מערכת COL | יום ב' אדר ה׳תשס״ט 26.02.2009

מה החוכמה בלקבל מתנה ● תבלין לשבת תרומה

איזו מתנה כל אדם יכול לתת לנו, מה החוכמה בלקבל מתנה, מה גורם לנו לסיים שיחה מותשים, כעוסים או מושפלים? מה הקשר בין קבלת מתנות לדו שיח בין בני אדם? ■ "תבלין לשבת" מאת מאמן הקאוצ'ינג יוסף-חיים בולטון לקריאה וגם: שאלות שמאמן היה שואל אתכם באימון >>>
מה החוכמה בלקבל מתנה ● תבלין לשבת תרומה
אנחנו כבני אדם מתקשרים עם הסובבים אותנו. זה אמור להיות דבר פשוט, הרי כמה אנרגיה כבר אפשר להוציא על התקשורת הבין אישית? אך יש אנשים מסוימים שאחרי שאנו משוחחים איתם אנו מרגישים עייפים ומותשים או מושפלים, עד כדי כך שאין שום רצון לחזור ולדבר איתם בעתיד.

פרשת השבוע, פרשת תרומה מתחילה בפסוק (א) "וידבר ה' למשה לאמר " (ב) "דבר אל בני ישראל ויקחו לי תרומה מאת כל איש אשר ידבנו לבו תקחו את תרומתי"
הרי בני ישראל הם התורמים אז למה כתוב "ויקחו לי תרומה"? לכאורה היה צריך להיכתב "ויתנו לי תרומה".

אחד הדברים שאנו יכולים ללמוד מפרשת השבוע, הוא עניין הקבלה מהשני. אחת הסיבות שאנו יוצאים עם תחושה רעה אחרי דו שיח עם אדם כלשהו, היא האכזבה שלנו מכך שלא קיבלנו את מה שציפינו לקבל מהשיחה הזו. בפרקי אבות כתוב "איזה הוא חכם הלומד מכל אדם" בכל שיחה, עם כל אדם אנו יכולים ללמוד ולקבל משהו חדש. מה שמונע מאיתנו לקבל זו הדעה והעמדה שאיתה אנו ניגשים לשיחה. לדוגמא כאשר אנו פוגשים אדם שבפעם האחרונה ששוחחנו איתו נשארנו פגועים בסיום השיחה,או שמענו עליו שהוא אדם קשה, או שהוא בתפקיד בכיר, אז עכשיו אנו ננהל את השיחה מתוך העמדה הזאת על אותו אדם, ואנו נהיה ממוקדים בלהגן על עצמנו, ולא נקשיב למה שאנחנו יכולים לקבל מהשיחה. אנו צריכים לזכור שהחוכמה היא לדעת לקחת גם מהשיחה הזו משהו שיועיל לנו, ולא לקחת, חלילה, את מה שגורם לנו לירידה. לבוא בגישה חיובית ולמצוא את המתנה שנמצאת שם, אנו רק צריכים לבחור לקחת אותה.

דבר נוסף שאנו יכולים ללמוד מפרשתנו הוא למה כתוב "כל איש אשר ידבנו ליבו" ולא כתוב לדוגמא כל אחד בני ישראל? כאשר אנו ניגשים לשיחה, אם נסתכל על חברינו לשיחה כעל איש (בנאדם) ללא כל הדעות הקדומות שלנו עליו זה יאפשר לנו לנדב את ליבו שלו, וייתן לנו את אפשרות ללמוד ממנו, ולקבל ממנו את המרב, ובנוסף זה ייתן לו הרגשה טובה ותחושה שהוא תרם לנו.

שאלות שמאמן היה שואל אתכם באימון
1.מה הם חמשת הדברים שאתה מתכוון לקבל מהשיחה הזאת?
2.איך אתה יכול ללמד זכות על חברך לשיחה?
3.מה אתה מתכוון לתרום לו בשיחה איתך?

בברכת שבת שלום
יוסף חיים בולטון
מאמן בכיר בקאוצ'ינג
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.