מערכת COL | יום כ"ג שבט ה׳תשס״ט 17.02.2009

קצרין: הוכנס ספר-תורה לזכרה של ניצולת השואה

הכנסת ספר תורה מרגשת נערכה בבית-חב"ד בקצרין בהנהלת הרב נועם שורץ. את ספר התורה תרמה הגב' שפרה מורוזוב מכפר חב"ד לזכרה של חברתה מרתה ז"ל, ניצולת שואה מקנדה שהיתה מאורסת ערב מלחמת העולם השנייה לדודה של הגב' מרוזוב. לאחרונה חודש הקשר עם מרתה שלא זכתה לפרי בטן, ושהורישה סכום נכבד מכספה לגב' מרוזוב. האחרונה החליטה להנציח את זכרה בכתיבת ספר תורה לזכרה לסיפור המלא ולתמונות
קצרין: הוכנס ספר-תורה לזכרה של ניצולת השואה
צילום: אהרל'ה
הכנסת ספר תורה מרגשת נערכה בבית-חב"ד בקצרין בהנהלת הרב נועם שורץ. הסיפור החל לפני מלחמת העולם השניה. מרתה התארסה עם דודה של הגב' שפרה מורוזוב מכפר חב"ד. ארוסה של מרתה נלקח למחנות ולא חזר, שם נרצח בידי הנאצים ימ"ש. 

מרתה ששרדה את המחנות סבלה מידו הארוכה של ד"ר מנגלה ימ"ש, אך ניצלה מהתופת. היא הגיעה לקנדה והתרחקה מכל ענין יהודי. כתוצאה מהעינויים שעברה לא יכלה להביא ילדים לעולם. 

עשרות שנים נותק הקשר איתה, ובהשגחה פרטית, נפגשה מרתה עם הגב' שפרה מורוזוב והקשר חודש. לפני מספר חודשים נפטרה מרתה בקנדה כשהיא ערירית ללא כל קרוב משפחה. היא הורישה סכום נאה לגב' שפרה מורוזוב, אך הגב' שפרה החליטה להקדיש את כל הסכום לזכר חברת.

וכך, הוכנס אמש ספר תורה מהודר לבית-חב"ד בקצרין. לאחר סיום כתיבת האותיות האחרונות יצאה תהלוכה ובראשה ספר התורה ברחובות העיר. באירוע השתתפו הרב לוי הרב הראשי של קצרין וראש המועצה של קצרין מר סמי בר-לב.

כאשר הגיעה התהלוכה לבית חב"ד נערכו 'הקפות' ו"סעודת מצווה" חגיגית בהשתתפות אורחים רבים מכל רחבי הארץ. באירוע השתתף גם בן דוד המתגורר בקיבוץ ושלא היה איתו קשר עשרות שנים. הוא נחנק מבכי בעת שקרא פסוק בהקפות.

אכן זכתה הגב' מרוזוב להנציח יהודיה ערירית וזכו המשתתפים לארוע מרגש עד דמעות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.