מערכת COL | יום ג' שבט ה׳תשס״ט 28.01.2009

שמחה של תורה בישיבת חב"ד באלעד

אמש לבשה הישיבה חג, כאשר תלמידי התמימים עלו בזה אחר זה וקיבלו תעודות הוקרה ומלגות עבור השקעתם בלימוד נגלה וחסידות, במסגרת מבצע תורה התשס"ח. במשך שנה"ל הקודמת למדו התלמידים ונבחנו בע"פ למעלה מששת אלפים תשע מאות (!) דפי גמרא, ומאות פרקי תניא מאמרים ושיחות  לסיפור המלא ולתמונות    
שמחה של תורה בישיבת חב
אמש לבשה הישיבה חג, כאשר תלמידי התמימים עלו בזה אחר זה וקיבלו תעודות הוקרה ומלגות עבור השקעתם בלימוד נגלה וחסידות, במסגרת מבצע תורה התשס"ח. במשך שנה"ל הקודמת למדו התלמידים ונבחנו בע"פ למעלה מששת אלפים תשע מאות (!) דפי גמרא, ומאות פרקי תניא מאמרים ושיחות.

כבדו את האירוע בנוכחותם: הרב חנני' יוסף אייזנבך ראש ישיבת תות"ל ב"ב, הרב שניאור זלמן ירוסלבסקי רב קהילת חב"ד - אלעד, הרב יצחק עידן ראש העיר - אלעד, הרב ישראל פרוש סגן ראש העיר, והרב מנחם אמיתי חבר עירייה ונציג חב"ד, וצוות הרוחני והגשמי של הישיבה, וכמובן הורים מרוצים שבאו לשמוח את שמחת בניהם התלמידים שי'.

פתח והנחה את הערב משגיח הישיבה הרב זאב דוב הלפרין שי' שציין במיוחד את השקידה וההתמדה של תלמידי התמימים שי' בלימוד, שאת תוצאותיה רואים היום.

ראש הנואמים היה הרב אייזנבך שהתעכב על כך שהתורה שבכתב נתנה בכלליה, וחלקו בזה הרמב"ם דס"ל שפרטיה הם הם שנתחדשו ונתבארו בתורה שבע"פ, והאוה"ח הק' דס"ל שגם פרטיה נתנו בתושב"כ, אלא שהתורה שבע"פ היא זו שגילתה את מקורם בתורה. ועפ"י זה הסביר את המעלה של ר"ח שבט יום בו הואיל משה באר את התורה הזאת.

אחריו הוזמן לשאת את דברו ראש העיר הרב עידן שי' שדיבר על כך שעל הארון חל האיסור ש"לא יסורו ממנו" שאסור להסיר את הבדים מהטבעות, והסביר עפ"י דברי הרס"ג שעם ישראל היה צריך להיות מוכן כל הזמן לנייד את הארון אפי' בפתאומיות, ולכן גם כשהיה הארון נח לא היו יכולים להוציא את הבדים מהטבעות משא"כ בכלים אחרים. וקישר את זה עם תלמידים הלומדים תורה שצריך להיות באופן דלא יסורו ממנו.

לאחריו הוזמן ראש הישיבה הרב בלינוב שי' אשר התחיל בנתינת שבח והודי' להשי"ת על שהגיענו עד הלום ובקשה שכה ייתן וכה יוסיף כהנה וכהנה אי"ה, וקישר את האירוע עם פרשת השבוע שמרע"ה אמר לפרעה בנערינו ובזקנינו וכו' כי חג ד' לנו, ולכאורה חג יש לו יום וזמן קבוע ומשה לא דיבר על יום מסוים לכאורה, ובכלל על איזה חג דיבר משה, אלא החג של משה היה עצם העובדה שפרעה אמר לו לכו עבדו את ד' אלוקיכם והיינו שפרעה מבין שיש הוי' בניגוד לדעתו הקודמת מי ד' שאשמע בקולו, וזהו החג, וקישר את הנ"ל עם שמחת היום שזהו חג ד' לנו שיש כזה גילוי של תורה וחסידות בישיבתינו.

לאחריו דיבר הרב קטן משפיע הראשי בישיבה, והתעכב על דברי הרבי מלפני כ"ב שנה כשביקש לקבל ציוני התלמידים. הרבי התייחס לציון חדש שקיבל "לא הי' מוכן למבחן", ואמר שתמים שתורתו אומנתו לא יכול להיות מציאות כזו שלא הי' מוכן. כמו"כ דיבר אודות היגיעה בתורה שדרושה מתלמידי התמימים שי'.

הרב ירוסלבסקי דיבר על כך שרש"י אומר שלא היה צריך להתחיל את התורה אלא מהחודש הזה לכם שהיא המצווה הראשונה, שהיא בעצם פרשתינו פרשת בא. ודיבר על כך ש"אין לך בן חורין אלא שעוסק בתורה", ושיבח מאוד את הישיבה ואת האווירה המרוממת ששוררת כאן.

הרב פרוש נתן ברכה שהישיבה תעלה מעלה מעלה, ואיחל שבקרוב יוכלו התמימים ליהנות מבנין קבע מרווח אי"ה.

הרב אמיתי הביע התרגשות מהמעמד ונתן סקירה קצרה על השתדלותו הרבה למען הישיבה, והבטיח לפעול בעירייה להכפיל ולשלש את שטח הישיבה ואת כל צרכיה בקרוב בעזהי"ת,כמו כן סיפר הרב אמיתי שראש העיר אמר לו שיראת שמים נסוכה על פניהם של התלמידים כאן.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.