מערכת COL | יום כ"ג שבט ה׳תשס״ט 17.02.2009

חברת ישראייר תפצה נוסעים חרדים

חברת ישראייר חוייבה לפצות את הרב יהודה גמליאל ורעייתו, לאחר שלא קיבלו אוכל "גלאט כשר", ולטענתם בשל מקרים נוספים שהיו במהלך הטיסה ואף בסיומה. המקרה המדובר אירע בטיסה של החברה שחזרה מניו יורק לישראל ♦ בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט לתביעות קטנות ברחובות, טענו הזוג גמליאל כי לא סופק להם אוכל "גלאט כשר", וכן בשל יחס של דיילי החברה במטוס, ונפילת הרבנית עם צאתה מהמטוס, כשלטענתם הדבר נבע בשל חולשה מאי אכילת הארוחות במטוס לסיפור המלא
חברת ישראייר תפצה נוסעים חרדים
מטוס 'ישראייר' בנמל התעופה 'קנדי' (ארכיון: COL)

לדעת. נט

חברת ישראייר חוייבה לפצות את הרב יהודה גמליאל ורעייתו, לאחר שלא קיבלו אוכל "גלאט כשר", ולטענתם בשל מקרים נוספים שהיו במהלך הטיסה ואף בסיומה. המקרה המדובר אירע בטיסה של החברה שחזרה מניו יורק לישראל.

בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט לתביעות קטנות ברחובות, טענו הזוג גמליאל כי לא סופק להם אוכל "גלאט כשר", וכן בשל יחס של דיילי החברה במטוס, ונפילת הרבנית עם צאתה מהמטוס, כשלטענתם הדבר נבע בשל חולשה מאי אכילת הארוחות במטוס.

מכתב התביעה עולה כי עוד בטרם פנו הזוג גמליאל לתבוע את החברה, הם ביקשו פיצוי ולא קיבלו תשובה. רק בפנייה השניה שנערכה באמצעות עורך דינם, ענתה חברת ישראייר כי היא מתנצלת על אשר אירע, וכן על העובדה שלא הוגש מזון גלאט כשר למרות שהוזמן מראש.

לדברי הרב גמליאל, הפיצוי שהוצע היה בבחינת לעג לרעש, ועל כן החליט לפנות לבית המשפט לתביעות קטנות, ולתבוע את חברת ישראייר בסכום של 17.800 ₪.

במענה לכתב התביעה, הגיבו בחברת ישראייר כי גם אם התובעים הזמינו אוכל גלאט כשר, לא התחייבה החברתם לספק להם מזון כזה. בישראייר גם טענו כי גובה סכום התביעה, חורג מתחום הסביר. "לתובע הוצע פיצוי, לפנים משורת הדין ורק מטעמי יחסי לקוחות", נאמר בתגובה שם גם הוסיפו כי סכום הפיצוי הנתבע, הוא מוגזם ומופרז המגיע לכמעט פי שניים מעלות כרטיסי הטיסה הלוך ושוב ואין לנתבעת כל אחריות לנזקי התובעים.

בדיון שנערך אצל השופט  ברק גדעון, הוא אמר כי אין מקום לקבל בקשת חברת ישראייר שיש לדחות את תביעת הרב גמליאל ורעייתו, ומנגד אין מקום לקבל את התביעה בסכום המבוקש. בדבריו קבע השופט, כי ישראייר אמנם מאשרת את טענת הרב גמליאל שהזמין עבורו ועבור רעייתו אוכל גלאט כשר, אך לטענת החברה מדובר בגדר בקשה בלבד, ועובדה זו הייתה צריכה להיות מובהרת על ידי סוכנות הנסיעות דרכה בוצעה ההזמנה. 

השופט גם מתח ביקורת על תשובה זו, לאור עדות שניתנה ע"י נוסע שהיה עד לויכוח בין הדיילת לרב גמליאל, בה אישרה הדיילת כי קיימת רשימה של נוסעים אשר הזמינו את מנות ה"גלאט כשר". בדבריו קבע השופט כי עדות זו באה קצת לבלבל את השומע, משום ממה נפשך, אם הטענה היא שגם אם מזמינים לא מקבלים ועל הסוכן להסביר לנוסע את התנאי הזה, כיצד זה בכל זאת ישנה רשימת מזמינים ואלה שברשימה כן מקבלים? 

השופט גם דחה את הטענה של חברת ישראייר שגם אם לא סופקה לתובעים מנת "גלאט כשר", עדיין יכולים הם לאכול מתוך המנה הכשרה הרגילה ולא גלאט. "יכול להיות שיש אנשים כאלה, אבל בהחלט יכול להיות שישנם אנשים מסוגם של התובעים שכן מקפידים בקלה כבחמורה, לכן טענותיה של הנתבעת אינן מקובלות עלי", כתב השופט.

בסיכומו של המשפט נקבע כי אמנם אין צורך לשלם את סכום התביעה, אך על חברת ישראייר לפצות את הרב גמליאל ורעייתו בגין השירות הלקוי שקבלו התובעים במטוס וכן בשל אירוע הנפילה שאירע לאחר הטיסה. השופט קבע כי "נוסע שהזמין אוכל גלאט כשר, גם משלם עבור אוכל שכזה, שכן המרת המוזמן בדבר אחר הוא למעשה הפרה של אותה הזמנה. ולכן אין הנתבעת יכולה על דעת עצמה להחליף האוכל המוזמן לאוכל מזדמן אחר".

הפסק הדין נקבע כי סכום הפיצוי של ישראייר, יעמוד על 3000 ₪ בצירוף ריבית והפרשי הצמדה כחוק מהיום ועד התשלום בפועל. כשבנוסף לכך חברת התעופה תחוייב לשלם את הוצאות המשפט לרבות שכרו של הנוסע שישב ליד והעיד במשפט בסך 800 ₪.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.