מערכת COL | יום י"ז אדר ה׳תשס״ט 13.03.2009

שלוחי הרבי כבשו את אילת

"להביא את שמחת פורים לכל יהודי" - זה היה המוטו שהוביל את שלוחי הרבי באילת ל"מבצע פורים" חסר תקדים בהיקפו. השלוחים בראשותו של רב העיר ויו"ר מוסדות חב"ד באילת הרב יוסף הכט הביאו, כמצוות הרבי, את שמחת החג לאלפי תושבי העיר, לתיירים הרבים ולחיילי צה"ל בגבולות ● בית חב"ד באילת, ששמו הולך לפניו בפעילותו הייחודית לאורך כל ימות השנה, הקים לצורך "המבצע" חפ"ק מיוחד. על החפ"ק פיקד בהצלחה ובכישרון מנהל בית חב"ד הרב מנדי קליין. כשוך סערת "המבצע" התגלו הנתונים המרשימים לסיפור המלא
שלוחי הרבי כבשו את אילת
"להביא את שמחת פורים לכל יהודי" - זה היה המוטו שהוביל את שלוחי הרבי באילת ל"מבצע פורים" חסר תקדים בהיקפו. השלוחים בראשותו של רב העיר ויו"ר מוסדות חב"ד באילת הרב יוסף הכט הביאו, כמצוות הרבי, את שמחת החג לאלפי תושבי העיר, לתיירים הרבים ולחיילי צה"ל בגבולות.

בית חב"ד באילת, ששמו הולך לפניו בפעילותו הייחודית לאורך כל ימות השנה, הקים לצורך "המבצע" חפ"ק מיוחד. על החפ"ק פיקד בהצלחה ובכישרון מנהל בית חב"ד הרב מנדי קליין. כשוך סערת "המבצע" התגלו הנתונים המרשימים:

חיילי צה"ל
ארבעה צוותים, מצוידים במגילות, משלוחי מנות והרבה "לחיים", יצאו לכבוש את בסיסי צה"ל הפזורים במרחב אילת. החל מכניסת החג ועד יציאתו פעלו השלוחים ללא לאות והביאו את השמחה גם למקומות הנידחים ביותר. מנאות הכיכר בצפון הערבה עד טאבה שעל גבול מצרים, ומבסיס הסיירים במערב עד מעבר גבול ירדן במזרח. החיילים מצדם התקשו להאמין שאנשי חב"ד "הגיעו עד לפה" וקיבלו את השלוחים בהתרגשות גדולה ובשמחה רבה.

ויהי בימי אחשורוש – מאה ועשרים ושבע פעמים בבית-חב"ד
תופעה כזו היא תופעה חריגה גם בקרב בתי חב"ד: קריאת מגילה בכל תחילת שעה משעות יום הפורים. מאות רבות מתושבי העיר בחרו בשעה הנוחה להם ובאו לשמוע את מגילת אסתר בבית חב"ד. לצורך כך הוכשרו עשרה בעלי קריאה שפעלו במשמרות על מנת לזכות את התושבים במצוות מגילה. קריאות מגילה נערכו גם עבור השוהים בבית הרפואה, בבתי האבות ובמרכזים לקשיש ולמוגבל. כמו כן בקרו הפעילים בתחנות המשטרה, מד"א ומכבי האש.

מרכז תיירות
אוהל פורימי גדול הוקם בטיילת המפורסמת ליד חופי אילת. אלפי תיירים הפוקדים את אילת בחופשת הפורים נכנסו ובאו בשער האוהל במשך היום כולו. הם שמעו את המגילה, שתו קצת לחיים וקיבלו משלוחי מנות. על תפעולו של האוהל הופקדו התמימים בישיבת חב"ד בעיר בראשותו של הרב ארז בנדטוביץ'.

"חב"ד בקמפוס"
ארגון "חב"ד בקמפוס" בניהולו של הרב יהודה טייכטל - הפועל לאורך שנת הלימודים בקמפוס בן-גוריון באילת - קיים מסיבה מיוחדת לכבוד חג הפורים. עשרות הסטודנטים שהסבו לצד שולחנות ערוכים בכל טוב שמעו את המגילה וקיימו את שאר מצוות הפורים כהלכתן. פעילות הארגון נתמכת ע"י משפ' ראהר הנדיבה ובסיועו הגדול של הרב משה קוטלרסקי.

צרפת פורצת גדר
גם לדוברי הצרפתית באילת מצאו שלוחי הרבי פתרון וערכו לכבודם מסיבת פורים מפוארת בבית הכנסת לדוברי צרפתית בניהולו של הרב מאיר סמאדג'ה. המקום, ברוך השם, היה צר מלהכיל ואת השמחה העצומה של הצרפתים אין צורך לתאר....

פורים במדרשייה
סעודת פורים רבת משתתפים נערכה לתלמידות המדרשיה לנשים. דברי התורה והחסידות הופקדו בפיו הנאמן של הרב יחיאל קוצר, וגם שם השמחה הותירה רושם רב על המשתתפים הרבים.

בערבו של יום בשיאה של סעודת פורים שנערכה בביתו של רב העיר הרב הכט הצהיר ראש העיר מר מאיר יצחק הלוי בפני המשתתפים על המשך תמיכתו הנלהבת בכל מוסדות ומפעלי חב"ד באילת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.