מערכת COL | יום ח' שבט ה׳תשס״ט 02.02.2009

ירושלים: ערב מרשים לטובת המרכז ללימוד החסידות

ערב מרשים לטובת המרכז ללימוד החסידות בירושלים התקיים במוצש"ק. שמנה וסלתה של ירושלים הגיעה לאירוע על מנת להשתתף ולחזק את ידי העוסקים במלאכת הקודש של הפצת המעיינות אל הטובים והמובחרים שבתלמידי הישיבות בירושלים ♦ במהלך הערב הוקרן וידיאו חדש על פעילות המרכז. במהלכו נראה בחור ליטאי שמדבר על ההתקרבות שלו לחסידות. כשהסתיימה הקרנת הוידאו ונדלקו האורות, הופתעו המשתתפים כשראו שאותו בחור ליטאי ניצב לפניהם ואומר: 'מקודם ראיתם אותי בוידיאו עכשיו תשמעו אותי חי'!  לסיפור המלא
ירושלים: ערב מרשים לטובת המרכז ללימוד החסידות
ערב מרשים לטובת המרכז ללימוד החסידות בירושלים התקיים במוצש"ק. שמנה וסלתה של ירושלים הגיעה לאירוע על מנת להשתתף ולחזק את ידי העוסקים במלאכת הקודש של הפצת המעיינות אל הטובים והמובחרים שבתלמידי הישיבות בירושלים.

את הערב פתח והנחה הרב יעקב גולדשמיד שציין כי "יש כיום צימאון עצום ללימוד תורת החסידות. המוני בחורים מחכים כי יפתחו לפניהם צוהר לאור הגדול של תורת החסידות".

הרב בנימין זילברשטרום פתח בדבר מלכות וציין כי בהפצת המעיינות ישנם שני ענינים. האחד להביא את המעיין אל ה'חוצה', והשני הוא שה'חוצה' יהיה כלי למעיינות. זה לא בא בקלות אלא בהשקעה יום יומית. הוא הביא את דברי ר' ליזר ננעס שאמר בשם הצמח צדק: "צריך מסירות נפש לקרב אברך לחסידות כמו מסירות נפש להציל את כלל ישראל".

בנוגע לפעילות של ה"מרכז ללימוד החסידות" הוא ציטט בשם אחד מנשיאי חב"ד ש'גילוי הנשמה' הוא יותר מ'גילוי אליהו'. וממילא ה'מרכז ללימוד החסידות' שפועלים את הגילוי של 'איתן' (אותיות 'תניא') שבנשמה, זה יותר מ'גילוי אליהו'.

במהלך הערב הוקרן וידיאו חדש על פעילות המרכז. במהלכו נראה בחור ליטאי שמדבר על ההתקרבות שלו לחסידות. כשהסתיימה הקרנת הוידאו ונדלקו האורות, הופתעו המשתתפים כשראו שאותו בחור ליטאי ניצב לפניהם ואומר: 'מקודם ראיתם אותי בוידיאו עכשיו תשמעו אותי חי'! והקהל מחא כפיים.

הבחור סיפר הדרך שבה התקרב לחסידות. הוא הדגיש את מסירות נפשו של הרב מרדכי בק שקירב אותו ודאג לו לכל אורך הדרך באופן אישי. הבחור סיים כשהוא יוצא בהכרזה ש"ל'מרכז' יש את החושים הכי בריאים להקנות לבחורים את דרכי החסידות. מאות בחורים בירושלים חבים להם את חייהם הרוחניים".

לאחריו תיאר הרב מרדכי בק, מראשי המרכז, בפני המשתתפים את המסגרת הלימודית המסודרת. הוא ציין כי הדגש הוא על כך שהדברים יהיו מובנים ומוסברים היטב לתלמידים. אנו משתדלים שמגידי השיעורים יאתגרו את המשתתפים ויעזרו להם ללמוד טוב יותר. ובמקביל אנחנו מגוונים את הפעילות באמצעות הקרנת מראות הקודש ובעזרת משפיעים חשובים שמגיעים להתוועדויות שבמהלך השנה ולישיבות בין הזמנים.

את הערב כיבד בנוכחותו הרב יוסף צבי סגל, ראש כולל צמח צדק ומגדולי מפיצי המעיינות שאמר: "יש כיום צימאון עצום ללימוד תורת החסידות. המוני בחורים מחכים כי יפתחו לפניהם צוהר לאור הגדול של תורת החסידות. בכל אופן צריכים לדעת את גודל החשיבות והיוקר שבהפצת החסידות, ובפרט חסידות חב"ד, הן בתמיכה ממונית והן בפועל ממש".

הערב הסתיים בדבריו הנרגשים של הרב אליעזר ביכלר, מראשי המרכז שקבע: "קשה שלא להתפעל מהרצינות שבה לומדים הבחורים את מאמרי החסידות . הם מרוכזים מאוד ומנסים להבין את הענין לעומקו מתוך גישה של יראת שמים וצימאון רוחני. אנחנו מפיצים כאן את פנימיות החסידות לאריות שבחבורה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.