מערכת COL | יום ה' ניסן ה׳תשס״ט 30.03.2009

השבת השנתית לאברכי 'לב לדעת': חזרה על ה'תניא'

אברכי תוכנית "לב לדעת" שעל ידי 'תורת חב"ד לבני הישיבות' חוו שבת מרוממת ומיוחדת במינה עם הרב חיים שלום דייטש והרב יחזקאל סופר בעיר חברון. כ-50 משפחות הגיעו בהסעות מאורגנות והשתכנו בבית הארחה בשכונת אברהם אבינו ובפנימיית ישיבת שבי חברון שבבית רומנו ● במהלך הסעודות נאמרו דברי תורה על ידי מגידי השיעורים בתכנית ועל ידי אברכים מהמקומות השונים שהביעו בדבריהם גם תודה עמוקה על התכנית כולה ועל השבת המרוממת  לסיפור המלא ולתמונות   
השבת השנתית לאברכי 'לב לדעת': חזרה על ה'תניא'
אברכי תוכנית "לב לדעת" שעל ידי 'תורת חב"ד לבני הישיבות' חוו שבת מרוממת ומיוחדת במינה עם הרב חיים שלום דייטש והרב יחזקאל סופר בעיר חברון.

כ-50 משפחות הגיעו בהסעות מאורגנות והשתכנו בבית הארחה בשכונת אברהם אבינו ובפנימיית ישיבת שבי חברון שבבית רומנו. בכל חדר הונחה תוכניה מפורטת למהלך השבת וכיבוד קל.

במשך שעות ארוכות, בסדרה של שלושה שיעורים בלילה וביום, ישבו האברכים עם הרב דייטש ללימוד "קונטרס העבודה" של אדמו"ר הרש"ב נ"ע בעל ההילולא של ב' ניסן, על הדרגות השונות באהבת ה': אהבה כמים, אהבה כרשפי אש ואהבה בתענוגים, ועל ההגדרה והדקויות הנדרשות ביראת ה' הקודמת לאהבה. שיעוריו של הרב דייטש התקיימו בהיכל הרש"ב שבבית רומנו, האחוזה של הרבי הרש"ב בחברון והרב דייטש לא הסתיר את התרגשותו מהלימוד המשותף בזמן ובמקום זה. ברגש רב תיאר הרב דייטש את צורת תפילתם של המשפיע הרב אלתר שימחוביץ' וחותנו הרב זלמן הבלין המשפיעים של ישיבת תורת אמת בחברון, כפי ששמע מהרב משה ובר.

בסיום השיעור השלישי שלאחר תפילת מנחה, ערך הרב דייטש סיכום. אז החלה התוועדות במהלכה סיפר הרב דייטש על כמה מהיחידויות שלו אצל הרבי. המשתתפים כולם שתו בצמא את דבריו.

הרב יחזקאל סופר העביר שיחה של הרבי אחרי קבלת שבת, והתוועד בסיום סעודת ליל שבת עד לאחר חצות. ההתוועדות התקיימה בחדר האוכל של ישיבת שבי חברון, אליה נאספו ובאו גם בני ישיבות נוספים ואברכים המתגוררים בחברון ובקריית ארבע. ביום מסר הרב סופר שיעור מיוחד בפני נשות האברכים ובסעודה שלישית חזר, כיד ה' הטובה עליו, את השיחה הידועה בה שואל הרבי שאלות רבות על נוסח ההגדה של פסח ואומר הסבר יסודי המיישב את כל התמיהות.

לאברכים היוותה שיחה זו חידוש גדול וחשיפה לסגנון הייחודי של ה'מהלכים' של הרבי בליקוטי שיחות. בסיום הסעודה חזר הרב שמואל נחימובסקי, מגיד שיעור בתכנית לב לדעת בשדרות ומגיד שיעור בישיבות רבות באזור הדרום, מאמר חסידות בטוב טעם ובהסברה נפלאה.

במהלך הסעודות נאמרו דברי תורה על ידי מגידי השיעורים בתכנית ועל ידי אברכים מהמקומות השונים שהביעו בדבריהם גם תודה עמוקה על התכנית כולה ועל השבת המרוממת. אחד האברכים מבית א-ל אמר "לימדתם אותנו שחב"ד זה עניין של עבודה ויגיעה בסדר מסודר, דרך ארוכה שסופה קצרה שרק על ידה מתאפשר באמת להרגיש ולחוות את עבודת ה' בצורה פנימית. זה מה שתכנית 'לב לדעת' נותנת לנו וזה מה שאנחנו מקווים ש'תורת חב"ד לבני הישיבות' תמשיך ותיתן לאברכים רבים נוספים".

תכנית 'לב לדעת' קיימת זה למעלה משנה וחצי ביישובים בית א-ל, שדרות, יד בנימין, מצפה יריחו וירושלים ובשבועות אלו מסיימים האברכים את לימוד ליקוטי אמרים תניא בעיון ונערכים למבחן כללי על ג"ן הפרקים. במהלך השבת דובר על הצורך להשקיע בחדשים אלו בחזרות למבחן ולצרף אליו עוד אברכים ובחורים מהישיבות בהם פועלת התכנית וממקומות נוספים החפצים בלימוד יסודי של כל התניא ובאתגר של מבחן.

מושב מיוחד התקיים עם עשרה אברכים המעבירים שיעורים בבסיסי צבא במסגרת תכנית 'לב לדעת' בהנחיית הרב אריק מלכיאלי רכז הפרויקט. התכנית קיבלה תאוצה בחודשים האחרונים והיא עומדת לקראת התפתחות באיכות ובכמות.

בסוף השבת ביקש הרב משה שילת מנהל 'תורת חב"ד לבני הישיבות' להודות לכל מי שסייע להצלחת השבת, לגה"ח ר' חיים שלום דייטש והגה"ח ר' יחזקאל סופר אורחי השבת, לרב דני כהן מנהל בית חב"ד חברון וידיד מובהק ל'תורת חב"ד לבני הישיבות' על הסיוע ברוחב לב להצלחת השבת ולמגידי השיעורים הקבועים בתכנית שנותנים רבות מעצמם להצלחת כוללי הערב וסייעו בארגון השבת ובהצלחתה.

התודה האחרונה - חביבה ניתנה לאיש שהעמיד את החינוך היהודי והחסידי בראש סדר העדיפויות שלו, הנגיד החסיד ר' לוי לבייב ומשפחתו, התומך הראשי ברשת כוללי הערב מיום היווסדה ועד עתה. הלימודים בתכנית מוקדשים להצלחתו של ר' לוי בן חנה לבייב ומשפחתו בגשמיות וברוחניות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.