מערכת COL | יום ז' שבט ה׳תשס״ט 01.02.2009

ונצואלה: כתובת "לא רוצים יהודים" בבית כנסת

"אנחנו לא רוצים פה יהודים" ו-"יהודים לכו מפה" - אלו הכתובות שרוססו היום (שבת) בבית הכנסת הספרדי "תפארת ישראל" בקרקאס, בירת ונצואלה ♦ הקהילה היהודית הגישה תלונה במשטרה: "זה מצב מאוד מסובך עבור היהודים בוונצואלה. הכתובות הן לא נגד ישראל, אלא נגד היהודים. בשנתיים-שלוש האחרונות היו לנו כמה מקרים של אנטישמיות. אנחנו מרגישים את זה", מסר סגן נשיא הקהילה היהודית בוונצואלה לסיפור המלא
ונצואלה: כתובת
ארון הקודש נפרץ צילום: דניאל בן נעים

"אנחנו לא רוצים פה יהודים" ו-"יהודים לכו מפה" - אלו הכתובות שרוססו היום (שבת) בבית הכנסת הספרדי "תפארת ישראל" בקרקאס, בירת ונצואלה.

סגן נשיא הקהילה היהודית בוונצואלה, דוד ביתן, סיפר ל-ynet: "הם נכנסו לבית הכנסת הגדול. שברו את הדלת. הוציאו את הספרים מהארון לרצפה. כתבו 'אנחנו לא רוצים יהודים פה' ו-'יהודים לכו מפה'. זה היה בין 22:00 ל-3:00 לפנות בוקר שעון מקומי. מצאנו את השומר על הרצפה, איימו עליו בנשק. עד 3:00 לפנות בוקר הם הרסו את המשרדים, פתחו את ארון הקודש, והשליכו את ספרי התורה והרימונים על הרצפה".

ביתן הוסיף כי הקהילה היהודית הגישה תלונה במשטרה: "זה מצב מאוד מסובך עבור היהודים בוונצואלה. הכתובות הן לא נגד ישראל, אלא נגד היהודים. בשנתיים-שלוש האחרונות היו לנו כמה מקרים של אנטישמיות. אנחנו מרגישים את זה".

מזכיר התקשורת של הפדרציה של קהילות יהודיות בוונצואלה, דניאל בן-נעים, סיפר: "אף פעם לא היה מקרה כזה. זה נראה מתוכנן היטב. הם לא סתם גנבים. זה היה מאורגן. חששנו שמשהו כזה יקרה. האווירה בתקשורת הרשמית היתה יותר ויותר נגד ישראל והיהודים. מאות מאמרים ופרסומות, שלטי חוצות, פלאיירים אנטישמים". רון בן-ארי, ישראלי שחי בקרקאס, סיפר כי התמונות מבית הכנסת משודרות בטלוויזיה המקומית. בן-ארי הוסיף כי במקום רוססה גם כתובת "מוות ליהודים".

היחסים בין ישראל לונצואלה התקררו עוד יותר, במהלך מבצע "עופרת יצוקה". באמצע החודש ניתקה ונצואלה את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל, אחרי שהנשיא, הוגו צ'אבס, הורה לגרש את הנציגים הישראלים משום ש"ישראל רודפת את העם הפלסטיני בדרך חסרת אנושיות".

ביום רביעי הודיע משרד החוץ בירושלים הודיע כי הורה לדיפלומטים מוונצואלה המוצבים בישראל לצאת את המדינה השבוע. בתגובה אמרו בקראקס כי המדינה גאה בכך שישראל גרשה את נציגיה במדינה וכינתה את מנהיגי ישראל פושעים. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.