מערכת COL | יום ב' ניסן ה׳תשס״ט 27.03.2009

אוקראינה: הרב גורליק פתח את מסעו בחב"ד קייב

הרב גרשון מנחם מענדל גורליק פתח את ביקורו בקהילות אוקראינה בביקור במוסדות צעירי חב"ד קייב ● בסיורו עמד מקרוב על גודל הפעילות בבית הספר ובקהילה המקומית שמתפתחת במקום, ועמד נפעם לאחר שהוא יליד אוקראינה וזוכר את הזמנים הקשים של רדיפות הקומוניזם ● הרב גורליק חשף בפני המשתתפים מכתב מהרבי שנכתב אליו בעקבות מברק ברכה שכתב לרגל י"א ניסן תשל"ב ובו מברכו הרבי לרגל חג הפסח לסיפור המלא
אוקראינה: הרב גורליק פתח את מסעו בחב
השלוחים בקייב עם הרב גורליק בפתח בית הספר של צעירי-חב"ד בקייב
הרב גרשון מנחם מענדל גורליק פתח את ביקורו בקהילות אוקראינה בביקור במוסדות צעירי חב"ד קייב. את פניו קיבלו השלוחים ר' מרדכי לבנהרץ, ור' ברוך מנדלסון ור' אבישי באטשוילי.

בסיורו עמד מקרוב על גודל הפעילות בבית הספר ובקהילה המקומית שמתפתחת במקום, ועמד נפעם לאחר שהוא יליד אוקראינה וזוכר את הזמנים הקשים של רדיפות הקומוניזם.

הרב גורליק אמר כי כעת רואים את התגשמות נבואותיו של הרבי אודות מדינות חבר העמים. לאחר מכן נסע להתוועדות בבית ר' רפאל רוטמן והתוועד עם השלוחים לקייב ומקורבים רבים שהתרגשו לשמוע את זכרונותיו האותנטיים משנות ילדותו וכיצד אינו מאמין למראה עיניו כיום כיצד יהודים שומרים תורה ומצוות בגלוי באין מפריע.

הרב גורליק חשף בפני המשתתפים מכתב מהרבי שנכתב אליו בעקבות מברק ברכה שכתב לרגל י"א ניסן תשל"ב ובו מברכו הרבי לרגל חג הפסח.

עוד סיפר כיצד נעצר בשנות ילדותו וגם לאחר שעות רבות לא נשבר בחקירותיו, וכיצד אחד המלשינים באותם זמנים שהלשין על אביו כתב לאביו מכתב ממאסרו וכיצד הוא מקנא בו שמסר את חייו לה', ועל מסר הוא עצמו וכיצד לבסוף אביו של הרב גורליק עלה לארץ ישראל ואילו הוא עצמו ישב במאסר, וכן על הוראות ושליחות מיוחדת שקיבל מהרבי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.