מערכת COL | יום ט' שבט ה׳תשס״ט 03.02.2009

ניז'ני: הכנסת ספר תורה וחנוכת אולם תפילה ● גלרייה

לאחר מאה שנה התקיים אירוע היסטורי ומרגש של הכנסת ס"ת וחנוכת אולם תפילה בעיר ניז'ני נובגורוד שברוסיה בהשתתפות המוני יהודים, לעילוי נשמת הרב רפאל עמוס קרניאל ע"ה בהשתתפות בני המשפחה וידידים שהגיעו במיוחד לאירוע. האירוע נערך באולם תפילה החדש שאירוע זה היווה גם את חנוכתו  לסיפור המלא
ניז'ני: הכנסת ספר תורה וחנוכת אולם תפילה ● גלרייה
לאחר מאה שנה התקיים אירוע היסטורי ומרגש של הכנסת ס"ת וחנוכת אולם תפילה בעיר ניז'ני נובגורוד שברוסיה בהשתתפות המוני יהודים.

ביום חמישי ד' שבט התקיים בבית הכנסת בעיר ניז'ני נובגורוד הכנסת ספר תורה לעילוי נשמת הרב רפאל עמוס קרניאל ע"ה בהשתתפות בני המשפחה וידידים שהגיעו במיוחד לאירוע, האירוע נערך באולם תפילה החדש שאירוע זה היווה גם את חנוכתו.

האירוע החל בשעה 17:30 בכתיבת האותיות בעזרתו של השליח ורב העיר קאזאן יצחק גורליק, בעת כתיבת האותיות הופיע מקהלת בית הספר "אור אבנר" עם שיר חדש שהולחן במיוחד לאירוע, לאחר השיר הוקרן סרט קצר שהוקרן על הקיר המסביר את תהליך כתיבת ס"ת.

טרם כתיבת המילה האחרונה העניקו ילדי ביה"ס לתורם הספר מר בוריס / ברוך דוד שרמן שי סימלי דיסק שהכינו במיוחד בשבילו על ביה"ס. לאחר קבלת השי הוזמן רב העיר שמעון ברגמן שהסביר בטוב טעם את משמעותו ההיסטורית של הכנסת ס"ת חדש וכמו"כ בירך והודה לכל התורמים שעזרו לשיפוץ ביהכנ"ס ולתורם ס"ת מר שרמן.

עם סיום נאומו הוזמנו לכתיבת המילה האחרונה "ישראל" הרבנים: יעקב ברגמן אביו של השליח, הרב מנחם רבינוביץ שליח בניז'ני, הרב שמעון ברגמן, הרב אהרן קרניאל שליח בבני עי"ש ובנו של הרב עמוס קרניאל ע"ה, ואת האות האחרונה כתב תורם הספר מר בוריס שרמן.

את הס"ת הגביה ראש הקהילה מר אדוארד צ'ופרק, בגלילה כובד הרב דוב קרניאל בנו של הרב עמוס קרניאל ע"ה, ואת הכתר הלביש תורם הספר.

מיד עם סיום הלבשת הס"ת פתח הרב אלימלך ויסברג שהגיע במיוחד לאירוע במארש מיוחד וכל הקהל הרב החל לרקוד ביחד עם הס"ת תחת החופה, וכמנהג ישראל הוציאו את הס"ת הישנים לקבלת הס"ת החדש ואז החלו את שמונת ההקפות.

עם סיום ההקפות הוזמן מר בוריס רבין שתרם את שיפוץ אולם התפילה לקביעת המזוזה באולם.

ביציאה מביהכנ"ס חולק שי לכל משתתף חתיכת בד ממעיל הס"ת. האירוע סוקר ע"י כל ערוצי הטלוויזיה והתקשורת המקומיים.

עם סיום אירוע זה התחיל בשעה 19:30 באולם האירועים שנמצא בקומה השלישית בביהכנ"ס "אופשערניש" ל"לוי יצחק" בנם של השלוחים למשפחת ברגמן, במהלכו הוקרן סרט מיוחד שהוכן לאירוע המסביר את חשיבות החינוך היהודי כשבסרט מציגים ילדי משפחת ברגמן, בסיום האירוע העניקו בני משפחת קרניאל שי אישי וסימלי לתורם הס"ת גביע מכסף טהור על תרומת הספר לעי"נ אביהם רפאל עמוס ע"ה.

באירועים השתתפו בין הייתר: הרב מרדכי ויסברג ממוסקבה, הרב אלימלך ויסברג ממוסקבה, הרב יעקב קליין ממוסקבה, הרב שניאור הלפרין ממוסקבה, הרב ניסן רופו מקאסטרמה, הרב יצחק גורליק מקאזאן, הרב פנחס קלימש מדרז'ינסק, החב חיים שלוק ברוק מפטרבורג, הרב יעקב ברגמן מירושלים, הרב שמוליק ברגמן מביתר עילית, הרב בני לרר מכפר חב"ד, הרב אהרן קרניאל מבני עי"ש, הרב דוב בער קרניאל מירושלים, הרבנית הני קרניאל מכפר חב"ד.

האירוע אורגן ע"י השלוחים בניז'ני הרבנים שמעון ברגמן ומנחם רבינוביץ.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.