מערכת COL | יום כ' אדר ה׳תשס״ט 16.03.2009

דנייפרופטרובסק: אירוע הנצחה מרגש לאביו של הרבי

אירוע מרגש התקיים היום בדנייפר, לרגל מלאות 70 שנה למאסרו של כ"ק הגאון המקובל רבי לוי יצחק ע"ה רבה הראשי של יקטרינסלוב ואביו של הרבי. סמוך לביתו ברח' בריקודנה 13 ממנו הוגלה למאסר בשנת תרצ"ט, חנכה הקהילה היהודית בראשות רבה הראשי של העיר השליח הרב שמואל קמינצקי, אנדרטת זיכרון מרשימה חרוטה על-גבי טבלת שיש ומתנוססת בשתי שפות, עברית ורוסית, בחזית הבניין  לסיפור המלא ולגלריית תמונות
דנייפרופטרובסק: אירוע הנצחה מרגש לאביו של הרבי
אירוע מרגש התקיים היום בדנייפר, לרגל מלאות 70 שנה למאסרו של כ"ק הגאון המקובל רבי לוי יצחק ע"ה רבה הראשי של יקטרינסלוב ואביו של הרבי.

סמוך לביתו ברח' בריקודנה 13 ממנו הוגלה למאסר בשנת תרצ"ט, חנכה הקהילה היהודית בראשות רבה הראשי של העיר השליח הרב שמואל קמינצקי, אנדרטת זיכרון מרשימה חרוטה על-גבי טבלת שיש ומתנוססת בשתי שפות, עברית ורוסית, בחזית הבניין.

לסיפור ההנצחה נוספים אלמנטים מיוחדים מעבר לטבלת השיש המציינת דרך חיים של רב העיר לפני שבעה עשורים.

לפני כשבע שנים, בטיסה אקראית לקייב ישב שליח הרבי הרב קמינצקי ליד אדם שהציג את עצמו כאדון דרביצקי, איש עסקים יהודי מקומי. כמסיח לפי תומו הוא סיפר כי רכש בנין סמוך לבית הכנסת ברח' בריקדנה 13 והוא מתכוון להקים בו מרכז משרדים גדול. נרגש כולו, סיפר לו הרב קמינצקי על משמעותו הגדולה של הבניין ועל והערך הסנטימנטאלי שיש למקום זה לחסידי חב"ד במיוחד.

באותה עת לא נראה היה כי מר דרביצקי הבין את הערך הרב שיש למקום עד לפגישה שקבע יהודי עלום שם עם חברת הבניה המבצעת את הריסות הבית. היהודי, שזהותו לא ידועה עד היום ביקש לרכוש את דלתות הבית. הוא אמר לנציגי החברה: "עבורי הן יקרות. יש להן ערך היסטורי גדול".

לאחר שהועלו הדברים לפני בעל הבנין, הוא נזכר בפגישתו עם הרב קמינצקי. הוא ייצר קשר מיידי עם השליח וביקש להיפגש עימו בדחיפות.

"החלטתי לשנות את תוכניות הבניה", הוא הודיע בהתרגשות לרב קמינצקי. ולמרות האישורים שקיבל על הריסת הבניין וחזיתו, בראותו את הערך והחיבה שרוכשים למקום, הוא הביע מוכנות להשקיע ממון רב בכדי לשמר את חזית הבניין ולעשות הכל בכדי ששמו של רב העיר הקודם יקבל את כבודו הראוי וזכרונו הטוב יישמר.

מר דרביצקי הפליא לעשות וביקש מהקהילה היהודית לסייע לו בהקמת מיני מוזיאון על גודלו ופועלו של רבי לוי יצחק שניאורסון שישכון כבוד מיד בכניסה לבנין, בכדי שכל באי המקום ידעו את הערך ההיסטורי שיש למקום.

בעזרתו הרבה של ר' זליג ברז, מנכ"ל הקהילה היהודית, בסמוך ממש לימים בו ימלאו שבעים שנה מלאים למאסרו של ר' לוי יצחק, חנכה הקהילה היהודית אנדרטת זיכרון ומוזיאון שם מסופרים חייו של הגאון המקובל רבי לוי יצחק על פועלו הרב ועל אישיותו יוצאת הדופן, וכמובן דלתות הבית מתנוססות בהדר ובגאון כשהם משומרים בתוך זכוכית עם הסברים בכמה שפות על משמעותם, אין ספק שדלתות אלו שהיו פתוחות לכל יהודי בכל זמן ומתוך אהבה אין סופית, למרות ניסיונות הקומוניזם לסתום אותם ואת בעליהן, נצח ישראל לא ישקר, ודלתות אלו יפתחו גם היום את ליבותיהן של יהודים רבים לקרבן לאבינו שבשמים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.