מערכת COL | יום ב' ניסן ה׳תשס״ט 27.03.2009

מאחורי החדשות ● מגזין COL

פגישתו הלא-ידועה של הרב ברוך-שמעון סלומון ע"ה עם הרבי ● מיקי חיימוביץ על הסרט "מי מחבק את מוישי?" ● ולא תאמינו בכמה עותקים נמכר הציור של הרביים שחטף ביקורות מכל עבר ● "מאחורי החדשות", טורו השבועי של מנחם כהן המתפרסם במגזין COL לקריאה לקריאת (ולהורדת) מגזין COL - לחצו כאן
מאחורי החדשות ● מגזין COL
ההצלחה תשוחזר? הציור החדש פרי מכחולו של ברדה
מאת מנחם כהן

רבבות ישראלים צפו ביום חמישי שעבר בסרט המרגש "מי מחבק את מוישי?" ששודר בערוץ 10. אורכו של הסרט כמחצית השעה והוא הביא את סיפורו של הילד מוישי הולצברג בן השנתיים וחצי, אוד מוצל מהתופת בבית-חב"ד במומביי.

"אנחנו בחדשות מתעסקים תמיד עם ה'כאן ועכשיו'", אמרה לי השבוע מיקי חיימוביץ' שקריינה את הסרט והייתה מעורבת במלאכת העריכה. "אתה מתעסק עם נושא מסוים ולאחר-מכן הוא נדחק הצידה ואז יש סיפור אחר. אנשים שמילאו לך את היום בתקופה מסוימת ובמובן מסוים היו חלק מחייך, פתאום נעלמים. מסיבה זו, חשבנו, רבים ירצו לדעת מה קורה היום עם הגיבורים".

בניגוד לקהל החב"די, לציבור הכללי אין מושג מה קורה כיום עם גיבורי הסיפור. "אין לי ספק", אומרת חיימוביץ', "שרבים מהציבור בישראל שאלו את עצמם היכן מוישי וכיצד המשפחה מסתדרת. הסרט הזה סיפק תשובות".

במהלך הסרט המרגש, תיארה המטפלת סנדרה את רגעי האימה ואת הצלתו המופתית של מוישי. "בעיני, סנדרה היא דמות מופתית ביכולת הנתינה שלה. אני, אישית, יכולה להתחבר לדמותה כאימא. היא הרי השאירה משפחה בהודו והגיעה לכאן, כדי להיות לצד מוישי בתקופה הזו שלאחר האסון".

לאחר שידור הסרט, זרמו אליה תגובות רבות. "אנשים מאוד התרגשו", היא מספרת. אמה של חיימוביץ' שבדיוק ישבה על-ידה בשעת השיחה, העירה: "זה היה קורע-לב".

חיימוביץ' שגם ליוותה את שרשרת האירועים הדרמטית באותם ימים, חושבת שרצף הדיווחים הבלתי-פוסקים על בית-חב"ד במומביי, נתן חשיפה לפעילות חב"ד. "קהלים רבים נחשפו למונח של 'שליחות מצווה' שעושים בתי-חב"ד בעולם".

"קידשת שם שמים"

הררי מילים נכתבו בימים האחרונים במדיה החרדית על הרב ברוך-שמעון סלומון ע"ה, רבה המיתולוגי של פתח-תקווה ומי שעמד במשך שנים בראשות ישיבת "נחלת דוד". דודו של הרב סלומון היה הרב דוד חנזין ע"ה, מחשובי רבני חב"ד בארץ-הקודש. השניים היו בקשרי ידידות לאורך השנים.

כידוע, הרב סלומון ניהל מאבק איתן בנושא שמירת השבת בעירו. בתקופה זו, היה יוצא בכל שבת להפגין עם תלמידיו, כשבאחת ההפגנות אף נעצר. מעצרו גרם לרעש בעיר והביא לבסוף להפסקת חילול השבת. בכל הפגנה שקיים, היה גם הרב חנזין משתתף.

"הרב חנזין היה שותף מלא במלחמות השבת של הרב סלומון", סיפר לנו השבוע אחד מבני משפחת חנזין.

במהלך השיחה עמו, שמענו סיפור נדיר שהיה לרב סלומון עם הרבי. "באחד הביקורים של הרב סלומון בארה"ב, הוא החליט לבקר ב-770. זה היה דקות ספורות לפני שהרבי יצא מחדרו הק' לתפילה והרב סלומון עמד יחד עם קהל החסידים (ב'זאל' הגדול) והמתין. כשהרבי יצא, הוא עצר על-ידו ואמר: "קידשת שם שמים ברבים במלחמות על השבת. ישר-כח".

כשחזר הרב סלומון לישראל, הוא הביע התפעלות גדולה בפני הרב חנזין, מהעובדה שלמרות שלא נפגש עם הרבי מעולם, הרבי זיהה אותו וניגש אליו.

ביקורת מוכרת

לפני שנים ספורות, פרצה לשוק החב"די סדרת התמונות הידועה של הרביים, פרי מכחולו של הצייר היהודי קארל ברודה שמתגורר באוסטריה. לפני שבועיים, הוא השלים יצירה נוספת, בה שוב עומדים כל האדמו"רים, הפעם מול 770, כשאת פניהם הק' מקבלים זקני החסידים, כגון ר' ברקה חן, ר' איצ'ה מתמיד, ר' ישראל דזייקובסון, ר' חניע מורוזוב, ר' ניסן מינדל, החמ"א חודוקוב, ר' שאול ברוק, ר' פנחס אלטהויז ועוד.

לסגנון הציורים הללו, ישנם מתנגדים רבים ואוהדים רבים. המתנגדים טוענים שמדובר בעיוות של המציאות. האוהדים, יפליאו בתשבחות על היצירה המשובחת.

"אני זוכר, שכשהתחלנו למכור את התמונה בה רואים את כל הרביים הולכים 'בעיירה' קיבלתי על הראש מאנשים רבים", סיפר לי השבוע המפיץ הבלעדי של התמונות ר' דני פינקלמן. "היום", הוא הוסיף בחיוך, "התמונה תלויה כמעט בכל בית חסידי".

"כמה מכרתם", שאלתיו השבוע. "למעלה מארבעים-אלף עותקים", השיב.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.