מערכת COL | יום ח' ניסן ה׳תשס״ט 02.04.2009

"ביקור האיימשים - תופעה מאד צורמת וראויה לגינוי"

בעקבות הפרסומים אודות הביקור של הכת הנוצרית "איימיש" בשכונת קראון הייטס ו"קירוב הלבבות" שנעשה, מפרסם COL מאמר, בנושא דומה, שמסר לנו הרב דוד מאיר דרוקמן. בשולי המאמר מבקש הרב דרוקמן להפנות את תשומת הלב לעובדה הידועה שהרבי התנגד בתקיפות לכל דיאלוג (דו-שיח) עם נוצרים. כשהרבי, למשל, דיבר בגנות הטלוויזיה, הוא התבטא כי "הטלוויזיה מכניסה את הכומר הבייתה", ולכן הבקור של אנשי אותה כת של עבודה-זרה נוצרית ב'שכונת המלך', כמו הפרסומים סביב ביקור זה, הינה תופעה מאד צורמת וראויה לגינוי  למאמרה"אמישים" ביקרו והתרשמו בקראון הייטס ● גלרייה
עבודה זרה בלב קראון הייטס? ● משמאל: הרב דרוקמן

הרב דוד מאיר דרוקמן
רב העיר קרית מוצקין

טומאה בבתי כנסיות

היה זו עובדה שהפעימה לבבות רבים. הגאון המקובל רבי מרדכי אליהו שליט"א היה מאושפז לפני חדשים במצב של סכנת חיים במרכז הרפואי 'הדסה' בירושלים. במצבו אז, היה מתקשר הרב שליט"א עם הסובבים אותו באמצעות פתקים. והנה, בכתב ידו הרוטט שואל הרב: "האם יש צלבים בחדר?...". רוחו הטהורה כנראה הרגישה טומאת עבודה זרה. הסתבר שאכן כן: אחת המבקרות עמדה ליד מיטת חולה אחר באותה מחלקה שבה אושפז הרב  כשהיא נושאת על צווארה ל"ע שרשרת עם צלב.

בשבת האחרונה נכנסו, למרבה התדהמה, הרבה צלבים, והפעם, לשם שינוי, ולהבדיל אא"ה לא פחות מאשר ל..בתי כנסיות. 

"מצב הרוח – חינוך תרבות וחברה בציבור הדתי-לאומי" – כך שמו אשר ייקבנו של חינמון נוסף בהררי הניירות של עתונים ועלונים המופצים בבתי כנסת בשבתות. ובכן ב"מצב רוח" הנ"ל הייתה בסוף השבוע האחרון סקירה אודות בקורם לאחרונה של רבנים מארץ הקודש אצל הוד טומאתו האפיפיור. כתבה שעניינה כנראה  - סגולה ליראת שמים ולתוספת קדושה לעונג שבת ולנשמה היתירה. לאותה הכתבה התלווה גם תצלום מהביקור של הרבנים במקום הטומאה, ובו נראים האפיפיור עם עוד 2 כמרים עטורים בצלבים בולטים, וכל זה כאמור, על שולחנם של מתפללים בבתי כנסת בשבת האחרונה. וכך, חלילה היו יהודים שתוך כדי מלמול ואמירת "רזא דה' אחד ושמו אחד" הזינו עיניהם בסמלי ה"שתי וערב"  דאמונת "השיתוף" רח"ל. מה נאמר ומה נדבר.

מה ביקש הרב הרצוג לאחר שיצא את הוותיקן

אפרופו בקור רבנים אצל האפיפיור, אני נזכר במה שספרו על הרב הראשי דארץ ישראל הגראי"ה הרצוג זצ"ל שנפגש גם הוא עם, להבדיל, ראש הכמורה הנוצרית. היה זה עם תום שנות הזעם של השואה, והרב הרצוג עסק כידוע בהצלת ילדים יהודים רבים שמצאו מקלט מהצוררים במנזרים, ונזקק לצורך כך לסיועו של האפיפיור. לאחר שיצא מתחומי הוותיקן, ביקש הרב הרצוג לטבול במקווה טהרה...

אגב, כשסיפרתי זאת לאחד מהעסקנים הידועים שהיה מחכימי דיהודאי, הגיב מיניה וביה על הסיפור: שלא כהרב הרצוג שביקש לטבול לאחר הפגישה עם האפיפיור – פב"פ (וכאן הוא נקב בשמו של אישיות ידועה מסויימת), ביקש כנראה לטבול במקווה –

ל-פ-נ-י הביקור עם האפיפיור. וד"ל.

הרבה דרכים למקום

מעניין לעניין כמעט באותו עניין:

היה זה לפני מספר שנים. על שפת הכנרת התקיים פסטיבל הוללות לבני נוער. בעלי תשובה חבדניקי"ם  שעברו במקום, ניצלו את ההזדמנות לזכות את ה"תינוקות שנשבו" במצוות תפילין, ומה בערה חמתם, כשהבחינו במסיונרים שניצלו את מקום ההתכנסות כדי להפיץ את תורתו של "אותו האיש". לא ארכה השעה, והספרים הטמאים הפכו למאכולת אש. נכח בשעת המעשה תיכוניסט ישראלי עם תסרוקת 'קוקו' אשר קצת רטן על ש"פוגעים באמונתו של מישהו".

בתגובה, זכה בעל ה'קוקו' בהרצאה מאולתרת ומאלפת על עומק האמונה היהודי, ולקינוח אף זוכה במצוות הנחת  תפילין. למען הגילוי הנאות, אותו תיכוניסט הוא קרוב משפחה שלי ("שלישי בשלישי") והוא נין לאחד מגדולי חסידי חב"ד ברוסטוב שברוסיה, (עיר  מגוריהם במשך כמה שנים של אדמור"י ליובאוויטש), ר' הערשל טשערקאסער היה שמו וכינויו. והעיקר – "ההפי אנד": אם תתקלו בתלמיד ישיבה  חב"דית  עטור זקן ופאות בעל מראה עדין והופעה חסידית להפליא שכל הופעתו אומרת כבוד  העונה לשם י.ב. – זה הוא!  הרבה דרכים למקום, ולעיתים אפשר להוציא ניצוצות של קדושה מתוך הררי האפר של  הטומאה.

וברוח ימי הפסח: הרבי הריי"צ זצ"ל  מליובאוויטש היה  מפרש את הפיסקא בהגדה – אחד רשע, אחד תם, וכו', שבכל יהודי, אף ב'רשע',מקנן ה"אחד" – הנפש האלוקית - חלק  אלוקה ממעל שהוא  בלתי נפרד מ"ה' אחד". אלא שבנוסף ל"ארבעת הבנים" שאף הגרוע שבהם – 'הרשע' מיסב לפחות בשולחן הסדר, ישנו "הבן החמישי" שמשוטט אי שם בהרי ההימליה, בצ'אנג-מיי, במומביי  או  בקדמנדו, ומאי שם צריך להורידו, לשולפו ולהושיבו לידינו בליל הסדר. שישאל, שיקשה קושיות, שיוציא את מה שיש לו בבטן, אבל שיהיה לידינו, קרוב לעיניים – קרוב ללב. מה גם, שעי"ז יכניס לבטנו ויחדיר לקישקעס שלו  את קדושת ה"כזית מצה", שעל "הכזית" הזה אומר הזוהר הקדוש שהוא "מיכלא דמהימנותא" =מאכל של אמונה. בשנה הבאה, הבחורצי'ק הזה כבר לא יאפשר לנו להוציא פיפ'ס בחזרת הש"ץ. כן ירבו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.