מערכת COL | יום י"ב ניסן ה׳תשס״ט 06.04.2009

שיא האירוניה: חנות "רול הגאולה" מוכרת חזיר

בשקט בשקט, מול מבנה הרבנות בצפת, נפתחה בימים האחרונים קצבייה המוכרת "בשר אחר", הנושאת לפי שעה את השם האירוני "רול הגאולה" ■ "לא האמנתי למשמע אוזניי", תיאר הרב מרדכי ביסטריצקי ל'מעריב', "אז החלטתי לברר את הנושא בעצמי. חציתי את הכביש ונכנסתי לחנות שעליה היו עדיין מודבקים שלטי 'כשר למהדרין'. שאלתי את המוכרת למה אין לכם תעודת כשרות, והיא אמרה לי שלא כל הדברים שהם מוכרים כשרים" ■ הרב ההמום החליט לא לוותר והקשה שוב. "שאלתי אותה מה יש לכם? והיא ענתה לי גם בשר הודו, גם בקר וגם חזיר!", תיאר בזעזוע עמוק לסיפור המלא
שיא האירוניה: חנות
חנות המריבה (צילום: מעריב)
מעריב

הרוחות בצפת סוערות: כיצד נפתחה מתחת לאפה של הרבנות הראשית והמועצה הדתית של עיר הקודש מעדנייה המוכרת בשר חזיר?

בשקט בשקט, מול מבנה הרבנות, נפתחה בימים האחרונים קצבייה המוכרת "בשר אחר", הנושאת לפי שעה את השם האירוני "רול הגאולה". "קיבלתי פניות רבות של אנשים שסיפרו לי על המעשה המזעזע", אמר הרב ביסטריצקי, מנהל מחלקת הכשרות של הרבנות הראשית.

"לא האמנתי למשמע אוזניי, אז החלטתי לברר את הנושא בעצמי. חציתי את הכביש ונכנסתי לחנות שעליה היו עדיין מודבקים שלטי 'כשר למהדרין'. שאלתי את המוכרת למה אין לכם תעודת כשרות, והיא אמרה לי שלא כל הדברים שהם מוכרים כשרים".

הרב ההמום החליט לא לוותר והקשה שוב. "שאלתי אותה מה יש לכם? והיא ענתה לי גם בשר הודו, גם בקר וגם חזיר!", מתאר הרב ביסטריצקי בזעזוע עמוק.

"זאת עזות מצח! לפתוח חנות של חזיר בלב העיר צפת, בשכנות צמודה למוסד הרבנות? זאת ממש פגיעה בערכים של כל יהודי ובפרט בעיר צפת. זה לא יהיה! אמרתי לה שתמחק את הכיתוב של הכשרות כי אחרת היא צפויה לקנס של 2,000 שקל ".

"זה לא משהו שיכול להימשך"

הרב ביסטריצקי פנה באופן מיידי לראש העירייה, כדי שזה יאכוף את חוק העזר העירוני האוסר על ממכר בשר לא כשר בצפת. ברחוב הפלמ"ח בעיר חוששים כי הנושא הרגיש ישוב להבעיר את העיר כמו ניסיונות אחרים בעבר לפתוח חנויות מסוג זה.

"בפעם האחרונה שהייתה חנות כזו בשכונת רסקו בעיר, מישהו הצית אותה", מתאר תושב העיר דויד עמיאל, "לא סתם עלתה באש. זה היה קצת אחרי מלחמת לבנון השנייה, כשבארבע לפנות בוקר תושבי הרחוב התעוררו לקול נפץ אדיר. הם היו בטוחים שנפלה קטיושה ".

שמואל אליהו, הרב הראשי לצפת, לא מתכוון לשתוק על כך: "חד משמעית,

אנחנו לא רואים בזה משהו שיכול להימשך". נראה כי גם מנהיגי ציבור עולים ממדינות חבר העמים, הציבור שנחשב לצרכן העיקרי של בשר החזיר בעיר, חוששים לגעת בנושא הזה.

יו"ר סיעת "ישראל ביתנו" במועצת העיר צפת, ארקדי בארסט, נמנע מהתייחסות, ורק ציין: "זה לא מעניין אותי. אנשים השכירו מקום ופתחו, אני לא רוצה לדבר על זה".

ראש העירייה, אילן שוחט, מסר בתגובה: "נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו לסגירת החנות. נדאג לשמור על הסטטוסצקוו ועל יחסי כבוד וסובלנות בין דתיים לחילונים שגם בקרבם יש קונצנזוס באשר לאי מכירת חזיר בעיר".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.