק פערלשטיין רבה של פרוומייסק.

כמו כן ערך הרב גרליק ביקור במוסדות אור אבנר חב"ד בעיר והתרשם עמוקות מההשקעה החינוכית הגבוהה בילדי ישראל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.