מערכת COL | יום ה' ניסן ה׳תשס״ט 30.03.2009

אירוע היסטורי בקייב: 7 חופות יהודיות בערב אחד ● גלרייה

יהודי קייב כבר שנים רבות שאינם זוכרים אירוע ייחודי שכזה: בערב אחד נערכו חופותיהם של 7 זוגות מבני הקהילה היהודית בקייב כדת משה וישראל, על ידי צעירי אגודת חב"ד בקייב ● טקס החופות החל כשהזוגות יצאו זה אחר זה לחצר בית הכנסת כשברקע ניגון ד' בבות, ובזה אחר זה נשמעו קולות שבירת הכוסות וקריאת "מזל טוב" מכל עבר ● בתום החופות, הוזמנו האורחים להיכנס לאולם בית הכנסת לסעודת מצווה  לסיפור המלא ולגלריית תמונות
אירוע היסטורי בקייב: 7 חופות יהודיות בערב אחד ● גלרייה
יהודי קייב כבר שנים רבות שאינם זוכרים אירוע ייחודי שכזה: בערב אחד נערכו חופותיהם של 7 זוגות מבני הקהילה היהודית בקייב כדת משה וישראל, על ידי צעירי אגודת חב"ד בקייב השליח הראשי הרב מרדכי לבנהרץ, הרב ברוך מנדלסון, והרב אבישי באטשוילי.

הזוגות שעברו הכנה מזה כמה שבועות והיו נרגשים לערוך את חופתם. באירוע נכחו כל חשובי ורבני העיר קייב הרב משה ראובן אסמן והרב יעקב דוב בלייך, אנשי עסקים, חברי הקהילה נאספו בבית הכנסת "גליצקי", ר' לוי יצחק אדרעי מנהל צעירי אגודת חב"ד בקייב, והרב דובער קרסיק שליח הרבי לקייב.

טקס החופות החל כשהזוגות יצאו זה אחר זה לחצר בית הכנסת כשברקע ניגון ד' בבות. המנחה הזמין את ר' רפאל רוטמן לזמר את "מי אדיר" ולאחר מכן הוקרא מכתבו של הרבי על ידי ר' לוי יצחק אדרעי. בסידור קידושין כובדו הרבנים הרב יעקב דוב בלייך, הרב משה ראובן אסמן, הרב יוסף ברודבייקר, והשליח הרב אבישי באטשוילי. בזה אחר זה נשמעו קולות שבירת הכוסות וקריאת "מזל טוב" מכל עבר.

בתום החופות, הוזמנו האורחים להיכנס לאולם בית הכנסת לסעודת מצווה. בין לבין סיפר הרב יעקב דב בלייך כי אחדים מן הזוגות מתפללים קבועים בקהילתו ונכדיהם לומדים במוסדותיו וכי הוא מתרגש מאוד להשתתף בשמחת נישואיהם כדת משה וישראל. הוא שיבח את השלוחים לקייב על היוזמה בארגון האירוע.

לאחר שיצאו מ"חדר ייחוד" נכנסו הזוגות זה אחר זה כשהקהל מריע ורוקד שעה ארוכה מתוך שמחה גדולה. שמחה כזאת מיוחדת כבר זמן רב שלא נראתה, החתנים מורמים על גבי כיסאות ורוקדים ושמחים זמן רב.

במהלך האירוע הוקרן קטע ווידאו קצר על כל אחד מבני הזוג כשבסיומו הגישו תומכי צעירי חב"ד מתנה אישית גביע מוכסף לקידוש ופמוטות להדלקת נרות שבת לכל אחד מן הזוגות. בשם השלוחים לקייב דיבר ר' מרדכי לבנהרץ והודה לכל התומכים שבזכותם האירוע יצא אל הדרך.

האירוע הסתיים בדברי התודה שנשא נציג החתנים והכלות מר בנימין מדווינסקי שהודה בחום לצעירי חב"ד בקייב ובמיוחד לשליח ר' ברוך מנדלסון ששומר על הקשר איתם ועם עוד רבים. במשך כל השנה כולה וכיצד בזכותם גילו את המשמעות היהודית בחייהם בגיל מתקדם. מנכ"ל הקהילה היהודית בקייב ר' יעקב זילברמן שר ושימח את החתנים והכלות, והזמין את הקהל לברכת המזון ושבע ברכות.

על האירגון הלוגיסטי של החופות הרבות עמל רבות השליח הרב אבישי באטשוילי, בסיועו של הרב ברוך מנדלסון הפועל רבות בקרב הקהילה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.