מערכת COL | יום ג' שבט ה׳תשס״ט 28.01.2009

ניו זילנד: צעיר ישראלי נפל לתהום ומת, חב"ד סייעו

טרגדיה בטיול: גופתו של צעיר ישראלי כבן 26 נמצאה אתמול (יום ג') בניו זילנד לאחר שנפל לתהום של כ-200 מטר, באזור הר קוק שבאי הדרומי במדינה. הודעה נמסרה למשפחתו ♦ "הוא היה כאן לפני כמה ימים, הגיע לפגוש ישראלים ואז יצא לטיול", סיפר ל-ynet שלמה שמלה, מבית חב"ד בקרייסצ'רץ'. "זאת הייתה ההתחלה של הטיול שלו. הוא היה מבסוט, רצה להמשיך ולטייל הרבה, הוא מאוד התלהב מניו זילנד ומיופיה" ♦ הרב מנחם גולדשטיין מבית חב"ד סיפר שהצעיר היה אמור לחזור למקום בשבת הקרובה  לסיפור המלא
ניו זילנד: צעיר ישראלי נפל לתהום ומת, חב
הר קוק בניו זילנד ♦ צילום: רועי טל

ענת שלו

טרגדיה בטיול: גופתו של צעיר ישראלי כבן 26 נמצאה אתמול (יום ג') בניו זילנד לאחר שנפל לתהום של כ-200 מטר, באזור הר קוק שבאי הדרומי במדינה. הודעה נמסרה למשפחתו. השגרירות הישראלית מטפלת בהעברת הגופה לישראל.

הצעיר טייל לבדו במסלול הטרק הפופולרי. הרשויות בניו זילנד מצאו את גופתו יום לאחר שאיתרו את מכוניתו ליד המסלול. ריצ'רד מקנמרה, מנהל השמורה, סיפר לעיתונאים כי סביר להניח שהמטייל נפל מהמצוק לאחר שתעה בדרכו ליד קרחון מולר. 

לאחר שעות של חיפוש מוסק נמצאה הגופה לפנות בוקר, בין הסלעים, והועברה לבית החולים בקטנרברי. "עקב סיבה בלתי ידועה הוא החליט לסטות מהמסלול והגיע לאזור מסוכן וקשה למעבר - ונפל. זהו אחד מאותם מקרים טרגיים וחסרי מזל שקורים מדי פעם", הוסיף מקנמרה. 

יוסי לוי, מהמחלקה לתקשורת ישראלית במשרד החוץ, אישר את הפרטים ואמר שאזור התאונה מרוחק שלוש שעות נסיעה מהעיר קרייסצ'רץ'. לדבריו, השגרירות הישראלית בקנברה מטפלת בסידורים המנהליים והרפואיים.

"הוא היה כאן לפני כמה ימים, הגיע לפגוש ישראלים ואז יצא לטיול", סיפר ל-ynet שלמה שמלה, מבית חב"ד בקרייסצ'רץ'. "זאת הייתה ההתחלה של הטיול שלו. הוא היה מבסוט, רצה להמשיך ולטייל הרבה, הוא מאוד התלהב מניו זילנד ומיופיה".

הרב מנחם גולדשטיין מבית חב"ד סיפר שהצעיר היה אמור לחזור למקום בשבת הקרובה. "השגרירות הישראלית כאן זימנה אותנו כשמצאו את הגופה יחד עם המשטרה, כי אין כאן רבנים באזור מלבד מבית חב"ד. שלחו אותי לזהות את הגופה. יש כאן שמונה בחורים חב"דניקים שמנהלים את בית חב"ד וחלק מהם הכירו אותו טוב. מחר בבוקר בעזרת השם עושים פה את הטהרה ולפנות ערב גופתו תוטס ללוס אנג'לס ומשם לארץ", אמר הרב.

לפי מקורות רשמיים, בין 4,000 ל-4,500 מבקרים פוקדים את שמורת הר קוק מדי שנה. תייר אמריקני נהרג שם בשנה שעברה לאחר שסטה מאותו מסלול.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.