מערכת COL | יום ז' שבט ה׳תשס״ט 01.02.2009

שנה לפטירת הסופר הרב הרטמן: אזכרה וסיום הש"ס

במוצאי שבת התקיים מעמד מרגש ומכובד בביהכ"נ "בית תפילה" ברמת בית שמש א'. למעלה ממאתיים גברים התאספו באולם השמחות של בית הכנסת. עשרות נשים ישבו בנפרד ב"עזרת הנשים" ♦ האירוע התקיים במלאת שנה בדיוק לפטירתו של הסופר והמחנך הדגול, זקן ילידי חברון וזקן צאצאי "בעל התניא" כ"ק רבי שניאור זלמן מליאדי.הרב נחמן שלום שכנא ז"ל בן הרה"ח משה שמואל זצ"ל הרטמן לסיפור המלא
שנה לפטירת הסופר הרב הרטמן: אזכרה וסיום הש
במוצאי שבת התקיים מעמד מרגש ומכובד בביהכ"נ "בית תפילה" ברמת בית שמש א'. למעלה ממאתיים גברים התאספו באולם השמחות של בית הכנסת. עשרות נשים ישבו בנפרד ב"עזרת הנשים".

האירוע התקיים במלאת שנה בדיוק לפטירתו של הסופר והמחנך הדגול, זקן ילידי חברון וזקן צאצאי "בעל התניא" כ"ק רבי שניאור זלמן מליאדי.הרב נחמן שלום שכנא ז"ל בן הרה"ח משה שמואל זצ"ל הרטמן.

בנו הבכור הרב רפאל-צבי הרטמן רב ומשפיע בביכנ"ס חב"ד ברמת בית שמש א' ערך סיום על ש"ס משניות. בנו השני הרב יוסף הרטמן ערך סיום על הש"ס וריתק את הקהל הרב בפלפול ארוך המקשר את סיום הש"ס לתחילתו ולסיום המשניות. כן סיפר על דמותו,פעליו ותרומתו של אביו ז"ל. דבריו תובלו בסיפורים מרתקים.

קהילת בית הכנסת שהמנוח התפלל עימם בשש שנותיו האחרונות חילקו ביניהם את הש"ס גמרא, לעילוי נשמתו,לאחר ה"סיום" נאמר הקדיש המיוחד ע"י שלושת הבנים ונערכה סעודת "מלווה מלכה" כיד המלך.רב הקהילה, שעלתה מארה"ב, הגאון הרב חיים זאב מלינוביץ שליט"א נשא נאום ארוך ודיבר בשבחיו של המנוח שהותיר אחריו חלל ריק. מנחה הערב תיאר עד כמה היה  הרב הרטמן ז"ל  אהוב ונערץ על כל מתפללי בית הכנסת. למרות גילו הקשיש קרוב ל97- התעניין בכל אחד, דיבר בלימוד עם כל אחד, היה בשמחה,  ובעל חוש הומור מפותח, מומחה בדקדוק ועוד ועוד.

הנוכחים פצחו בריקוד חסידי. מקהלת ילדי המתפללים הנעימה את הזמן בשירים תורניים. בין הנוכחים בלטו גם הנכדים והנינים למשפחות הרטמן וברונר.שהגיעו מכל הארץ. חתנו של המנוח הרב יעקב ברונר כובד בזימון. רבים מהמתפללים ניגשו בתום החלק הרשמי אל הבנים לחצו ידם בהתרגשות ואמרו כי אינם שוכחים את הדמות המיוחדת הזו רבי נחמן הרטמן ז"ל.

יהי זכרו ברוך! תנצב"ה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.