מערכת COL | יום ט"ז ניסן ה׳תשס״ד 07.04.2004

'ידיד נשיאותי'

הרב הראשי של רוסיה הרב בערל לאזאר התבשר ערב החג כי זכה בכבוד השמור ברוסיה למעטים בלבד. הנשיא ולדימיר פוטין חתם על צו נשיאותי מיוחד, המעניק לרב הראשי את האות הנשיאותי החשוב "עיטור ידידות נשיאותי ". בצו הנשיאותי מפרט פוטין כי האות מוענק לרב לאזאר על תרומתו של הרב הראשי ל"פיתוח התרבות הרוחנית ובחיזוק הידידות והאחווה בין הלאומים ברוסיה". הרב לאזאר הביע תודתו על המדליה והודה לנשיא פוטין על תרומתו לתקומת החיים היהודים בקהילות ברחבי רוסיה . הרב הראשי אמר כי "הוא מקבל את האות בשם כל הפעילים לתחיית החיים הרוחנים בקהילות היהודיות ברחבי רוסיה ולזכר כל מי שעשו כך גם בתקופות שבהן הדבר היה כרוך במסירות נפש ממש"
'ידיד נשיאותי'
הרב הראשי לרוסיה בער'ל לאזאר והנשיא פוטין
הרב לאזאר ציין כי הוא מלא סיפוק על העובדה שהאות מהווה, למעשה, הכרה ממלכתית וציבורית בתרומתה החשובה של הקהילה היהודית לא רק לחיי התרבות והמורשת היהודית, אלא לכלל המרקם החברתי, התרבותי והרוחני בציבוריות הרוסית של ימינו. "בהכרזה על הענקת העיטור דווקא ערב הפסח היא סימליות רבה, שכן פסח הנו חג המסמל את חירותו של העם היהודי שם כשם שהעיטור מסמל את חירותה ומעמדה האיתן של הקהילה היהודית ברוסיה" הוסיף הרב לאזאר. נמסר,כי הענקת האות עוררה הדים רבים בכלי התקשורת ברוסיה,
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
גילוי נבואה
ט"ז ניסן ה׳תשס״ד
באם נכונה השמוע שהרבי התבטא להרב מרדכי אליהו שליט"א שיש לראות שהרב לזאר שי' יהיה הרב הראשי ברוסיה - הרי שסיפור זה ממחיש בפעם המי יודע מה שיש נביא בישראל!

אני לא מכירו אישית כלל וכלל. בס"ה סוכן נדל"ן באה"ק. אך אני כל פעם מתרגש מחדש לנוכח נבואת הרבי! - גילוי אלקות בטהרתה

מורה נבוכים!

2.
שמועה נכונה?
י"ז ניסן ה׳תשס״ד
יש לברר פעם אחת ולתמיד האם
נכונה השמועה
3.
שמועה?!
י"ז ניסן ה׳תשס״ד
למה צריכים להפריך 'שמועות'?
ב"ה, הראשל"צ חי עמנו ולאויוש"ט, הוא בעצמו סיפר כו"כ פעמים על מענה הרבי לדבריו אודות מינוי רב ראשי לרוסיא. כמו"כ חזר על כך בפומבי בכינוס שנערך מספר חדשים לאחר בחירתו של הרב לאזאר לתפקיד הרב הראשי.
ב"ה, השלוחים ברוסיא ובכל העולם רואים על כל צעד ושעל את קיום ברכותיו של הרבי.
4.
שמעתי מהרב לאזאר
י"ח ניסן ה׳תשס״ד
שמעתי ממנו אני לא זוכר כל הפרטים במדוייק אך בכללות זה היה התוכן. בזמנו כשרצה לצאת לשליחות למוסקבה עם אשתו תח' הרבי דחה העניין וביקש שיימשיך בלימודו בכולל הוא לא הבין כל העניין כי בזמן זה ידע שנכנסים ארגונים רבים למקום והזמן שמתבזבז הינו זמן יקר.
במשך זמן זה למד בכולל סוגיא שאינני זוכר את תוכנה אבל בד"כ אין הרבה מתעסקים בה .
בביקורו של מרדכי אליהו במוסקבה לאחר שכבר הגיע בערל לאזאר למקום כנראה היה בתש"נ או לאח"מ ביקר הרב אליהו ב"מארינה" הישן ומסר שיעור לתלמידי הישיבה דשם מיד לאחר הביקור נסע איתו בערל ברכב למלון או לשדה התעופה ובדרך נכנסו בדברים וסיפר לבערל בדרך אגב שהוא מסתפק בשאלה מסויימת בהשגחה פרטית הייתה זו השאלה קשורה לסוגייא אותה למד ממש לפני יציאתו לשליחות ונכנס עם הרב אליהו בלימוד בכל הנושא, הרב אליהו כשראה שאברך צעיר לימים שמלא עבודה במשך כל היום בקיא בכזו סוגיא ועוד במדינה זו התפעל מאוד והזכיר זאת לרבי בפגישתו עימו באותם שנים והוסיף והציע והציע אף שבערל ישמש כרב במקום לכל בני קהילות רוסיא, הרבי ענה שכדאי לפעול בעניין
שנים מספר אח"כ כאשר בערל מונה אכן לרב ראשי שם ואחרי ויכוחים שונים בתוך מחנינו האם נכון העניין למנותו אם לאו עלתה במשך כל העת ההיא השמועה כי לרב מרדכי אליהו יש מסר מהרבי בעניין
למי שזוכר את קורות אותם הימים נסעו הרב קרינסקי והרב שמטוב למספר שעות לארץ להפגש עם הרב אליהו פנים אל פנים ולשמוע בבירור מה היתה דעת הרבי בשיחה ההיא, מייד לאחר הפגישה פרסמה אגו"ח מודעה בעניין שגפ פורסמה בעיתון כפ"ח ומאוחר יותר בחנוכת הבניין במוסקבה בהשתתפות פוטין הוזמן הרב אליהו כאורח כבוד כי לו היה חלק חשוב בכל עניין מינוי הרב לאזאר ומאז הקשר ביניהם הדוק במאוד מאוד.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.