מערכת COL | יום כ"ב אדר ה׳תשס״ט 18.03.2009

שליח נוסף גורש מרוסיה: הרב צבי הרשקוביץ' מסטברופול

לאחר שהשלטונות ברוסיה גירשו את השליח בלדיווסטוק שברוסיה הרב ישראל סילברשטיין - גורש שליח נוסף: הרב צבי הרשקוביץ' שליח חב"ד ורבה של העיר  סטברופול בדרום רוסיה, כך מדווח העיתון Los Angeles Times ● הרשקוביץ' עוכב למעצר חצי שעה לפני כניסת שבת, ושהה במעצר כל השבת. גם מעצרו של סילברשטיין הגיע באופן פתאומי: הוא הוזמן לפגישה עם פקידי הגירה, וזמן קצר לאחר מכן הובא בפני שופט, לאחר שבקושי הספיק להשיג עו"ד ● רבה של רוסיה הרב בער'ל לאזאר לא היסס לתקוף את הממשלה. "יהודים החלו לחשוש מעתיד הקהילות היהודיות ברוסיה בפעם הראשונה מזה שנים רבות", אמר הרב לאזאר  לסיפור המלא
שליח נוסף גורש מרוסיה: הרב צבי הרשקוביץ' מסטברופול
הקרמלין ● משמאל: הרב צבי הרשקוביץ' והרב ישראל סילברשטיין

Los Angeles Times 

לאחר שהשלטונות ברוסיה גירשו את השליח בלדיווסטוק שברוסיה הרב ישראל סילברשטיין - גורש שליח נוסף: הרב צבי הרשקוביץ' שליח חב"ד ורבה של העיר  סטורופול בדרום רוסיה.

שני השלוחים הואשמו על ידי שלטונות ההגירה כי עברו על עבירות רישום בויזה, ולא פירטו כיאות את עיסוקם המיועד ברוסיה. סילברשטיין מואשם גם שלא טרח לרשום כיאות את כתובתו בסמכות הנדרשת.

רבה של רוסיה הרב בער'ל לאזאר לא היסס לתקוף את הממשלה. "יהודים החלו לחשוש מעתיד הקהילות היהודיות ברוסיה בפעם הראשונה מזה שנים רבות", אמר הרב לאזאר. יצויין, כי השלוחים, האחד מארה"ב והשני מקנדה לוחצים על השלטונות שיאפשרו להם לשוב לרוסיה לאחר שגורשו ממנה ל-5 שנים, אך עד כה המאמצים לא נשאו פרי.

"אני לא יודע מדוע הם עשו את זה, האם כדי להרגיז את הסמכויות או שמא מדובר ברשלנות, אך בכל אופן הם הפרו את החוק. אין אנטישמיות בפעולות שלנו", מסר דובר רישמי ברוסיה.

הרשקוביץ' עוכב למעצר חצי שעה לפני כניסת שבת, ושהה במעצר כל השבת. גם מעצרו של סילברשטיין הגיע באופן פתאומי: הוא הוזמן לפגישה עם פקידי הגירה, וזמן קצר לאחר מכן הובא בפני שופט, לאחר שבקושי הספיק להשיג עו"ד.

"אין עתיד ליהדות רוסיה ללא רבנים זרים", אמר הרב ברוך גורין דובר איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים. "הבעיה אפילו יותר גדולה כאשר השלטונות חושבות שהם יכולות להחליט לנו איזה רבנים יכולים לעבוד בקהילה. זה משהו חדש בהיסטוריה של קהל היהודי רוסי, ואנחנו מוחים על כך".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.