מערכת COL | יום י"ט אדר ה׳תשס״ט 15.03.2009

פורים בברדיטשוב

ביוזמת השלוחים כשבוע לפני חג הפורים כל ילד קיבל תחפושת כבחירתו ובקשתו. כאשר בסיום התיאטרון נערך תחרות תחפושות מהממת וכל ילד הסביר מה הביא אותו להתחפש למרדכי היהודי או למלכה אסתר והילדים הזוכים קיבלו פרסים יקרי ערך   לסיפור המלא
פורים בברדיטשוב
הפעילות החלה עוד ביום שני בבוקר אשר בו התאספו ילדי בית הספר יחד עם הוריהם למסיבת פורים שבמהלכה הציגו הילדים הצגת תיאטרון מיוחדת משלהם, עלילתי ומרתק המבוסס על סיפור המגילה.

ביוזמת השלוחים כשבוע לפני חג הפורים כל ילד קיבל תחפושת כבחירתו ובקשתו. כאשר בסיום התיאטרון נערך תחרות תחפושות מהממת וכל ילד הסביר מה הביא אותו להתחפש למרדכי היהודי או למלכה אסתר והילדים הזוכים קיבלו פרסים יקרי ערך.

בליל התקדש החג התאספו כל יהודי העיר לאירוע המרכזי של מחיית המן מתוך שמחה וריקודים, אשר במהלכו עמד הרב משה טאלר וקרא את המגילה למתאספים הרבים, אשר לא פספסו ולו פעם אחת את מצוות המחייה ברעש גדול שנשמע למרחקים.

למחרת היום קיבלו כולם משלוחי מנות, והמתאספים החליפו ביניהם את המשלוחים בכדי לקיים את מצות החג. בהמשך נערכה הופעה של לייצנים שהצחיקה ושיתפה את הקהל , ובסיומה הרב טאלר חילק לנוכחים 'פורים געלט'.

לאחר מכן נערכה סעודה רבתית כיד המלך עם כל מיני מטעמים לכבוד החג, שעליה ניצחה השליחה חני טאלר בעזרתם וסיועם של הבנות השלוחות, בהשתתפותם של שלוש מאות יהודים אשר אכלו ושבעו במאכלי החג ושתו ורקדו בשמחת החג.

בד בבד נערכו עוד מספר קריאות מגילה לחברי הקהילה הזקנים אשר זוכו גם הם בסעודת פורים משלהם, במקביל הרב עקיבא נימוי בשיתוף עם תלמידי בית הספר הסתובבו ברחבי העיר וחילקו מעל למאה משלוחי מנות ומתנות לאביונים ליהודים תושבי העיר אשר שמחו לקבל משלוח שכלל בשר ודגים ועוד פירות ומיני מתיקה.

לעת ערב התאספו חברי הקהילה אל ביתו של השליח להתוועדות חסידית שנמשכה אל תוך הלילה והתלווה עם המון משתה ושמחה, כשהרב טאלר מעורר את הנוכחים במיוחדותם כחלק מהעם הנבחר והגאווה הרבה שיש להמשיך מתוך נס פורים לאורך כל החיים כיהודים שמחים ומאושרים.

"ליהודי בארדיטשוב היתה אורה ושמחה וששון ויקר".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.