מערכת COL | יום י"ד שבט ה׳תשס״ט 08.02.2009

ברקת: "הקמתי קואליציה רחבה כשיטת חב"ד"...

10 שנים אחרי שהחלו את פעילותם בפסגת-זאב, הגיעה שעתם היפה של השלוחים הרב יצחק ושרה קורץ ■ באירוע חגיגי הונחה אבן-הפינה לבית-חב"ד שיכלול: בית-כנסת, חדרי הרצאות, משרדים ועוד ■ אורח הכבוד, ראש-העיר ניר ברקת, שיבח את חב"ד והתגאה בשורשיו החב"דיים ■ וגם: ההפתעה שציפתה לנוכחים לסיפור המלא
ברקת:
חג בגבעה. למעלה (מימין): הרב הלפרין, הרב קורץ, ראש-העיר ברקת והרב ליפסקר ● צילומים: COL
מאת כתב COL בירושלים

למעלה מ-10 שנים פועלים בשכונת פסגת-זאב, צפון בירושלים, הרב יצחק ושרה קורץ - ועתה הגיעה שעתם היפה: ביום יו"ד שבט, הם הניחו אבן-פינה לבית-חב"ד מפואר שיוקם בעז"ה בשנה הקרובה ויכלול בין-היתר: בית-כנסת, חדרי הרצאות, משרדים ועוד.

לאחר מספר שנות עמל להוצאת הרשיון והיתרי הבניה שנדרשו לכך, יכלה קהילת בית-חב"ד לרוות נחת ולהשתתף יחד עם מאות תושבים בחגיגת הנחת אבן-הפינה - לבנין שיהווה מגדלור לאור התורה והחסידות לכל השכונה כולה, המונה למעלה מעשרת-אלפים תושבים.

את שרביט ההנחיה לאירוע המרגש נטל לידו הרב נפתלי ליפסקר מנהל אגף הסניפים בצעירי-חב"ד. תחילה, הזמין את הרב אליהו-פרץ זילברשטרום לקרוא את פרקו של הרבי. הרב זילברשטרום הוא משפיעה של קהילת חב"ד בנווה-יעקב הסמוכה התומכת בבית-חב"ד פסגת-זאב ונוטלת חלק בפעילות המתרחבת שלה.

הפתעה: חיידר חב"ד

לאחר-מכן הוזמן חתן השמחה הרב יצחק קורץ שהודה לכל אלו שבאו ליטול חלק בשמחה הגדולה ולכל התורמים שבזכותם מתחילים לבנות היום את הבניין הנכבד הזה. הרב קורץ פירט את סדר הנחת אבן-הפינה עפ"י הוראותיו של הרבי ובסיום דבריו, על חשיבות המעמד, הזמין את ילדי תשב"ר, ילדי ת"ח חב"ד "אוהלי מנחם" לצקת את האבן הראשונה לייסוד הבניין.

לחלק מהנוכחים הייתה זו הפתעה מרגש, שכן הם לא ידעו על קיומו של ת"ת חב"ד החדש בפסגת-זאב, בניהולו של בית-חב"ד המקומי.

שני חברי מועצת העיר ירושלים נכחו באירוע, הראשון הוא הרב יעקב הלפרין שעומד ומסייע בכל מרצו לזירוז ההליכים הנדרשים להקמת בית-חב"ד, והשני היא חברת מועצת העיר יעל אנטבי נציגת שכונת פסגת-זאב ובעלת העיתון השכונתי שאף היא נרתמה למען פעילות חב"ד ולהקמת הבניין.

"גאה בשורשים החב"דיים"

אורח הכבוד היה ראש-העיר מר ניר ברקת שהגיע בלוויית הרב יעקב הלפרין, שנשא דברים בשבחה של תנועת חב"ד ופעיליה. הוא סיפר לקהל שיש לו שורשים חב"דיים. יש לו סבא הקרוי בשם שניאור-זלמן ובמשפחתו הם ידועים כצאצאים לרבי שניאור-זלמן, האדמו"ר הראשון של חב"ד.

ראש-העיר אמר, כי אף הוא הולך בדרכה של חב"ד - דרך האחדות ועל כן הקים קואליציה נרחבת שתכלול את כל המעונינים להשתתף בה בדרך של אחדות.

הוא הביע את התפעלותו מהפעילות הענקית וההיקפית של חב"ד. למרות המכה הקשה שספגה במומביי שבהודו היא לא נרתעת וממשיכה בכל עוזה ותוקפה. הוא שיבח את הרב קורץ ורעייתו על פעילותם הקדושה והבטיח לעמוד לימינם ולסייע ככל הניתן.

בסיום דבריו העניק לו השליח הרב קורץ את אלבום חב"ד בישראל.

את דבר צעירי-אגודת-חב"ד הביא הרב נפתלי ליפסקר ואמר, כי למרות שראשיתך מצער - אחריתך תשגה מאוד: הרב קורץ התחיל את דרכו ופעילותו בחנויות שכורות למשרדו ולבתי-הכנסת שהוא מפעיל ביניהם גם ביכנ"ס לעולי מדינות חבר-העמים שהם חלק נכבד מתושבי השכונה ועכשיו כאשר הפעילות תעבור למבנה קבוע היא תשפיע עוד יותר ותחדיר את האור לכל בית בשכונה.

האירוע הסתיים בריקוד חסידי בטיבורה של השכונה וברחוב הראשי שלה רח' משה דיין, שם יוקם הבנין.

ולכם, הגולשים, לא נותר אלא להיות שותפים בבניין ירושלים ולשלוח את תרומתכם הנכבדה לרב קורץ שעדיין לא יודע כיצד ישיג את הכסף הדרוש לו להשלמת הבניין..
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.