מערכת COL | יום י"ג אדר ה׳תשס״ט 09.03.2009

האם עו"ד ציבין הרדים את הדיין החיד"ו?

הדיין מאנטוורפן הרב חיים יוסף דוד וייס (החיד"ו) נתפס כשהוא בתוך בית הרבנות הראשית בירושלים, ולצידו עורך הדין החב"די מרדכי ציבין, המייצג מטעם החיד"ו - שניים מתוך שלושת הבחורים החרדים העצורים ביפן בפרשת הברחת כדורי האקסטזי ♦ התצלום שהגיע לידי אתר "חרדים" בסלולרי מתמיה מאוד: עובדת הימצאותו של הדיין הרב וייס, הידוע כחסיד סאטמר וכ"קנאי" תקיף, בתוך בית הרבנות הראשית - הנחשבת בקרב הקנאים לאבי-אבות הטומאה שבציונות מחשידה מאוד. גם הכובע רחב התיתורה שעל ראשו של עורך הדין - מחשיד לסיפור המלא
האם עו
הדיין ועו"ד ציבין מחוץ לחדרו של הרב עמאר (צילום: אתר "חרדים" בסלולרי)

אתר "חרדים" בסלולרי

הדיין מאנטוורפן הרב חיים יוסף דוד וייס (החיד"ו) נתפס כשהוא בתוך בית הרבנות הראשית בירושלים, ולצידו עורך הדין החב"די מרדכי ציבין, המייצג - מטעם החיד"ו - שניים מתוך שלושת הבחורים החרדים העצורים ביפן בפרשת הברחת כדורי האקסטזי.

התצלום שהגיע לידי "חרדים" מתמיה מאוד: עובדת הימצאותו של הדיין הרב וייס, הידוע כחסיד סאטמר וכ"קנאי" תקיף, בתוך בית הרבנות הראשית - הנחשבת בקרב הקנאים לאבי-אבות הטומאה שבציונות - מחשידה מאוד. גם הכובע רחב התיתורה שעל ראשו של עורך הדין - מחשיד.

החשד הכבד התבסס עוד יותר לאחר שהוברר מעל לכל ספק שהדיין אכן ישן, וזו כבר עבירה של ממש. הן ידועה העובדה כי הרב הראשי לשעבר, הגרי"מ לאו, אינו מוכן ללון, ולו לרגע אחד, על אדמת פולין, על אף שהוא מבקר בה. דהיינו: ביקור הוא עבירה קטנה, שינה - עבירה גדולה בהרבה.

השם הראשון שעלה בקרב הפאנל שהתכנס לדון בנושא, כחשוד העיקרי, הוא לא אחר מאשר עורך הדין מרדכי ציבין. גורמים המקורבים לעניין הסבירו כי "ציבין שם עין על כובע ה"סופר" הירושלמי של החיד"ו. יתרה מזו, כחב"די וכציוני נאמן הוא רצה להכניסו בעל כורחו למעוז הציונות - בית הרבנות".

החשד, אם כן, היה כי ציבין הרדים את החיד"ו, בסיפורים משעממים וגרר אותו לבית הרבנות. מקורביו מכחישים בתוקף. "הטענה שציבין עשה מעשה ציונות - מגוחכת", טען אחד מחבריו. "ציבין מייצג את אליאור חן, שטוען שביתר עילית היא מחוץ לגבולות ישראל. איזה ציוני הוא בדיוק?

עו"ד ציבין הכחיש בתוקף את הידיעה.

הוא אומר "נחמד מאוד מצדכם שאתם עושים מתיחה בפורים, אך לצערי הרב מדובר בנושאים רציניים מאוד. לבחורים אין לא פורים ולא חג, גם למשפחות עד שיראו את הבנים בבית".

באשר לתמונה אמר ציבין "מדובר בתמונה שצולמה מחוץ ללשכתו של הגר"ש עמר, אליו נכנסתי עם הדיין שליט"א בנושא הבחורים ביפן. הדיין כמעט ולא ישן, 24 שעות היממה מוקדשות אצלו ללימוד תורה, מתן תשובות בענייני הלכה לשאלות הזורמות אליו מכל העולם ובפדיון שבועי הוא נרדם בזמן ההמתנה אשר התארכה".

"הטענה שגררתי את הדיין מצחיקה אפילו בפורים, הדיין בר דעת ועילוי ידוע ולא בנקל אפשר להערים עליו אומר ציבין".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.