מערכת COL | יום ו' ניסן ה׳תשס״ט 31.03.2009

האחים גורליק: 20 שנות סדר ללא ההורים

הבוקר מתפרסמת כתבה בעיתון הנפוץ 'ישראל היום' על שלושת האחים לבית משפחת גורליק המנהלים בתי חב"ד ברחבי הארץ, ובימים אלו נמצאים בעיצומם של ההכנות לקראת חג הפסח הקרב ובא ● "כבר משנות העשרה המאוחרות שלי לא הייתי בליל הסדר בבית" מספר זלמן. "נשלחתי לערוך סדרי פסח ציבוריים במקומות שונים בעולם ומאז שפתחתי בשנת 1981 עם אשתי את בית חב"ד בבאר שבע אנחנו מקפידים שלא לפספס אף שנה של עריכת סדר ציבורי למאות מתושבי העיר" לצילום הכתבה
האחים גורליק: 20 שנות סדר ללא ההורים

צעירי חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב מקיימים השנה 400 סדרים ציבוריים ברחבי ישראל ל'כל דכפין'. הסדרים מיועדים למשפחות נזקקות, חד-הוריות, עולים חדשים, סטונדטים וכל מי שמתקשה לחגוג בעצמו את חג החירות. פרטים נוספים על בתי חב"ד המארגנים את ליל הסדר הציבורי אפשר למצוא באתר האינטרנט של התנועה בכתובת: www.chabad.org.il.

מה שהביא את עיתון ישראל היום לערוך כתבה על שלושת האחים הרבנים למשפחת גורליק שלגביהם השאלה הפופולרית לפני חג הפסח "אצל ההורים שלי או שלך"? לא ממש רלוונטית.

שלום ורבקה גורליק שגרים כבר 40 שנה בקריית מלאכי יודעים שגם השנה - כמו ב20-השנים האחרונות - לא יגיעו שלושת הבנים לחגוג איתם את ליל הסדר. הרב זלמן הוא שליח חב"ד בבאר שבע אחיו הרב ירחמיאל הוא שליח חב"ד בחולון הרב מוטי והאח הוא השלישי שליח חב"ד בפתח תקווה. מתוקף תפקידם עורכים האחים מדי שנה בליל הסדר ארוחת חג ציבורית לתושבי הערים כמו בשאר 240 בתי חב"ד הפזורים בישראל.

"כבר משנות העשרה המאוחרות שלי לא הייתי בליל הסדר בבית" מספר זלמן. "נשלחתי לערוך סדרי פסח ציבוריים במקומות שונים בעולם ומאז שפתחתי בשנת 1981 עם אשתי את בית חב"ד בבאר שבע אנחנו מקפידים שלא לפספס אף שנה של עריכת סדר ציבורי למאות מתושבי העיר."

מתברר שיש גם יתרון משמעותי לעניין - בני הזוג לא צריכים לריב ביניהם עם מי מבני המשפחה לערוך את הסדר. "שנה אחת הגיע אלינו זוג עם בעיה קשה בשלום הבית. האישה טענה כי בשנה שחלפה הם היו אצל הורי בעלה ולכן השנה עליהם לנ סוע להורים שלה. בעלה טען כי מאז החתונה הם היו הרבה יותר אצל הורי אשתו ולכן הם צריכים לנסוע גם השנה להוריו. בקיצור ששון ושמחה" סיפר בחיוך הרב ירחמיאל. "סיפרתי להם עלינו שמאז החתונה אנחנו תמיד נמצאים בעיר כדי לערוך את הסדרים הציבוריים. בסוף בני הזוג החליטו להביא אליהם את ההורים משני הצדדים ולחגוג יחד איתנו בבית חב"ד."

ומה אומרים ההורים? "נכון שכבר שכחנו איך זה לשבת עם כל המשפחה בליל הסדר אבל הידיעה שהילדים דואגים לאלפי יהודים היא 'כיבוד ההורים' הכי גדול" אמר בגאווה האב שלום.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.