מערכת COL | יום י"א שבט ה׳תשס״ט 05.02.2009

איך עושים שינוי? ● תבלין לפרשה

למה חשובה הדרך שבה אנו עושים את השינוי, מה אנחנו יכולים ללמוד מהדרך שבה אנו בוחרים לעשות את השינוי, ולמה חשוב שנבחר את הדרך הכי קלה בשבילנו? ● "תבלין לשבת" מאת מאמן הקאוצ'ינג יוסף-חיים בולטון לקריאה וגם: שאלות שמאמן היה שואל אתכם באימון >>>
איך עושים שינוי? ● תבלין לפרשה

ישנה תופעה מעניינת שכאשר אנחנו מחליטים לעשות שינוי בחיים, או לעשות משהו חדש,  ואנחנו בהתלהבות של ההתחלה ורוצים להשיג את המטרה שלנו מהר ככל האפשר, אנחנו בוחרים את הדרך שתביא לנו הכי הרבה תוצאות בזמן הכי קצר.

לדוגמא כאשר אנחנו מחליטים להתחיל לעשות ספורט, בהתחלה אנחנו בטוחים שההתלהבות שיש לנו עכשיו תישאר איתנו לעולמים,ואנחנו מוכנים להתחייב ללכת כל יום למכון כושר, ולכן גם יש מקרים שאנחנו חותמים בחדר כושר לשנה מראש  אבל לרוב זה לא כך, ועם הזמן ההתלהבות יורדת לנו ואנחנו מפסיקים ללכת.

כך גם בכל דבר אחר שאנחנו מקבלים על עצמנו. לאחר זמן ההתלהבות יורדת ואנחנו חוזרים לשגרה הישנה שלנו, אחת הסיבות לזה, היא שלא לקחנו את כל השיקולים לפני שבחרנו את הדרך להשגת היעד.

פרשת השבוע מתחילה בפסוק:  "ויהי בשלח פרעה את העם ולא נחם אלוקים דרך ארץ פלשתים כי קרוב הוא כי אמר אלוקים פן ינחם העם בראתם מלחמה ושבו מצרימה".

למה הקב"ה כל כך דאג מאיפה עם ישראל יעבור,הרי הקב"ה יכל לעשות נס ושהפלשתים לא ילחמו בעם ישראל, ולמה הקב"ה פחד שעם ישראל יחזור למצרים, אחרי כל מה שעם ישראל עבר במצרים?

הקב"ה ידע את הטבע של עם ישראל, שהשינוי מעבדות לחרות (במקרה שלהם) זה דבר קשה, ואנחנו כבני-אדם לפעמים מוכנים לחזור אחורה למצב שאנחנו מכירים, ונוח לנו שם למרות שאנחנו יודעים שזה לא טוב לנו, ולפעמים אנחנו חוזרים אחורה גם מבלי להרגיש כי אנחנו נותנים למציאות להוביל אותנו במקום שאנחנו נוביל אותה, אחד הדברים שאנחנו יכולים ללמוד מהפרשה, שכאשר בחרנו לעשות שינוי בחיים או להתחיל משהו חדש ואנחנו רוצים להחזיק מעמד בזה לאורך זמן, כדאי שנחפש לעשות את זה בדרך הכי קלה, נוחה ובטוחה שאנחנו יכולים. ובתנאי שאכן נעמוד בה ונראה שאנחנו מתקדמים, אחד האפשרויות היא, לעשות צעדים קטנים בכל פעם, אפילו אם זה יראה לנו צעד קטן ומגוחך אבל זאת אחת הדרכים שתאפשר לנו לעמוד לאורך זמן בשינוי שהחלטנו לעשות.

שאלות שהמאמן היה שואל אותך באימון:

1. מה הדבר שאתה רוצה לעשות?
2. איזה צעד מגוחך בעיניך אתה יכול לעשות כדי להתקדם למטרה?

בברכת שבת שלום
יוסף חיים בולטון
מאמן בכיר בקאוצ'ינג

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.