מערכת COL | יום ב' שבט ה׳תשס״ט 27.01.2009

חדש: לקט ציונים והערות לשו"ע (הלכות שבת)

23 שנה לאחר הוצאת ב' החלקים של 'לקט ציונים והערות לשולחן-ערוך אדה"ז' שנערכו על-ידי הרב לוי ביסטריצקי ע"ה, הוציא-לאור בנו יבדלחט"א הרב מרדכי ביסטריצקי - חלק נוסף העוסק בהלכות שבת: תדפיס ראשוני מתוך הספר, ובו שלושה-עשרה סימנים עיקריים ■ התדפיס יחולק מחר (רביעי) כ'תשורה' בחתונת ביסטריצקי-כהן לפתח דבר 
חדש: לקט ציונים והערות לשו
בפתח דבר של הספר, כותב הרב מרדכי ביסטריצקי:

את המלאכה הגדולה החל אאמו"ר הגה"ח ר' לוי זללה"ה, ונדפסו ממנה שני חלקים (ח"א סימנים א' – מ"ה יצא לאור בשנת תשמ"ב, ח"ב סימנים מ"ו – קנ"ז יצא לאור בשנת תשמ"ו). לאחר פטירתו, בעודו בעיצומה של מלאכתו מלאכת הקודש – בעול הרבנות והוצאת יתר ספריו שנתקבלו בחיבה בקרב לומדי התורה, נטלתי על עצמי המשך מלאכה גדולה זו, והנני עוסק וטרוד בה ימים רבים.

למעשה, שמו הצנוע של הספר מעיד במעט בלבד על התוכן העצום שהוא מקיף. שכן, יעודו ומטרתו של הספר אינו רק לסמן הציונים ולהעיר הערות, אלא להגיש בפני המעיין מכלול שלם של נושאים הקשורים להלכה המסוימת הנלמדת, כמפורט להלן:

* פסקי רבינו הנוגעים להלכה זו המפוזרים ברחבי שו"ע ובסידור.
* שאלות ותשובות שונות מספרות השו"ת הרחבה הדנים בדברי רבינו.
* פסקי הלכה הדנים בדברים שרבינו לא הזכירם, אך קשורים לאותו הנושא.
* מנהגי חב"ד, ומנהגי כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו.
* דיוקים שונים בדברי רבינו, והשוואת פסקי הלכה שונים מספרי הלכה ושו"ת שונות * עם שיטת רבינו, כמובן הכל בדרך אפשר.
* קראתי ללקט זה בשם "מדרכי הלוי" על שם אאמו"ר זללה"ה שמסר את עצמו * ללימוד שו"ע אדה"ז וזכה להו"ל יותר מעשרה ספרים על שו"ע אדה"ז.

כדי להקל על הלומד והמעיין הודפס גם גוף השולחן ערוך ומתחתיו הציונים והערות.
תדפיס זה המונח לפניכם כולל חלק מהלכות שבת - ההלכות הקשורות בהכנות לשבת, הדלקת נרות, קבלת שבת, תפילת ערבית, קידוש, מקום סעודה, לחם משנה וכו'. אי"ה בחודשים הקרובים ייצא לאור חלקו השלם של הספר על הלכות שבת.

כאמור, מלאכה זו דורשת מאמץ ויגע רב – הן באיסוף החומר, הן בגיבושו, וכמובן – בבירור וניפוי הדברים התואמים את שיטת רבינו. כאן המקום להודות להרה"ג הרב אברהם אלאשוילי שליט"א, מעורכי המהדורה החדשה של שו"ע אדה"ז, על שעבר על החומר כולו והעיר את הערותיו והארותיו המחכימות.

לא אוכל שלא להזכיר את מו"ר הרה"ג הרב יקותיאל פרקש שליט"א, מו"צ בירושלים עיה"ק, על עזרתו הרבה בליבון הלכות שונות בשיטת רבינו ועל הסיוע ההלכתי בנושאים שונים כללים.
תודה מיוחדת לאחי הרב שמואל שי' על עזרתו הרבה בהכנת קובץ זה לדפוס.

יהי רצון שזכות רבינו תעמוד להם בכל המצטרך בגו"ר.

כאשר הוציא לאור אאמו"ר ז"ל את החלק השני הכניסו לכ"ק אדמו"ר נשיא דורנו וזכה למענה "גרם נחת רוח רב אזכיר על הציון", דברי צדיקים חיים וקיימים לעד ובודאי גם ספר זה יגרום נח"ר לכ"ק אדמו"ר נשיא דורנו.

תפילתי להשי"ת כי זכותו של רבינו תעמוד לי שלא אכשל בדבר הלכה, ואם יתרום לקט זה לייעודו של רבינו: "שיתעסקו בחיבורו וילמדו ממנו למען טובת כלל ישראל" [מדברי הקדמת בני המחבר] יהא זה שכרי. ובודאי יזרז את התגלות מלך המשיח בבנין ביהמ"ק השלישי תיכף ומיד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.