מערכת COL | יום כ' ניסן ה׳תשס״ד 11.04.2004

האמת על המרידה החמורה של יוזמי קמפיין האוטובוסים

באתרים שונים התפרסמו סילופים חמורים ממהלך הדיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי בחיפה בענין בקשת צעירי אגודת חב"ד להוציא צו מניעה נגד העלאת הקמפיין. כמו-כן התפרסמו תגובות שונות שבהם טענו כאילו יוזמי הקמפיין לא ידעו על זימונם לבית הדין של רבני חב"ד.COL עיין במסמכי התביעה ופרוטוקול הדיון, הנותנות תמונה ברורה של מה שהתרחש ומה שנטען: ובכן, למרות שכמה אתרים של קבוצת המטורפים, כבר חגגו "דידן נצח", מתוך הפקרות וחוצפה חסרת תקדים על הביזיון שבכפירת סמכות בי"ד רבני חב"ד, וציינו שהשופט נתן פסק דין שדוחה את כל הטענות בדבר הסמכות היחידה של בי"ד רבני חב"ד לדון ולהורות בעניני חב"ד בארץ. מעיון במסמכים מסתבר כי בית המשפט לא דחה אף טענה, אלא אמר כי לנוכח העובדה שיוזמי קמפיין האוטובוסים חולקים על עמדה זו הרי ש"מחלוקת זו אינה ניתנת להכרעה כמובן במסגרת הבקשה דנן, מבלי שישמעו ראיות וטענות בהיקף המתאים". כלומר, השופט החליט שאין לפניו את היכולת להכריע בשלב זה, וכי ההכרעה תוכל להינתן רק בעקבות הדיון העיקרי שיתקיים במועד אחר, בו יישמעו הטענות והראיות בהיקף הנדרש.כמו-כן ראוי לציין כי העתירה לבית המשפט הוגשה רק לאחר שיוזמי הקמפיין לא השיבו לביה"ד כפי שדרש מהם, ולאחר שביה"ד שלח מכתב לצעירי אגודת חב"ד - שיפעלו בכל דרך חוקית להוציא אל הפועל את צו המניעה שהוציא ביה"ד כנגד יוזמי הקמפייןכדי לעשות סדר בדברים ולשפוך אור על הסילופים ולהביא את האמת לציבור חסידי חב"ד, הננו מאפשרים לציבור להוריד את כתב התביעה העיקרי, שאליו מצורפים נספחים שרוב חסידי חב"ד טרם נחשפו אליהם, וכן את פרוטוקול הדיון בבקשה לצו המניעה. להורדת כתב התביעה - הקש כאן להורדת פרוטקול הדיון בבקשה לצו המניעה - הקש כאן המשך בכתבה מלאה.
האמת על המרידה החמורה של יוזמי קמפיין האוטובוסים
כדי לסבר את האוזן, ראוי לתת פרשנות משפטית להליך שהיה בבקשה לצו המניעה. תארו לעצמם שצעירי אגודת חב"ד היו עומדים לצאת בקמפיין פרסומי ארצי, ועמותה כלשהי היתה מגישה בקשה לצו מניעה כנגד צעירי חב"ד. לכל בר דעת ברור כי ללא דיון יסודי, שום שופט לא היה נותן צו מניעה, שכן צעירי חב"ד היא גוף סמכותי וותיק וכו' שזה שנות דור שהוא מנהל את הקמפיינים של חב"ד בארץ. טענה זו טענו יוזמי הקמפיין, רק בכיוון ההפוך - שאין מדובר בפרסום חדש שלהם אלא בפרסום קבוע; כי הם העמותה שמייצגת את רוב חסידי חב"ד וכי דוקא צעירי חב"ד מייצגת קבוצת מיעוט בחב"ד. וכי בית הדין שמטעמו הוצג צו מניעה נגדם מייצג רק את "קבוצת המיעוט" בחב"ד. על מחלוקת זו אמר השופט כי בדיון הקצר שנערך במסגרת בקשה לצו מניעה, אין אפשרות לברר את האמת וכי ניתן יהיה לברר את הדבר רק לאחר שישמעו טענות וראיות בהיקף המתאים. לפיכך, כל עוד לא נשמעו כל הטענות והראיות, הוא נמנע מלאסור את הדבר בצו מניעה זמני. לשאלת COL הסביר אחד מבכירי צעירי אגודת חב"ד כי לא העלו על דעתם כי יוזמי קמפיין האוטובוסים יכפרו בצורה כה בוטה בסמכות של בי"ד רבני חב"ד, ובוודאי לא העלו על הדעת שישקרו לבית המשפט שהנוסח החדש, קיבל את אישורו של הרב אשכנזי, דבר שהרב הכחיש מכל וכל. הבקשה כולה היתה להעביר את הבוררות בענין לבי"ד רבני חב"ד. אך מרגע שיוזמי הקמפיין כפרו בסמכות בית הדין בפני ביהמ"ש, כבר היה די ברור כי הענין לא יכול להיגמר בדיון על צו המניעה, אלא יתברר ויתלבן רק בדיון העיקרי שיתקיים בהמשך. אתר המתיימר לייצג את חסידי חב"ד, המתנגד מצד אחד בחריפות למטורפים שמחללים את שמו של הרבי, נפל בעצמו למלכודת שטמנו לו. בדיווח אובייקטיבי כביכול, על ידי כתב של אותו אתר אשר היה נוכח בדיון, כטענת עורכי האתר, נמצאו סילופים מהותיים על מהלך הדיון. כך למשל כותב אותו אתר כי הטענה בדבר סמכותו של בי"ד רבני חב"ד והחובה לציית לו - הועלו ע"י עו"ד אברמוב רק כמוצא אחרון. בעוד עיון בפרוטוקול וכן בכתב התביעה עצמו ואף בהחלטת ביהמ"ש - רואים בבירור כי עיקרו של הדיון התמקד בענין סמכות בי"ד רבני חב"ד, אשר יוזמי הקמפיין כפרו בסמכותו. כמו-כן נכתב באותו אתר כי צעירי אגודת חב"ד טענו בדיון שהם אחראים על הנהגת החסידות כולה, ואילו עיון בכתב התביעה ובפרטוקול מוכיח כי עו"ד אברמוב הבהיר באופן ברור כי הרבי הקים את צעירי אגודת חב"ד כדי לשמש זרוע מבצעת להוראותיו, וכי כל ארגון ומוסד בחב"ד צריך להתמקד בפעולות שלשמו הוקם ונוסד בהוראת הרבי.
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
חייבת להיות תגובה
כ' ניסן ה׳תשס״ד
ב"ה
חייבת להיות תגובה אמיתית שתעצור את סחף ההתדרדרות.
חייבת להיות פניה של הציבור אל בית דין רבני חב"ד ל עשות ככול יכולתם על מנת לקבוע בבית המשפט באופן חוקי שבי"ד רבני חב"ד הוא הסמכות היחידה מבחינה חוקית ומשפטית לענייני חב"ד באה"ק.
רק עצומה של שליחים משפיעים וכו' לחברי בי"ד תוכל להזיז אותם.
הם את עצמם לא יזיזו.
חייבים להילחם אחת ולתמיד על האמת.
מה היה רצונו של הרבי - שיהיה בית דין רבני חב"ד או לא.
אפשר וחייבים להוכיח את האמת בבית משפט אחת ולתמיד.

