מערכת COL | יום י"ב שבט ה׳תשס״ט 06.02.2009

לונדון: הסתיים מסעו של הרב בוקעיט ללונדון

המסע של הרב אברהם שמואל בוקיעט בלונדון הגיע לסיומו ביום רביעי בערב, עם התוועדות מרכזית לכבוד י' שבט, בבית הכנסת ליובאוויטש בסטמפורד היל. במהלך י' שבט ביקר הרב בוקיעט במוסדות החינוך של ליובאוויטש, והתגובות מהמוסדות ממשיכים לזרום. הוא נואם לפני הילדים בבית ספר לבנים, ואח"כ בבית הספר יסודי לבנות, ואח"כ לתיכון. אחרי צהרים הוא התוועד עם תלמידי המכינה – ישיבה קטנה לדיווח ולתמונות
לונדון: הסתיים מסעו של הרב בוקעיט ללונדון

המסע של הרב אברהם שמואל בוקיעט בלונדון הגיע לסיומו ביום רביעי בערב, עם התוועדות מרכזית לכבוד י' שבט, בבית הכנסת ליובאוויטש בסטמפורד היל.

במשך היום של י' שבט, ביקר הרב בוקיעט במוסדות החינוך של ליובאוויטש, והתגובות מהמוסדות ממשיכים לזרום. הוא נואם לפני הילדים בבית ספר לבנים, ואח"כ בבית הספר יסודי לבנות, ואח"כ לתיכון. אחרי צהרים הוא התוועד עם תלמידי המכינה – ישיבה קטנה.

"הבנות שלי חזרו הביתה עם סיפורים חסידים שסיפר המשפיע", אמרה אחד האימהות. "בנות התיכון התרשמו מהרב בוקיעט, וכל התלמידות התחזקו מדבריו", הגיבה אחד המורות.

התוועדות המרכזית נפתחה ע"י הרב לוי יצחק ראסקין, דומ"ץ הקהילה, שקרא טלגרם מהרבי לכבוד י' שבט תשי"ט. במשך דבריו הביא הרב ראסקין ד"ש מהרב נחמן שי' הולצברג, עם מסר מיוחד שמחויבים ללמוד מהטבח הנורא במומבאי.

הרב בוקיעט, אורח הכבוד, דיבר על האמונה הטהורה שצריך להיות לנו בדברי הרבי, ובפרט בשנים האחרונות, שאע"פ שאולי לא מובן לנו, והרי אנחנו נמצאים במצב יותר נמוך מאז, עם כל זה צריך שיהיה לנו האמונה הטהורה שדברי הרבי יתקיימו במילואם. ומכו שכתוב "כימי צאתך מארץ מצרים וכו" שכמו במצרים אחרי שמשה דיבר לפרעה רק נהיה יותר גרוע לבני ישראל, כך יהיה בגאולה העתידה, כדי לבחון את האמונה הטהורה שלנו. הרי אם הכל היה כמו שהרבי אמר, גם מתנגדים היו מאמינים ברבי! אלא, הניסיון הוא להאמין לרבי גם כשלא נראה לנו שככה יהיה.

הרב בוקיעט גם דיבר בענין אהבת ישראל, והביא שיחה של הרבי, שכתוב בפסוק "ויקהל משה" הפעם היחידה שהיה הקהל של כלל ישראל ע"י משה רבינו היה לפני בניית המשכן. למה? כי שהולכים לבנות משכן, היינו להביא את אחדות ה' כאן, קודם צריך להיות אחדות ה' בין כל כלל ישראל. ואותו עניו בנוגע לגאולה העתידה. הרבי אמר בי' שבט תשי"א שזה דור השביעי, הדור שיביא את הגאולה, דבר אחד הרבי מבקש שיהיה: אחדות ושלום בינינו, כי לפני שמשכינים את ה' בשלמותו בביאת משיח, צריך קודם להיות אחדות בין כולנו.

אח"כ דיבר הרב חיים זאב סיטרון, רב ושליח בלוס אנגלס, שסיפר סיפור שמראה את גודל אהבת ישראל של הרבי.

אחר החלק הרשמי של ההתוועדות, ישב הרב בוקיעט עם אנ"ש והתמימים עד 1 בלילה, שאז צפו בכינוס התמימים העולמי.

אין ספק לומר שהקהילה החבדית בלונדון התרשמה מביקורו של הרב בוקיעט, ובפי כולם רק שבח לאגודת חסידי חב"ד העולמי, שחשבו עליהם ושלחו להם אורח חשוב וחסידי. "אנחנו מלאה תקוה שאגו"ח ימשיך לשלוח לנו משפיעים לחזק את הקהילה כאן גם אחרי שנת הקהל, אומר אחד מהמארגנים, "התגובות החיובי שנשמע מהקהילה ומוסדות החינוך ממשיכים לזרום", "לא זכור לנו אורח מיוחד כזה בלונדון, שכל קהילות אנ"ש, אפילו ילדים קטנים, הספיקו לשמוע אותו ולהנות ממנו, וגם הגיבו בצורה חיובית".

"הביקור חיזק את אנ"ש בלונדון, הרבה זמן לא זכינו לארח דמות חסידי אמיתי", כך סיכם את האירוע אחד מחשובי אנ"ש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.