מערכת COL | יום ד' שבט ה׳תשס״ט 29.01.2009

נחל'ה: האיש שהרגיע את כולם בזמן הלחימה בעזה

מי שהגיע בזמן מבצע 'עופרת יצוקה' אל 'מרכז ההפעלה בחירום', וודאי יזכור דמות מיוחדת אחת, שהייתה חלק בלתי נפרד מהמקום - רס"ן - ר' ידידיה הלוי. האיש עם החיוך הנצחי, שאף ברגעי המתח והחרדה, ידע איך להרגיע את כולם ובעזרת עיניו הטובות, הצליח להשכיח מכולם את אימת האזעקות המאיימות לפרוץ לאוויר בכל רגע ♦ אתר האינטרנט קסטינט בכתבה אוהדת על ר' ידידיה הלוי  לסיפור המלא
נחל'ה: האיש שהרגיע את כולם בזמן הלחימה בעזה
ר' ידידיה הלוי בחמ"ל עיריית קריית מלאכי בזמן המלחמה
קסטינט

מי שהגיע בזמן מבצע 'עופרת יצוקה' אל 'מרכז ההפעלה בחירום', וודאי יזכור דמות מיוחדת אחת, שהייתה חלק בלתי נפרד מהמקום - רס"ן - ר' ידידיה הלוי. האיש עם החיוך הנצחי, שאף ברגעי המתח והחרדה, ידע איך להרגיע את כולם ובעזרת עיניו הטובות, הצליח להשכיח מכולם את אימת האזעקות המאיימות לפרוץ לאוויר בכל רגע

מאז החל מבצע 'עופרת יצוקה', ליוונו מקרוב את הפעילות במרכז ההפעלה בחירום, אותו הפעילה ברמה גבוהה עיריית קריית מלאכי בשיתוף גורמים רבים ובראשם אנשי פיקוד העורף. המון רגעים, חוויות ותמונות, אנו לוקחים איתנו מהשעות הרבות בהן בילינו במבנה התת-קרקעי, שהיה במשך מספר שבועות, כמעט לביתנו השני. החל מראש העירייה – מוטי מלכה והמנכ"ל הבלתי נלאה שלו – אלי פרץ, שעשו לילות כימים כדי ששערה לא תיפול מראשו של תושב אחד בעיר. המשך באנשי העירייה מכל המחלקות והאגפים והרשימה היא ארוכה: חיילים, שוטרים, מתנדבים, חברי מועצת העיר, נערים ועוד.

תמיד עם חיוךאולם, אם יש איש אחד, מבלי לפגום חלילה בתרומתם של האחרים, שהוא האיש שלנו בתקופה זו, הוא ללא ספק רס"ן - ר' ידידיה הלוי, תושב שכונת נחלת הר חב"ד בקרית מלאכי. הרב ידידיה, או כמו שאוהב לכנות אותו ראש העירייה - מוטי מלכה, 'הרב שימושי' – על היותו רבי, קצין, מפקד ואבא טוב, היה בדיוק האיש הנכון במקום הנכון (המנכ"ל, דרך אגב, היה מכנה אותו - החבר של הקדוש ברוך הוא, ידיד - יה).

החיוך הענק הנסוך על פניו במהלך כל היום, ההשקעה הבלתי נלאית והדאגה לכל פרט ולו הקטן ביותר, העניקו רוגע וביטחון אישי לכל מי שבא איתו במגע. באופן אישי לא הכרנו אותו קודם, אך האיש עם החיוך הנצחי שגם ברגעי המתח והחרדה, הוא יודע איך להרגיע את כולם ובעזרת עיניו הטובות הוא מצליח להשכיח מכולם את אימת האזעקות המאיימות לפרוץ לאוויר בכל רגע. בכל בוקר הוא היה פותח את הערכת המצב במרכז ההפעלה ואפילו נפילות הטילים, לא גרמו לו לאבד משלוות הנפש שלו. עם הכיפה החב"דית הגדולה שעל ראשו והזקן המסתלסל, הוא ידע איך לגרום לכולם להאמין, כי כל רע לא יאונה והמילה 'לחץ', היא בכלל זרה לו.

יצא לנו לראות את ר' ידידיה, כמעט בכל אחת משעות היממה הרבות והריטואל תמיד חזר על עצמו – דאגה וסבר פנים יפות לכולם ומילוי כל המשימות המוטלות עליו מבלי לגרוע דבר. ולנו רק נותר לשאול, היכן נמצא עוד אנשים כמו האיש הזה?
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.