מערכת COL | יום ו' ניסן ה׳תשס״ט 31.03.2009

פרויקט הבר מצווה של כולל חב"ד ייועד השנה ליתומים

כמעט ח"י שנים חלפו מאז י"א ניסן התנש"א, שנת הצדי"ק לרועה ישראל ומנהיגו - כאשר יצאה לדרך פעילות ייחודית, שהפכה עד מהרה לסמל הייחודי המרגש והמיוחד שמציין מידי שנה את היום הבהיר י"א ניסן, יום הולדתו של הרבי: הכנסת אלף ילדי ישראל מקרב העולים ממדינות חבר העמים, לקראת כניסתם בעול המצוות ● בשנים האחרונות פחתו היקפי העלייה של יהודים ממדינות חבר העמים. עד מהרה נוכחה הנהלת כולל חב"ד שהגיעה העת להפנות את המיזם החשוב לטובת אוכלוסיית יעד נוספת ולהמשיך הלאה בגדול  לסיפור המלא
פרויקט הבר מצווה של כולל חב
כמעט ח"י שנים חלפו מאז י"א ניסן התנש"א, שנת הצדי"ק לרועה ישראל ומנהיגו - כאשר יצאה לדרך פעילות ייחודית, שהפכה עד מהרה לסמל הייחודי המרגש והמיוחד שמציין מידי שנה את היום הבהיר י"א ניסן, יום הולדתו של הרבי.

פעילות זו, פרי יוזמה משותפת של ארגון החסד "כולל חב"ד" והנגיד החסידי הרב יוסף יצחק הכהן גוטניק מאוסטרליה, הכניסה מידי שנה אלף ילדי ישראל מקרב העולים ממדינות חבר העמים, לקראת כניסתם בעול המצוות.

הפרויקט חולל מפנה חיובי אדיר באלפי בתים, שנחשפו בזכות הפרויקט לזהותם היהודית, גילו את הניצוץ היהודי שחבוי היה עמוק בנפשם, התחברו לשורשיהם כבני אברהם יצחק ויעקב, ויצאו לדרך חדשה המודעים למשמעות של "בר מצווה". אלפי משפחות הכשירו את המטבח בביתם בעקבות הפרויקט, מאות מבוגרי הפעילות הגיעו לישיבות וחובשים כיום את ספסלי בית המדרש, ופירותיה של הפעילות מניבים כל העת פירי-פירות כפי שפורסם פעמים רבות.

בשנים האחרונות פחתו היקפי העלייה של יהודים ממדינות חבר העמים. לפעילי מכון הבר מצווה של כולל חב"ד הסתבר כי כמות הילדים שנולדו במדינות חבר העמים ועלו עם משפחותיהם לישראל, ומגיעים למצוות - התמעטה באופן משמעותי. עד מהרה נוכחה הנהלת כולל חב"ד שהגיעה העת להפנות את המיזם החשוב לטובת אוכלוסיית יעד נוספת ולהמשיך הלאה בגדול.

ההחלטה פורסמה כעת בהודעה ששיגר מנהל כולל חב"ד הרב שלום דוכמן אל נכבדי אורחי הכבוד, הפורשים חסותם מידי שנה על הפרויקט ומכבדים את המעמד השנתי בנוכחותם.

באיגרת כותב הרב דוכמן בין השאר:

"בין הפעולות החשובות ביותר של כולל חב"ד, יש לנו פרויקט לשיקום לימודי, חברתי ורגשי של ילדים יתומים. פרויקט זה, "חסד מנחם מענדל", מלווה באופן יום יומי לאורך השנה כולה, יתומים ממאות משפחות ברחבי הארץ. אנו שמחים לבשר כי הוחלט לייעד את "מכון בר ובת מצווה" לילדים יקרים אלו, היתומים מאב או אם.

"הכנתם למצוות וקיום שמחה גדולה וחשובה בהשתתפות אורחי כבוד נעלים – יעניק להם בס"ד חוסן להתגבר על כל מכשול, ולהפוך למשענת עבור משפחתם. לפיכך עתיד המעמד הגדול בעיה"ק ירושלים להתקיים השנה בימי הקיץ הבעל"ט, לכבוד ג' תמוז...".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.