מערכת COL | יום ב' אדר ה׳תשס״ט 26.02.2009

המצב הכלכלי פוגע בכולם: בתי חב"ד נחלצים לסייע

שליש מהילדים בישראל הם עניים, נתונים אלו חושף אגף המחקר במוסד לביטוח לאומי. אבל תוצאות המיתון הכלכלי פוגעות לא רק בילדים, אלא בכל גווני האוכולוסיה ♦ בעוד שלצערנו עמותות וארגונים רבים נאלצות להשיב את פניהם ריקם, ממשיכות עמותות החסד של צעירי-חב"ד בפעילות החסד והעזרה במאור פנים, למרות הקושי הרב בגיוס כספים ♦ יו"ר צעירי אגודת חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב:  "שלוחי הרבי האמונים להושיט יד לעזרה וסיוע לכל יהודי, ממשיכים דווקא בתקופה קשה כזו לסייע ביתר שאת"  לסיפור המלא
המצב הכלכלי פוגע בכולם: בתי חב

שליש מהילדים בישראל הם עניים, נתונים אלו חושף אגף המחקר במוסד לביטוח לאומי. אבל תוצאות המיתון הכלכלי פוגעות לא רק בילדים, אלא בכל גווני האוכולוסיה.

יותר ויותר אנשים שלא הכירו את ההגדרה "נזקקים" עד לא מכבר, מרגישים את תוצאות המיתון העולמי, ומבקשים עזרה. אך בעוד שלצערנו עמותות וארגונים רבים נאלצות להשיב את פניהם ריקם, ממשיכות עמותות החסד של צעירי-חב"ד ברחבי הארץ בפעילות החסד והעזרה במאור פנים, למרות הקושי הרב בגיוס כספים.

גם בעיר נס ציונה המוגדרת כעיר מבוססת פגע המיתון אמנם לא באחוזים גבוהים, אבל מנהל בית חב"ד בנס ציונה הרב שגיא הר שפר מעריך כי מאות משפחות מקבלות סיוע מבית חב"ד, וכי הוא הוא חש בגידול במספר הפונים למרכז החסד של בית חב"ד.

בנוסף לסיוע השוטף של מרכז החסד חילקנו בשבועות האחרונים שמיכות לחורף בשיתוף עם רשת "סופרסל" וכן שתי טון גבינות למשפחות נזקקות בשיתוף חברת "שטראוס". בית חב"ד מעניק עצות וטיפים לניהול נכון של כלכלת בית בתקופה קשה זו.

גם בנתניה הפעילו מוסדות חב"ד בעיר בהנהלת הרב מנחם וולפא את מבצע "חורף חם" המסורתי הנערך על ידם מידי שנה. במסגרת המבצע חולקו תנורי חימום ושמיכות חורף למשפחות רבות מועטות יכולת, מתושבי העיר. פעולה זו הינה אחת מהפעילויות המגוונות של אגף החסד במוסדות חב"ד, הפועל ללא ליאות כדי להעניק סיוע ועזרה כלכלית לנצרכים בנתניה, במיוחד לאור המצב הכלכלי הקשה השורר כיום בארץ. החלוקה התאפשרה הודות לתרומתו הנדיבה של מר רמי שביט יו"ר ומנכ"ל המשביר לצרכן וניו פארם.

יו"ר צעירי אגודת חב"ד ואגודת חסידי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב אומר כי "שלוחי הרבי האמונים על פי מצוות הרבי מליובאוויטש להושיט יד לעזרה וסיוע לכל יהודי, ממשיכים דווקא בתקופה קשה כזו, בה פוגע המיתון בכל הארץ, לסייע ביתר שאת".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.