מערכת COL | יום י"ב אדר ה׳תשס״ט 08.03.2009

"רוצים פורים חסידי? תתכוננו כראוי"

עשרות תלמידי ישיבות חסידיות השתתפו ביום חמישי האחרון בערב הכנה לימי הפורים, שנערך עבור תלמידי 'ישיבת ישראל צדוק' של 'מרכז ללימוד החסידות'. בערב נשא דברים הרב משה צבי הלפרין, מחשובי משפיעי אנ"ש בירושלים, שעורר על הצורך להתכונן כראוי לקראת ימי הפורים. התלמידים שתו בצמא את דבריו ויצאו בהרגשה שפורים אמיתי הוא עניין אחר לגמרי לסיפור המלא
עשרות תלמידי ישיבות חסידיות השתתפו ביום חמישי האחרון בערב הכנה לימי הפורים, שנערך עבור תלמידי 'ישיבת ישראל צדוק' של 'מרכז ללימוד החסידות'. בערב נשא דברים הרב משה צבי הלפרין, מחשובי משפיעי אנ"ש בירושלים, שעורר על הצורך להתכונן כראוי לקראת ימי הפורים. התלמידים שתו בצמא את דבריו ויצאו בהרגשה שפורים אמיתי הוא עניין אחר לגמרי.

הרב הלפרין פתח בציטוט דברי הרבי, שהסיבה שעוברים הימים הנוראים והחגים ואחר כל עלול להיות מצב של 'ולא נודע כי באו אל קרבנה', היא מכיוון שלא עושים את ההכנה הראויה לקראת החגים. "הדברים נכונים גם לגבי פורים", אמר הרב הלפרין. "אם רוצים שפורים יותיר את השפעתו בנפשנו, צריכים לעשות הכנה ראויה".
מהי הכנה? א) חשבון נפש אישי, לדעת לאן אני רוצה להגיע ואיפה אני עומד בפועל,ומהי הסיבה לכך. ב) ללמוד ולדעת מהו עניינו של פורים, ומה פורים יכול לעזור לי בהתקדמותי בעבודת ה'.

כאן החל הרב הלפרין לפתח את עניינו של פורים:

אחד העניינים העיקריים של פורים הוא שמחה של "עד דלא ידע". בכלל, שמחה היא יסוד גדול בעבודת ה', מכיוון שהיא מגלה את כל הכוחות הטובים והפנימיים של האדם ומביאה אותם לידי גילוי. ואם בכל השנה נדרשת שמחה, קל וחומר בחודש אדר שאנו נדרשים להרבות בשמחה.

והאמת היא, שאדר, שהוא החודש האחרון של השנה, הוא כנגד שבט דן, המאסף של האבידות של כל המחנות, ולכן החודש הזה יכול להשלים את כל האבידות והחסרונות בעבודת ה' של כל השנה, וזאת על ידי ריבוי השמחה.

בהמשך הרחיב הרב הלפרין בדברי הזוהר שפורים נעלה מיום הכיפורים. אדמו"ר הרש"ב מסביר זאת, שעל חילול השם נאמר שרק מיתה מכפרת, ובימי אחשוורוש נגזרה כליה על כל הדור בגלל שהשתחוו לצלם. שואלת הגמרא: מדוע התכפר להם הדבר, וכי משוא פנים יש כאן?! מתרצת הגמרא: שהם השתחוו רק בחיצוניותם ולא בפנימיותם. שואל אדמו"ר הרש"ב, אם זה רק בחיצוניות, זאת אומרת שהיתה כאן בעיה של חילול השם, וכיצד הם נפטרו ממיתה? אלא רואים שפורים יש בכוחו לכפר אפילו על חילול השם, מה שאין בכוחו של יום הכיפורים לכפר.

עוד דיבר הרב הלפרין על מחיית עמלק, שעמלק בגימטרייה ספק. היינו הספקות והקשיים בעבודת ה'. הספק הוא דבר שהורס הכול. משל לאדם שמחפש לקנות דירה ומתלבט הרבה, עד שכבר מגיע להחלטה מסויימת, ופתאום מגיע מישהו ואומר לו: 'אולי לא'. בכך הוציא אותו ממנוחת הנפש וכו'. וזה העניין של מחיית הספקות של עמלק, לדעת שהוא שונא שלנו ולרגוז עליו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.