מערכת COL | יום כ"א שבט ה׳תשס״ט 15.02.2009

פריד מבצע "רק תפילה אשא": עכשיו הוידאו ● לצפייה

אם לפני 23 שנה הייתם אומרים לחנן יובל שהוא ישיר את "שהשמש תעבור עליי" עם זמר חסידי, הוא בטח לא היה מאמין. השבוע נפגש לראשונה בחייו עם אברהם פריד, כדי להעניק ביצוע מיוחד ובלעדי של השיר ל-ynet  לצפייה בוידאו
פריד מבצע
לפני כשנתיים חגג הכוכב הגדול של הזמר החסידי, אברהם פריד, 25 שנות פעילות מוזיקלית. הגימיק שעמד במרכז הערב המיוחד היה קאוור מפתיע לשיר "שהשמש תעבור עליי", שנכתב על-ידי יורם טהרלב, והולחן לפני כ-23 שנה על-ידי חנן יובל עבור ירדנה ארזי. אבל מה שהחל כאטרקציה, הפך במהרה לנכס צאן ברזל בהופעותיו של פריד, והקליפים שצולמו בהופעותיו מככבים בעשרות אתרי אינטרנט.

כשפריד החל לבצע את השיר, נערכו בו כמה שינויים קלים. ראשית, שמו של השיר שונה ל"רק תפילה אשא", ושנית, נערכו שינויים בבית האחרון. "האם אמצא את כל היופי, האהבה הנושנה, אשר היתה שם כשעזבתי, עת אהבתי פעם ראשונה", כתב טהרלב, אך חבריו של פריד יעצו לו לשנות את המילים שניתן לפרשן כמילות אהבה, ולאו דווקא לארץ ישראל. פריד פנה עם העניין לטהרלב, ולהפתעתו הרבה, הכותב לא רק שלא כעס על עצם הבקשה - אלא נרתם למשימה ולאחר זמן קצר חזר לפריד כשבידו בית חדש, שנכתב במיוחד לטובת הביצוע הייחודי.

בסוף השבוע שעבר התרחש סופסוף האיחוד המיוחל כשפריד, חסיד חב"ד כשר למהדרין, וחנן יובל, מדור גדולי המלחינים של ארץ ישראל היפה והטובה, התכנסו באולפן הקלטות רמת גני, לטובת ביצוע מקסים, חוצה מגזרים, גבולות ויבשות. בפעם הראשונה נפגש פריד, שמבלה את ימיו הרחק בתפוח הגדול, עם יובל - והאנרגיה הטובה התפשטה בכל האולפן.

המרחק בין העולמות המוזיקליים שבהם צמחו יובל ופריד לא מנע מהם לזרום ביחד ובקלילות לדואט אקוסטי מופלא, בנינוחות ונעימות שקשה למצוא בין שני אמנים בעלי קריירות מפוארות כל כך. התחושה הטובה זרמה גם לביצוע עצמו.

במפגש ביניהם, משעשע היה לראות את פריד מקשיב בפעם הראשונה בחייו לשורה "היינו ילדים וזה היה מזמן, אני וסימון ומואיז הקטן", ואת יובל נחשף ללהיט "עלה קטן" של פריד.

"רק תפילה אשא" עומד לצאת בשבועות הקרובים כחלק מאלבום אוסף של פריד, המיוצג בישראל על-ידי "במה כהלכה". האלבום ייקרא "להיטי העשור", ובו שירים שלא הוקלטו בדיסקים אחרים שלו. אז עד שהאלבום ינחת בחנויות, אתם מוזמנים להתענג על הביצוע הייחודי.

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:


NAME="SAMILang" VALUE="">

לא מצליחים לצפות?
לחצו כאן (להורדה)
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.