מערכת COL | יום כ"ח שבט ה׳תשס״ט 22.02.2009

ynet על סדרת "סוגיות הגמרא" הוויזואלית

בערוץ "תרבות" באתר ynet התפרסמה כתבה על סדרת "סוגיות הגמרא", ההפקה החדשה בעולם הדיסקים היהודיים. מנכ"ל חברת ההפקה "ניצוצות של קדושה", ר' יגאל הושיאר, הסביר כי הלימוד הוויזואלי נהיר יותר ויסייע ללומדים לחוות את הסוגיות, ואף להעמיק בהן כאשר יגיעו לדפי הגמרא עצמה  לסיפור המלא
ynet על סדרת
ומה אומרת הגמרא? (מתוך הסרט)

בערוץ "תרבות" באתר YNET התפרסמה כתבה על סדרת "סוגיות הגמרא", ההפקה החדשה בעולם הדיסקים היהודיים. מנכ"ל חברת ההפקה "ניצוצות של קדושה", ר' יגאל הושיאר, הסביר כי הסדרה אינה מיועדת רק לדתיים, אלא לכל מי שרוצה להתחיל ללמוד גמרא - אלו יכולים להיות ילדים, בעלי תשובה, או מתעניינים למיניהם. לדבריו, הלימוד הוויזואלי נהיר יותר ויסייע ללומדים לחוות את הסוגיות, ואף להעמיק בהן כאשר יגיעו לדפי הגמרא עצמה. 

הושיאר אומר כי לסדרה יש רלוונטיות עבור כל ישראלי, שכן היא מעניקה כלים משפטיים-יהודיים להתמודד עם מציאות יום-יומית. "מי שצופה בתוכנית יכול ללמוד איך להתנהג במקרים מסוימים, ומה עליו לעשות כדי שנוכל לחיות בהרמוניה", הוא אומר, "כך למשל מי שמוצא אבידה מסוימת יודע האם הוא חייב להחזירה או לא, ואיך לטפל בה". 

בסדרה החדשה משולבים גם קטעים מהמציאות של המאה ה-21: אחד הלומדים מגלה שכדי להחזיר DVD שגנב מחנות - עליו להשיבו ולדאוג לכך שבעל הבית יידע שהמכשיר הוחזר. 

הושיאר מעיד כי הוא חש אחריות גדולה בהפקת הסדרה. הוא מספר על סוגייה שצולמה ובמהלך העבודה על הסט התברר כי לא ברור לגמרי מה משמעות אחת המילים - ולכן הופסקו הצילומים למשך שעתיים, עד שהעניין הובהר. "זה בנפשנו, ואסור לטעות בשום עניין בזה", אומר הושיאר, "חשוב שכל מה שייאמר יהיה מדויק - כי יש לזה השלכות על החיים".

לדברי המנכ"ל, השימוש באמצעים טלוויזיוניים ללימוד גמרא הוא שלב נוסף בדרך אל הגאולה שעליה נאמר כי הלימוד ייעשה תוך כדי ראייה. "המדיה הוויזואלית ניתנה לנו מלמעלה כהכנה לייעודה הגדול, שהוא להעביר תכנים של קדושה באופן המוחשי ביותר".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.