מערכת COL | יום כ"ט שבט ה׳תשס״ט 23.02.2009

מאסף תורני, אלבום תמונות וספר אחד

לקראת הכנסת ספר התורה שנכתב על ידי השלוחים באירופה, התבשרנו על מאסף תורני ותיעודי מקיף על כל דיני ומנהגי קיום המצווה הנשגבה של "כתיבת ספר תורה" וסדר הכנסתו לבית הכנסת. מאסף 'וזאת התורה' הודפס בתבנית של אלבום אנציקלופדי מרהיב לעין. את הספר ניתן להשיג עכשיו במחיר הכרות בכל חנויות הספרים לסיפור המלא
מאסף תורני, אלבום תמונות וספר אחד

לקראת הכנסת ספר התורה שנכתב על ידי השלוחים באירופה, התבשרנו על מאסף תורני ותיעודי מקיף על כל דיני ומנהגי קיום המצווה הנשגבה של "כתיבת ספר תורה" וסדר הכנסתו לבית הכנסת. מאסף 'וזאת התורה' הודפס בתבנית של אלבום אנציקלופדי מרהיב לעין. את הספר ניתן להשיג עכשיו במחיר הכרות בכל חנויות הספרים.

ייחודיותו של פרוייקט 'וזאת התורה' היא בכך שאינו מצטמצם אך ורק בפרד"ס חב"ד; הוא פורשׂ לפני הקורא והמעיין את מסכת "כתיבת ספר התורה והכנסתו" החל מפסוקי המקרא ומפרשיהם הראשונים והאחרונים, ממשיך לעמודי ההלכה וההוראה: רמב"ם טור ושו"ע ומפרשיו; מאמרי חז"ל ופירושיהם; ספר הזוהר - ועד למנהגי כל העדות ושבטי ישראל, כולל סיפורים ופרקי היסטוריה מתולדות עם ישראל במשך אלפי שנים.

הספר עשיר ביותר ומכיל תשעה "היכלות" המתמצתים תשע "סוגיות" ונושאים הקשורים למצווה ייחודית זו, כגון: קדושת ספר תורה והאותיות, סגולות ועוד – כך שימצאו בו עניין גם המעיינים ולומדי תורה וגם 'עמך ישראל', בקריאה ועיון בחומר המרתק והמגוון.

ה"היכל הראשון" של הספר הוא "ויהי בנסוע", פרק נרחב המכיל את סדר הכנסת ספר תורה, עם סדר התפילות והפסוקים והמנהגים, בעיצוב מאיר עיניים ושימושי.

פרק מיוחד מתאר ומתעד את קורותיהם של "ספרי תורה מיוחדים ומיוחסים" במשך הדורות, כאשר הכוונה היא לקורותיהם של ספרי התורה של: עזרא הסופר, המהר"ם מרוטנבורג, האחים מסלאוויטא (שבו השתמש הרבי), הבעש"ט, והאדמו"ר האמצעי.

פרקים מיוחדים הוקדשו לדגשים והמשמעויות הפנימיות והעמוקות שניתנה למצווה זו בתורת חב"ד ובתורת רבותינו נשיאנו בכל הדורות, ובמיוחד בתורת נשיא דורנו. תחת הכותרת "היכל תשיעי – תורה צוה לנו משה" כונסו התיאורים המרגשים הקשורים לכל ספרי התורה שנכתבו בהוראת הרבי, כמו "ספר תורה של משיח" , "ספר תורה של ילדי ישראל", "ספר תורה לחיילי צה"ל" ועוד. באלבום הושם דגש על הפן התיעודי ושובצו בו מאות תמונות ומסמכים, כולל כתבי יד מרתקים מהרבי.

עבודת העריכה, ההפקה והעיצוב נעשה על ידי חברת "חזק הוצאה לאור", בעלת המוניטין בהפקות ועריכת ספרים. בפרוייקט נטלו חלק תלמידי חכמים וברי אוריין, ואנשי מקצוע מומחים בכל תחומי הכתיבה. הלקט והתרגום – בראשות ובהנחיית מערכת ההוצאה לאור של "חזק".

את הספר ניתן להשיג בימים אלה במחיר היכרות בריכוזי אנ"ש ובחנויות קה"ת היכל מנחם וחיש הפצת המעיינות.

להערות וקניה בכמויות: [email protected]

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.