מערכת COL | יום ב' שבט ה׳תשס״ט 27.01.2009

השערורייה בלוד: ועד הקהילה דורש לפטר המנהלת

בעקבות השערורייה שפורסמה אתמול בערוץ 2, שיגר היום ועד קהילת חב"ד בלוד מכתב להנהלת עמותת "פשר", המפעילה את המעון בשיכון חב"ד בעיר, ותבע את פיטוריה של המנהלת לאלתר ■ "חב"ד מחבקת כל יהודי, יהיה מוצאו אשר יהיה, ובני העדה האתיופית מתגוררים אצלנו בשיכון חב"ד ולומדים במוסדותינו", כותב ר' חיים גלינסקי, יו"ר הוועד, ומוסיף: "לא ייתכן שמעון הנושא את שם חב"ד ינוהל על-ידי אנשים שאינם מעורים בעולמה של תנועת חב"ד ובערכיה" לסיפור המלא
השערורייה בלוד: ועד הקהילה דורש לפטר המנהלת
ר' חיים גלינסקי המייצג את השכונה לצד המכתב ● צילום: COL
מאת כתב COL

אמש שודרה במהדורת החדשות של ערוץ 2 כתבה על התנהגותה הבוטה של מנהלת המעון, שהתנהגה בצורה משפילה לגננת ממוצא אתיופי שביקשה להתקבל לעבודה. ברגע שראתה אותה שאלה "מאיזו עדה את", וכשהגננת השיבה שהיא אתיופית אמרה לה שהיא לא מתקבלת בגלל ש"האוכלוסייה פה מאוד קשה, הם לא מעוניינים", כשהיא מכוונת לקהילת חב"ד.

בהמשך הראיון השמיצה את קהילת חב"ד בטענה שהם לא רוצים גם אותה עצמה במעון, בגלל שהיא בת עדות המזרח: "הם לא רוצים גם אותי במעון בגלל שאני ספרדיה, הם רוצים אשכנזיה".

הדברים הסעירו את קהילת חב"ד בלוד, שכבר זמן רב סובלים מהתנהגות שרירותית של עמותת "פשר", המפעילה את המעון. "לא ייתכן שהם מתעלמים מהצרכים שלנו, ממנים את מי שהם רוצים, ובסוף הם מדברים בשמנו וגורמים הכפשה לקהילת חב"ד כולה", אומר ר' חיים גלינסקי, יו"ר ועד הקהילה.

לדבריו, המעון פועל במבנה של העירייה, ומנוהל על ידי עמותת "פשר", אך רובם ככולם של ילדי המעון באים ממשפחות חסידי חב"ד. עד לפני כשנה וחצי ניהלה את המעון מטעם העמותה אחת מתושבות השכונה, חסידת חב"ד מהעדה התימנית, שהעבירה את תכני חסידות חב"ד לילדים והתאימה את החינוך לפי אורח החיים החב"די. בשנה שעברה היא פרשה ועמותת "פשר" הביאה במקומה מנהלת שאינה חרדית, ואינה מכירה את אורח החיים החסידי.

עוד הוא אומר, כי ועד הקהילה ורב שכונת חב"ד, הרב ברוך יורקוביץ, שהתייצב באופן אישי במשרדי עמותת "פשר", ניסו להסביר את חשיבות העניין והדגישו את הצורך שמנהלת מעון לילדי חב"ד תהיה מעורה באורח החיים של ציבור ההורים ותוכל להעניק לילדיהם את החינוך שהם רוצים בו, אך כל הפניות נפלו על אוזניים ערלות ואנשי העמותה לא גילו רצון לשיתוף פעולה מצידם.

הפרשה הנוכחית מתרחשת על רקע פרישה של אחת מעובדות המעון בגלל סיבות אישיות, וכך התפנתה משרה של מטפלת. "הם בכלל לא מתייעצים איתנו לגבי בחירת העובדים במעון, אבל כאן החליטו לפסול אישה ממוצא אתיופי ולהטיל עלינו את הרפש", אומר ר' חיים גלינסקי בכאב. "אנחנו לא פוסלים חלילה איש בשל עדתו, אבל בהחלט רוצים שצוות המעון יורכב מאנשים שומרי תורה ומצוות, שמתאימים לחנך את ילדינו. אני אומר בצורה הברורה ביותר, שאם הייתה מתייצבת אשה יוצאת אתיופיה שהיא שומרת תורה ומצוות ומתאימה לרוח המעון – היא היתה מתקבלת ללא היסוס, כשם שבני העדה האתיופית מתגוררים בשיכון חב"ד ולומדים במוסדות חב"ד ומעולם לא נתקלו ביחס שלילי כלשהו".

לאור זאת שיגר היום הוועד מכתב להנהלת עמותת "פשר" ובו תביעה לפטר את המנהלת לאלתר ולמנות מנהלת שמתאימה לרוח המעון. "אם דרישתנו לא תיענה, נמצא פתרונות אחרים בעבור ילדינו לשנת הלימודים הבאה", מזהיר הוועד.

להלן נוסח המכתב:
ב"ה ב' בשבט תשס"ט
27.1.2009

לכבוד
עמותת פשר
לידי מר אלברט סיון - מנהל

הנידון: דרישה לפיטורי מנהלת מעון דרור-חב"ד

שלום וברכה,

הזדעזענו לנוכח הדברים הבוטים שאמרה וכתבה מנהלת המעון, להצדקת העובדה שפסלה גננת רק בשל השתייכותה לעדה האתיופית.

אנו רואים בחומרה רבה את העובדה שהעמדה הזאת יוחסה גם לחב"ד, אף שהמנהלת אינה משתייכת לחב"ד והמעון אינו מנוהל על-ידי חב"ד אלא על-ידי 'פשר', שהיא עמותה לא-דתית. חב"ד מחבקת כל יהודי, יהיה מוצאו אשר יהיה, ובני העדה האתיופית מתגוררים אצלנו בשיכון חב"ד ולומדים במוסדותינו.

תקרית זו מצטרפת לשורה של כשלים ומחדלים המוכיחים את אי-התאמתה של המנהלת לתפקידה. על כן אנו דורשים את פיטוריה לאלתר.

המנהלת הוסיפה חטא על פשע והשמיצה את קהילת חב"ד כאילו אינה רוצה בהמשך עבודתה בשל היותה בת עדות המזרח. אכן, הבענו כמה וכמה פעמים את אי שביעות רצוננו מעבודתה, אך לא בשל מוצאה העדתי, אלא בגלל אי-התאמתה לתפקיד. עובדה היא שלפניה ניהלה את המעון אישה ממוצא תימני, וכולנו היינו מרוצים מאוד מעבודתה.

יצויין כי בשיכון חב"ד בלוד מתגוררים בני כל העדות, והכול חיים בשלום ובשלווה, מבלי שהעניין העדתי משחק תפקיד כלשהו. איננו רוצים כי המעון ינוהל על-ידי מנהלת העושה שימוש חמור ופסול כל-כך בעניין העדתי.

המקרה הזה ממחיש שוב את עמדתנו, כי לא ייתכן שמעון הנושא את שם חב"ד ינוהל על-ידי אנשים שאינם מעורים בעולמה של תנועת חב"ד ובערכיה. הננו מבהירים כי אם דרישתנו לא תיענה, נמצא פתרונות אחרים בעבור ילדינו לשנת הלימודים הבאה.

בברכה, חיים גלינסקי - יו"ר הוועד
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.