מערכת COL | יום כ"ג שבט ה׳תשס״ט 17.02.2009

החב"דניקים התוועדו בקיבוץ "חפץ חיים" עם חבריהם

הישיבה התיכונית "פרחי אהרן" בקרית שמואל שע"י חיפה נחשבה לפני כעשרות שנים לאחת מישיבות הכתר שברשת הישיבות התיכוניות דאז. ישיבה יוקרתית זו "הנפיקה" רבנים ידועי שם (ביניהם הרב יונה מצגר הרב הראשי לישראל), דיינים, אב"דים, אישי חינוך, מנהלי חברות, והרבה...חב"דניקים ♦ לאחר 43 שנה שלא נפגשו הבוגרים, החליטו שהגיע הזמן להיפגש ולהתראות  לסיפור המלא
החב
הישיבה התיכונית "פרחי אהרן" בקרית שמואל שע"י חיפה נחשבה לפני כעשרות שנים לאחת מישיבות הכתר שברשת הישיבות התיכוניות דאז.

ישיבה יוקרתית זו "הנפיקה" רבנים ידועי שם (ביניהם הרב יונה מצגר הרב הראשי לישראל), דיינים, אב"דים, אישי חינוך, מנהלי חברות, והרבה...חב"דניקים.

מי ששתל את הגרעין החב"די במקום היה לא אחר מאשר ר' ברוך נחשון הצייר האגדי המתגורר כיום בחברון שהיה מדריך בישיבה בשנותיה הראשונות.

כמה מחסידי חב"ד למדו במחזור השני של הישיבה: הרב דב אלרואי ז"ל מכפר חב"ד, ויבלטו"א - הרב דוד דרוקמן מקרית מוצקין, הרב גרשון בורקיס מלוד, הרב בנימין רבינוביץ מפתח תקוה.

כמה מבוגרי המחזור השני שלא יצאו חסידי חב"ד רשמיים, נשארו אוהבי חב"ד ולומדי חסידות, ומהם: הרב דוד לבנון אב"ד אשקלון, הרב יעקב קלייין רבה של קרית חיים, הרב יחיאל כונן ראש כולל "הר המור, בחיפה, ר' יהושע כהנא בשעתו מנכ"ל משרד הפנים, ר' צבי רוט מנכ"ל האולפנא בקרית מוצקין, איש ההיי טק ר' משה רוט, הרב (לשעבר) של משמר הגבול הרב אלכסנדר לוינזון ועוד (היה בקבוצה עוד חבר מפורסם ששבחל"ח שהיה מקורב מאד לחב"ד: הג"ר מנחם פינק ז"ל רבה של האג).

גם ראש הישיבה עצמו הג"ר ר' ברוך אידלשטיין למרות מוצאו מחינוך ליטאי הפך בזכות תלמידיו לאוהד חב"ד, כמוהו הר"מ הג"ר ר' ישראל גפני (ויינשטוק).

לאחר 43 שנה שלא נפגשו הבוגרים, החליטו שהגיע הזמן להיפגש ולהתראות.

היה זה ביוזמת אחד הבוגרים ר' חיים אונטרמן מבכירי מכון רפא"ל והמתגורר כיום בקרית מוצקין – נפגשו תלמידי מחזור ב' עם משפחותיהם לשבת רעים שהתקיימה בחדרי האירוח של קבוץ "חפץ חיים".

ההתרגשות הייתה כמובן גדולה, ולמרות לובן השיבה שאחזה בשערות החברים, עדיין כולם ב"ה זיהו זה את זה...

כמעט כל החברים דאז הגיעו, למעט, כמה מבוגרי אותו מחזור המכהנים כראשי ישיבות ודיינים בחוגים קנאיים בבני ברק...

כמו לפני יותר מ-40 שנה גם עתה נטלו החבדניקי"ם את המושכות ויצרו אוירה של "שנת הקהל": סעודות השבת הפכו להתוועדויות שבשיאן - "סעודה שלישית שהייתה בעצם התוועדות חסידית גדולה של "שבת אחים גם יחד" שנמשכה לתוך השעות של מוצאי שבת בה ניגנו נגוני חב"ד והשמיעו דברי חסידות, ובסופה יצאו בריקוד חסידי נלהב.

הרב גרשון בורקיס שהיה רוח חיים במפגש ניצל את יציאת השבת כדי להנציח בתמונות חלק מהמפגש המיוחד והמרגש הזה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.