מערכת COL | יום ו' ניסן ה׳תשס״ט 31.03.2009

תל אביב: חגיגת יום ההולדת לרבי בבניין העירייה

עיריית תל-אביב יפו ובית חב"ד בת"א פתחו היום את חגיגת יום ההולדת לרבי מליובאוויטש וציון שנת "מאה" לעיר תל-אביב בהתחלת כתיבת ספר תורה חדש, המוקדש לשלוחי חב"ד בעיר ולזכות כל תושבי העיר תל אביב יפו ● באירוע המיוחד בו אירח ראש העיר מר רון חולדאי את כל שלוחי חב"ד בעיר לרגל י"א ניסן יום הולדתו של הרבי, נכחו גם חברי מועצת העיר ובראשם יו"ר מועצת העיר גב' יעל דיין, רב העיר הרב ישראל מאיר לאו, רבני השכונות ונכבדי העיר. כל הנוכחים התכבדו בכתיבת האותיות הראשונות בספר-התורה המיוחד לסיפור המלא ולתמונות   
תל אביב: חגיגת יום ההולדת לרבי בבניין העירייה
(צילום: מאיר דהן)
עיריית תל-אביב יפו ובית חב"ד בת"א פתחו היום את חגיגת יום ההולדת לרבי מליובאוויטש וציון שנת "מאה" לעיר תל-אביב בהתחלת כתיבת ספר תורה חדש, המוקדש לשלוחי חב"ד בעיר ולזכות כל תושבי העיר תל אביב יפו.

באירוע המיוחד בו אירח ראש העיר מר רון חולדאי את כל שלוחי חב"ד בעיר לרגל י"א ניסן יום הולדתו של הרבי, נכחו גם חברי מועצת העיר ובראשם יו"ר מועצת העיר גב' יעל דיין, רב העיר הרב ישראל מאיר לאו, רבני השכונות ונכבדי העיר. כל הנוכחים התכבדו בכתיבת האותיות הראשונות בספר-התורה המיוחד.

שליחו הראשי של הרבי לת"א הרב יוסף גערליצקי נשא את הנאום המרכזי, בו הסביר לנוכחים את חשיבות יום הולדתו של נשיא הדור, ואת המשמעות הסמלית והנפלאה שיש בהתחלת כתיבת ספר-התורה כפתיחת חגיגות שנת המאה לת"א: "תל-אביב איננה מילנו או פריז", אמר הרב גערליצקי לראש העיר, "תל-אביב היא עיר יהודית, וככזו גם היא חוגגת את שנת המאה באורח יהודי, על ידי כתיבת ספר תורה".

דברי ברכה לשלוחי חב"ד שהתכנסו במקום נשא אורח הכבוד הרב הראשי לת"א הרב ישראל מאיר לאו, שדיבר על הצלחתם הגדולה של השלוחים בעיר תל-אביב, זאת בכוחו של הרבי, "המנהיג היהודי הגדול ביותר בדור הזה".

ראש העיר רון חולדאי הודה לשלוחים ובראשם לרב גערליצקי על האירוע ועל יוזמת כתיבת ספר התורה, וסיפר בהתרגשות על 66 המשפחות אשר יצאו מיפו להקים את העיר תל אביב ושהיום מציינים 100 שנים לאירוע זה בכתיבת ספר תורה לזכות תושבי העיר. ראש העיר הגיב גם על דבריו של הרב גערליצקי שאמר בריאיון בתוכנית רדיו ש"תל אביב איננה עיר חילונית, אלא עיר יהודית של בני אברהם יצחק ויעקב". "אכן, אין דבר כזה עיר חילונית", אמר חולדאי, "תל אביב היא עיר של יהודים המאמינים שאלוקים בחר בהם לגור בעיר הזאת".

את האירוע הנחה שליח הרבי לשכונת נווה חן הרב מנחם מענדל הכהן, שהסביר לנוכחים על החשיבות של ההתכנסות ומשמעותה בשנת הקהל. מארגני האירוע מסרו כי בקרוב תפורסם האפשרות לכל יהודי מתושבי תל אביב ליטול חלק ולהירשם בספר התורה ההיסטורי הזה.

בסיום האירוע העניק הרב גערליצקי מצות שמורות לראש העיר ולחברי מועצת העיר, וכן מזכרת מיוחדת – ספר תניא שהודפס על ידי בית חב"ד תל-אביב.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.