מערכת COL | יום ג' שבט ה׳תשס״ט 28.01.2009

האם אנחנו באמת מעיזים בחיים? ● תבלין לפרשה

האם אנחנו באמת מעיזים בחיים? האם אנחנו באמת ממצים את כל הפוטנציאל שבנו? האם הפחד מלהתקדם ולקחת האחריות על החיים שלנו זה אנושי? ● "תבלין לשבת" מאת מאמן הקאוצ'ינג יוסף-חיים בולטון לקריאה וגם: שאלות שמאמן היה שואל אתכם באימון >>>
האם אנחנו באמת מעיזים בחיים? ● תבלין לפרשה
השבוע באחד הקורסים, מישהו אמר שהוא היה רוצה לחליף קריירה אבל בגיל שלו זה כבר מאוחר, אדם נוסף שהיה בחדר אמר לו שלא משנה הגיל, להחליף קריירה זה תמיד קשה !

ת'אמת? כל שינוי בחיים זה נראה לנו קשה, יש לנו פחד אם אנחנו נצליח להגיע, אם נוכל לשרוד, וגם מה עכשיו נקום ונשנה עבודה וצורת חיים?

אחד הדברים המעניינים, זאת צורת ההסתכלות שלנו על הסיטואציה, כי בדרך כלל אנחנו מסתכלים על היעד שלנו כדבר שאינו בר ביצוע, ועל המכשולים שמפריעים לנו מלהגיע ליעד שהצבנו לעצמנו, וזה בעצם מה שמשאיר אותנו במצב הקיים. אבל אם רק נוכל לראות את היעד כמטרה שאנחנו הולכים להשיג אז אוטומטית כל המכשולים יהפכו להיות כחלק מהתהליך שצריך לעבור כדי להגיע ליעד.

פרשת השבוע מתחילה בפסוק: "ויאמר ה' אל משה בא אל פרעה כי אני הכבדתי את לבו ואת לב עבדיו למען שתי אתתי אלה בקרבו"

יש שאלה על הפרשה,אם הקב"ה רצה שמשה ילך לפרעה אז למה הקב"ה משתמש במונח בא?

אחד הדברים החשובים שאנחנו יכולים ללמוד מהפרשה, שבכל מטרה הכי רחוקה שאנחנו נשים לעצמנו הקב"ה יהיה שם, הרי כזכור ההליכה לפרעה הייתה יעד קשה מבחינת משה, ומשה נתן להקב"ה את כל הסיבות שהוא רק יכול לחשוב עליהם, כדי שלא יצטרך לעשות את הצעד הזה.

וגם,למה היה צריך לכתוב: "את לבו ואת לב עבדיו, למה לא מספיק רק את לב פרעה? כאשר אנחנו עושים צעדים כאלה בחיים, לקהילה שסביבנו תמיד יש מה להגיד, ופה הקב"ה נותן גם לקהילה חשיבות בתהליך שלנו. אנחנו רק צריכים לדעת לקבל את הנאמר וגם את אלה שלא מפרגנים לנו להפוך אותם נקודות למחשבה, לראות איפה זה יכול לקדם אותנו ולמצוא את הדברים הטובים במה שנאמר לנו.

דבר נוסף שאנחנו יכולים ללמוד מהפרשה, בפסוק השני כתוב: " ולמען תספר באוזני בנך ובן בנך את אשר התעללתי במצרים ואת אתתי אשר שמתי בם וידעתם כי אני ה' "

למה חשוב להקב"ה שאנחנו נספר על זה שהוא התעלל במצרים, הרי זה יכול להישמע מאוד אכזרי?

מצרים זה מלשון מיצרים, ואחד הדברים שאנחנו יכולים ללמוד מזה, שכאשר קשה לנו ואנחנו חושבים שהקב"ה "מתעלל בנו" והופך את המצב שלנו לבלתי נסבל, כדי שאנחנו נתחיל לנוע.

אז אנחנו לוקחים אחריות על החיים שלנו, ומבינים שעכשיו הכל תלוי בנו ורק אנחנו יכולים לשנות אותו. אז אנחנו מתחילים לפעול ולנוע כדי לצאת מהמצב הזה, ואז השינוי הרבה יותר קל.

שאלות שהמאמן היה שואל אותך באימון:

1,איזה דברים אתה היית רוצה להשיג בחיים אבל אתה פוחד?

2, איפה אתה רואה שהקב"ה עוזר לך להגיע למטרה?

3, מי מהאנשים שסביבך תומך בך?

בברכת שבת שלום
יוסף חיים בולטון
מאמן בכיר בקאוצ'ינג
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.