מערכת COL | יום ח' אדר ה׳תשס״ט 04.03.2009

קונים מחסן פלסטיק? אתם צריכים היתר בנייה ● מידע לציבור

חשבתם לקנות מחסן פלסטיק ארעי לחצר? תחשבו פעמיים. מתברר כי מחסני האינסטנט להרכבה, שנמכרים היום בכל רשת לחומרי בניין או ריהוט גינה, מחייבים קבלת היתרי בנייה ♦ עלות המחסן היא אולי כמה אלפי שקלים בודדים, אבל תהליך קבלת ההיתר יגרום לכם להוצאות נוספות, גם במסלול המקוצר שמאפשר החוק ♦ בשורה התחתונה, לפני שרכשתם מבנה מחסן תמים למראה, כדאי שתדעו שהוא יכול להסתיר בתוכו פקעת נחשים בירוקרטיים. לכן מומלץ לברר במחלקת ההנדסה של העירייה או בוועדה המקומית מה היא המדיניות לגבי הצבת המחסן  לסיפור המלא
קונים מחסן פלסטיק? אתם צריכים היתר בנייה ● מידע לציבור

 עידו אפרתי, 'מעריב'

חשבתם לקנות מחסן פלסטיק ארעי לחצר? תחשבו פעמיים. מתברר כי מחסני האינסטנט להרכבה, שנמכרים היום בכל רשת לחומרי בניין או ריהוט גינה, מחייבים קבלת היתרי בנייה. 

מחסני האינסטנט זוכים לפופולריות רבה ומהווים פתרון מושלם לאחסון. הם נמכרים בגדלים שונים, נוחים להרכבה וניתנים להזזה ממקום למקום. אולם, על־פי "תקנות התכנון והבנייה (היתר לעבודה מצומצמת‭,"(‬ מוגדר המבנה "מחסן טרומי פריק" אם גודלו אינו עולה על 6 מ"ר וגובהו אינו עולה על 2 מטרים. אם רכשתם מבנה הנופל תחת הגדרה זו, צפויה לכם, ככל הנראה, מסכת בירוקרטית ארוכה ועלות כספית נוספת. 

אם תבקשו ללכת במסלול החוקי, כדאי שתדעו כי עלות המחסן היא אולי כמה אלפי שקלים בודדים, אבל תהליך קבלת ההיתר יגרום לכם להוצאות נוספות, גם במסלול המקוצר שמאפשר החוק. 

כך למשל, להגשת הבקשה תידר־שו להשתמש בשירותיו של אדריכל או מהנדס. בנוסף, יכולה הוועדה להקשות עליכם ולדרוש לפרסם את דבר "תוספת הבנייה" בעיתון. לכך יתווספו גם אג־רות והיטלים, ואם שכנכם יתנגד להצ־בת המחסן, תכינו עצמכם גם לאפשרות שתזדקקו לעורך דין. 

לדברי עו"ד דוד בסון, המשמש גם כיועץ משפטי של הוועדה המקומית הוד השרון, "השאלה מה דורש היתר בנייה היא סוגיה סבוכה ומורכבת. כעי־קרון, על־פי החוק והפרשנות שלו, גם תליית עציץ דורשת היתר‭."‬

ואכן, החוק מביא רשימה של תוספות שנראות לנו טריוויליות ובלתי מזיקות - ובכל זאת דורשות היתר בנייה. בין היתר נמצאות שם: התקנת תורן לאנטנה או טלוויזיה, התקנת צלחת לוויין, הצבת דוד שמש, התקנת מתקן הסקה, התקנת סוכך עונתי או מצללה (פרגולה) ועוד. 

לדברי עו"ד בסון, החוק מתיר כאן שיקול דעת, ונושא היתרי הבנייה משתנה מוועדה מקומית אחת לשנייה. "ישנן ועדות שדורשות היתר על סככה למזגן או לתליית כביסה וגם על מחסן להרכבה. כשמדובר במחסן להרכבה, ההיתר תלוי בשטחו. אם מדובר במחסן קטן של עד 1 מ"ר, לא הייתי דורש היתר, אך על מבנה גדול יותר כן‭."‬

בשורה התחתונה, לפני שרכשתם מבנה מחסן תמים למראה, כדאי שתדעו שהוא יכול להסתיר בתוכו פקעת נחשים בירוקרטיים. לכן מומלץ לברר במחלקת ההנדסה של העירייה או בוועדה המקומית מה היא המדיניות לגבי הצבת המחסן.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.