2.
(למגיב מס' - 1)על איזו אמת אתה מדבר ????...
כ' ניסן ה׳תשס״ד
אתה מדבר על כבודו של רבי אחד והם מדברים בשמו של רבי אחר.
אתה מציין את ג' תמוז כיום ההסתלקות של הרבי שלך והם מציינים שהרבי שלהם מעולם לא הסתלק.
אתה מדבר על מוסדות שהרבי שלך הקים והם אומרים להד"ם.

מזמן כבר היינו צריכים להגיע אל המסקנא המתבקשת כי שתי חסידויות כאן, שתי חסידויות שאינן עולות בקנה אחד.
הדבר שכן כדאי (אולי) להיאבק עליו הוא, להביא לכך שהם יחדלו מלהקרא בשם "חסידי חב"ד" ולסייע להם להכנס לנישה הראויה והמתאימה להם, הרחק מחצרה של חסידות חב"ד ומוסדותיה
4.
אין בנספחים שום הכחשה
כ' ניסן ה׳תשס״ד
של הרב אשכנזי, על מה אתם מתמכים כאשר אתם אומרים שהוא מכחיש את טענות המשיחיסטים?
5.
הרב גדליה אקסלרוד
כ"א ניסן ה׳תשס״ד
אב"ד ורב קהילת אנ"ש חיפה, ומחשובי רבני אנ"ש בארץ - הוציא בעד הקמפיין מכתב אוהד ביותר, שללא ספק השפיע על פסיקתו של השופט.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.