מערכת COL | יום כ"א שבט ה׳תשס״ט 15.02.2009

לראשונה גם בנחלה: סעודת השפאלער זיידע

השנה התקיימה לראשונה סעודת ההודיה להצלת השפאלער זיידע גם בנחלת הר חב"ד לציבור הרחב ע"י ר' מאיר סטמבלר מצאצאי השפאלער זיידע ♦ הסעודה התקיימה ביום שישי בבוקר בבית הכנסת המרכזי של נחלת הר-חב"ד, במסגרת כולל יום שישי בניהול הרב יוסף זקלס המנהל את הכולל מידי יום שישי מזה 6 שנים  לדיווח ולתמונות
לראשונה גם בנחלה: סעודת השפאלער זיידע
(צילום: שלמה ניימרק)
השנה התקיימה לראשונה סעודת ההודיה להצלת השפאלער זיידע גם בנחלת הר חב"ד לציבור הרחב ע"י ר' מאיר סטמבלר מצאצאי השפאלער זיידע.

הסעודה התקיימה ביום שישי בבוקר בבית הכנסת המרכזי של נחלת הר-חב"ד, במסגרת כולל יום שישי בניהול הרב יוסף זקלס המנהל את הכולל מידי יום שישי מזה 6 שנים.

ר' מאיר סטמבלר סיפר את סיפור ההצלה של השפאלער זיידע בשנת תקנ"ג או תקנ"ד. הרב ראובן גלפרין סיפר מה ששמע מצאצאי השפאלער זיידע ברוסיה שלפני 50 שנה, ור' יוסף זקלס סיפר מעניני דיומא. ר' שמואל כהן ר"מ הכולל דרש מענייני בישול בשבת - העוסקים בכולל, וכן חזר על שיחת כ"ק אדמו"ר בקשר למספר י"ט.
 
כמו"כ סיפרו החסידים, הר"ר שעי' גראצמן, משה לרנר, שמואל חיים פרנקל ועוד, על הכרותם עם כו"כ מצאצאי השפאלער זיידע בדור הקודם. ר' שלמה פליישמן סיפר על מכתב מעניין מאג"ק כ"ק אדמו"ר על כך שיש ערליכער אידען בדורנו זה
 
ר' אלי וילהלם סיפר על מכתב הרבי לרי"נ בליניצקי ע"ד כתיבת ספר תניא של צדיקים ע"י אדה"ז - עבור השפאלער זיידע, ונשרף בשריפה הגדולה בליאדי "ובאותו להב עלה השפאלער זיידע השמימה" בו' תשרי תקע"ב.
 
יצויין כי מידי שנה מתקיימת סעודה בפורום פרטי משפחתי בנחה"ח בבית ר' יוסף-יצחק ליסון חתן ר' דוד גייסינסקי מצאצאי השפאלער זיידע בהשתתפות משפחת מקובצקי מנחה"ח אשר גם הם מצאצאי הסבא קדישא.
 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.