מערכת COL | יום ז' שבט ה׳תשס״ט 01.02.2009

"נפרדנו מהמפד"ל כדי שנוכל לשמוע לרבני ישראל"

יו"ר האיחוד הלאומי יעקב כץ (כצל'ה) ממשיך בביקורי ההיכרות שלו בקרב קהילות אנ"ש ובראשם רבני חב"ד ♦ כצל'ה ביקר אצל הרבנים: הרב ירוסלבסקי, הרב גלוכובסקי, הרב אשכנזי, הרב דרוקמן, הרב אקסלרוד, הרב סלונים - ובכוונתו עד לבחירות להגיע לפגישות הכרות נוספות אצל כמה שיותר מרבני אנ"ש ♦ בהמשך לפגישות אלו הגיע יו"ר האיחוד הלאומי יעקוב כץ (כצל'ה) לביקור בביתו של ראש ישיבת חב"ד ורב העיר קריית-גת הרב משה הבלין  לסיפור המלא, ולגלריית תמונות

יו"ר האיחוד הלאומי יעקוב כץ (כצל'ה) ממשיך בביקורי ההיכרות שלו בקרב קהילות אנ"ש ובראשם רבני חב"ד. כצל'ה ביקר אצל הרבנים: הרב ירוסלבסקי, הרב גלוכובסקי, הרב אשכנזי, הרב דרוקמן, הרב אקסלרוד, הרב סלונים, - ובכוונתו עד לבחירות להגיע לפגישות הכרות נוספות אצל כמה שיותר מרבני אנ"ש. בהמשך לפגישות אלו הגיע יו"ר האיחוד הלאומי יעקוב כץ (כצל'ה) לביקור בביתו של ראש ישיבת חב"ד ורב העיר קריית-גת הרב משה הבלין.

כצל'ה הדגיש בדבריו שכל ההיפרדות של האיחוד הלאומי מהמפד"ל הן של העסקנים שעמדו מאחורי המהלך - כשמדובר בעסקנים תלמידי-חכמים ויראי שמים והן של חברי הכנסת נעשה בראש ובראשונה ע"מ שהכל יתנהל בכפוף להדרכתם של רבני ישראל - רבנים כאלו אשר הוכיחו קו תקיף, ברור, אחיד וקבוע בכל הנוגע למאבק לשלמות התורה, העם והארץ.

במהלך הביקור העלה אחד הנוכחים אפיזודה מימי התפרקותה של אחד ממשלות ישראל, ובתקשורת ראיינו את זבולון אורלב שהיה אז יו"ר המפד"ל ושאלו אותו כך: בימים האחרונים אנו רואים את חברי הכנסת של ש"ס מופעים בפני 'מועצת חכמי התורה' מקבלים את פסיקת 'מועצת החכמים' ופורשים, בדומה לזה אנו רואים את חברי הכנסת של 'יהדות התורה' נכנסים ויוצאים בבתיהם של רבני ישראל, מקבלים את החלטתם ופורשים (אגב לא המדובר על רקע 'בלהות אוסלו', 'ממשלת הגירוש והחורבן' או יתר התוכניות שהביאו למרחץ דמים פצועים, יתומים ואלמנות באה"ק) ... האם נראה תהליך דומה במפד"ל? אורלב ענה: אצלנו אין לא 'מועצת גדולים' ולא 'מועצת חכמים', אצלנו יש 'מרכז מפלגה' ובו חברים רבים. 'המרכז' יתכנס, יבאו 'הצירים' והחברים יתכנסו וידונו. - לצורך זה יש להם שכל ודעת ויקבלו החלטה, לא צריך את דעתם של הרבנים בעניין. חברי הכנסת וחברי המפלגה יכולים להחליט לבד.

ובדיוק בגלל התפיסה הזאת השוללת היצמדות והשענות על דעת-תורה נפרדנו מהמפד"ל והקמנו מחדש את האיחוד הלאומי - המאחד בתוכו את כל מפלגות הימין - שבעז"ה יפעלו למען התורה, העם והארץ מתוך ועל-פי תורת ישראל ורבני ישראל.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.