מערכת COL | יום י"א ניסן ה׳תשס״ט 05.04.2009

הרב קרינסקי בראש רשימת הרבנים המשפיעים בארה"ב

השבועון "ניוזוויק" מפרסם בגליונו המופיע מחר (יום שני) את רשימת 50 הרבנים המרכזיים ובעלי ההשפעה בארה"ב. זו השנה השלישית שהשבועון בוחר את הרבנים הנמנים עם ארבעה הזרמים הפועלים ביהדות אמריקה ● את המקום השלישי חולקים בצוותא: הרב מארק צ'רנדוף ואחריו הרב יהודה קרינסקי מניו יורק יו"ר ה'מרכז לעניני חינוך'  לסיפור המלא
הרב קרינסקי בראש רשימת הרבנים המשפיעים בארה
שלמה שמיר, הארץ

השבועון "ניוזוויק" מפרסם בגליונו המופיע מחר (יום שני) את רשימת 50 הרבנים המרכזיים ובעלי ההשפעה בארה"ב. זו השנה השלישית שהשבועון בוחר את הרבנים הנמנים עם ארבעה הזרמים הפועלים ביהדות אמריקה.

הנימוקים בגינם נבחרו הרבנים לרשימה הם: מידת פרסומו והמוניטין שלו בזירה הארצית ובמישור הבינלאומי והשפעתו הפוליטית והחברתית. כמו כן נקבעה מקומם של הרבנים ברשימה לפי היקף נוכחותם וחשיפתם באמצעי התקשורת והאם הם נחשבים למנהיגים בקהילותיהם. נימוקים נוספים הם, האם הם השאירו חותם ביהדות והיקף הכמותי של קהילותיהם.

לראשונה השנה מופיעים ברשימה אב ובן - הרבנים האורתודוקסים מניו יורק מארק שניאור (מקום 33) וארתור שניאור (מקום 36). מארק שניאור שיסד ומנהיג בית כנסת אורתודוקסי בהאמפטונס שבלונג-איילנד ידוע כפעיל בתחום קידום היחסים בין יהודים למגזרי מיעוטים בארה"ב והוא עומד בראש "הקרן להבנה אתנית" שהוקמה על ידו במטרה לקדם שיתוף פעולה בין יהודים לשחורים ולמוסלמים.

האב ארתור שניאור הוא המנהיג הרוחני של בית הכנסת האורתודוקסי במנהטן "פארק איסט סינגוג". בערב פסח שנה שעברה נבחר הרב שניאור לארח בבית הכנסת שלו את האפיפיור בנדיקטוס ה-16. מספר אחת ברשימה הוא הרב הרפורמי דיוויד ספרסטיין מוושינגטון. הנימוק שניתן למעמדו בראש הרשימה ש"הוא ממלא תפקיד בזירה הפוליטית הפנימית בושינגטון" וש"הוא חבר של הנשיא ברק אובמה".

במקום השני הרב מאיר היאר מלוס אנג'לס המייסד ונשיא מכון ויזנטל "הנחשב לבעל השפעה בעולם הפוליטי". במקום השלישי הרב מארק צ'רנדוף ואחריו הרב יהודה קרינסקי מניו יורק יו"ר ה'מרכז לעניני חינוך'. נשיא התנועה הרפורמית הרב אריק יופה הוא במקום השמיני והרב דר. נורמן (נחום) לם, הנשיא לשעבר של ישיבה אוניברסיטה במקום ה-14.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.